ورزشی

نشست فدراسیون والیبال در پانزدهم فروردین / آیا لیگ شانزده تیمی خواهد شد؟

پایگاه خبری اولکامیز – شیرمحمد شیروانی: ایپزود اول :با توجه به برنامه ریزی برخی از تیم های لیگ برتری در راستای پیاده نمودن برنامه تیمداری برای لیگ سال جاری که منتظر نشست فدراسیون می باشند شنیده ها حاکی از آنست که جدول تیم‌ها به عدد شانزده چشمک بزند.

سقوط تیم های شهرداری ارومیه و گنبدکاووس به رقابت های دسته یک، که از قضا این دو شهر قلب والیبال کشور می‌باشند عملا در صورت قرار نگرفتن در جدول مسابقات لیگ برتر شاهد فرو پاشی والیبال در دو شهر والیبال خیز کشور خواهیم بود. امیدواریم رئیس فدراسیون والیبال در اقدامی شایسته به زنده بودن والیبال در گنبد و ارومیه انرژی خاصی را رهنمون سازد.

والیبال جام رمضان گنبد در فضای بیرونی سالن..

 اپیزوذ دوم :والیبال جام رمضان در کشور که ابداع کننده آن حاج نور قلی نیازی بوده در گنبد طی سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ حال و هوای دلنشینی داشت. قدرت های بزرگ والیبال برای شکست سوسن های ترکمن صحرا به سالن نقی پناهی آمده اما نام آوران والیبال کشور به تور بازیکنانی گرفتار می‌شدند که در سال‌های قید شده تشنه پیروزی بوده و به صغیر و کبیر رحم نمی‌کردند.

هم اکنون  مسابقات جام رمضان گنبد در زمین های خاکی دور دریاچه و پل گدم آباد (چوکُک) دنبال می‌شود ولی در بیرون سالن. با توجه به برودت هوای سرد که تقریبا از ساعت ۹ شب در جریان میباشد همانا صدمه دیدن بازیکنان نیز رو به افزایش میابد. آسیب دیدگی از ناحیه کمر. مچ پا، عضلات همسترینگ و آشیل  با سرد شدن به یکباره بدن را می‌توان از شایع ترین صدمه دیدگی در مواقع یاد شده ذکر کرد.

اما برنامه مسابقات جام رمضان گنبد که از سوی هیئت والیبال این شهر در رده جوانان راه اندازی می‌شود نیز در نوع خود سوژه ای شده .برنامه ای که از سوی کلیه شهرهای استان برای جام رمضان راه اندازی میشود مسابقات بزرگسالان بوده که در بین آنان نیز جوانان بازی می‌کنند و این شکل مسابقات نیز راغبان بیشتری دارد تا اینکه مسابقات را فقط اختصاص به جوانان بدهیم. وقتی بازیکن جوان در بین بزرگتر از خود بازی می‌کنند اعتماد به نفس و تجربه های خوبی را فرا می‌گیرند.شاید مسیر والیبال گنبد با دیگر شهرها فرق می‌کند.

اپیزود سوم: دهم فروردین فدراسیون جهانی والیبال یا fiVB وبیناری مبنی بر تغییرات جزئی در سال ۲۰۱۳ در مسابقات جوانان در سطح جهانی را بصورت ازمایشی پیاده می‌کند، بدین نحو که دریافت اول را با پنجه حذف کنند. دریافت قدرتی ها حواسشان باشد.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا