ورزشی

نگاهی به وضعیت دشوار تیم شهرداری گنبد در لیگ ۱۴۰۲ در پایان هفته دهم

پایگاه خبری اولکامیز – در آغاز روند تیم بستن تیم شهرداری گنبد، خیلی ها در باد نام ها خوابیدند دل خوش به چهرهایی قدیمی و پیشکسوتان بودیم. تیم شهرداری در ابتدا با قرادادهای خوب و با بستن قراداد با یونس قلیچ نیازی ، سلیم چپرلی ،متین تکاور و… روزهای خوب وخوشی را در پیش رویمان می پنداشیم .

در اولین روزها آغاز به کار تمرینات این تیم به یکی از دوستان نزدیک رحمان رئوفی گفتم این تیم حفره های بزرگی دارد دوست رحمان و همسایه قدیمی او در گدم آباد گفت تو دلت می خواهد تیم را به حاشیه ببری!

من در جوابش گفتم خود دانی اما این تیم مشکلات بسیاری دارد. اکنون که به یازدهمین هفته مسابقات رسیدیم و شکستهای تلخی را تجربه کردیم دوست مشترکمان اعتراف می کند که تیم رحمان بد جوری آچمز شده است . تیمی که در پستو و در پشت دیوارهای بلند دانشگاه تمرین کرد . معایبش مستور ماند قرنطیه و جدا ماندن تیم از تماشاگران نخستین ایراد در حرکت این تیم بود تیم گنبد هیچ گاه در پشت درهای بسته تمرین نکرد بجز ایام کرونا که وضعیتی بی سابقه ای در جهان و بهداشت بود .

دیوارهای بلند محل تمرین آیا به داد بلندی حاشا های امروز می رسد.

اما تیمی که در لیگ می خواهد بجنگد باید علاوه بر تجربه نیروی جوانی وشادابی را هم به همراه داشته باشد رحمان رئوفی که نخستین چالش جدی عمر ورزشی را در کسوت مربی گی تجربه می کرد شاید در بدترین حالت هم تصور نمی کرد تیمش دچار چنین بحرانی شود اما جدال واقعی در میدان سابقه است . تیمی که رحمان بسته بود از لحاظ پر اسم دارتر بود به راحتی کام منتقدان را می بست در تعجبم رحمان که سالها او را می شناسم و میدانم هرگز شکست را دوست ندارد و عطش و میل به پیروزی در وجود او له له می زند در دام چنین شکستهایی قراربگیرد .

تیم در گرداب شکست غوطه ور است. گرداب هم روز به روز شدت می یابد مصدومیتها نیز بد جوری گریبانگیر تیم شده است . مصدومیت بازیکن اصلی تیم معضلی دیگر شده است و دست مربی را در تنگنا واقعی گذاشته است اما تیم متکی به یک فرد حتما شکست خواهد خورد.

رفتن سلیم چپرلی به پاس گرگان بیشترین ضربه روحی ورانی را به تیم گنبد وارد کرد و رئیس هئیت الیبال استان دلخوش به این است که دست ما را در حنا گذاشته است تبعات رفتن سلیم چپرلی شیرازه تیمی و روحی و روانی گنبد را در هم پیچاند و متولین و افراد کنار تیم هم نتوانستند این ضایعه را جبران کنند .

اکنون برای برون رفت از این وضعیت چه راه کارهایی پیش رو داریم؟

ایا تغییر سرمربی وضعیت تیم را تغییر خواهد داد در بیشتر مواقع این سرمربی است که با استعفا از تیم کنار می کشد آیا تنها تغییر سرمربی و کادر چاره کار است . وضعیت فضای رسانه و دنیای مجازی آنچنان بد است که هر مربی وهر شخصی در زیر آماج حملات ناجوانمردانه سر خم خواهد کرد اما خوشبختانه از نجابت رحمان رئوفی است که تاکنون با وجود این همه هجمه بسیاری دل با او دارند .

شکستهای امثال تشابه عجیبی با یکی از سالهای پیش دارد .در یکی از سالها تیم گنبد در ۲۲ بازی رفت و برگشت شکست خورد .سال ۱۳۸۷ هم تیم در دور رفت تمام شکست می خورد که با تعویض مربیان هم تغییری آنچنانی در تیم رخ نداد.

تیم هایی که سرمربیان مقطعی وبا قرادادهای یک ساله پیش می روند قطعا شکست خواهند خورد.به تیم والیبال ارومیه در چند سال گذشته نگاه کنید یک سال پیمان اکبری سال بعد تندروان سال بعد تغییرات پی در پی مربیان نتیجه معکوس می دهد وتیم بیشترین ضربه را از بازیکن سالاری خواهد خورد چون بازیکن می داند ومطئن است که سال دیگر این مربی نخواهد بود .

سالی که ارومیه آرمان صالحی وصابر کاظمی را داشت شکست خورد در صورتی که اگر قرادادها مقطعی ویک ساله نبودند این اتفاق به ندرت می افتاد . سال گذشته در نبود تماشاگر رامین بابایی تیم را هدایت می کرد در نیم فصل دوم عبدالاحد ارمشی را جایگزین او نمودیم ودرست درفردای تعطیلی مسابقات بحث رحمان رئوفی پیش کشیده شد .هیچ تیمی موفق نخواهد شد باتغییرات پی در پی مربیان ویا ترکیب تیم به موفقیت دست نخواهد یافت .

تضاد مربیان صحرا به جای اتحادشان مرحله ای ازشکست های سال های اخیرمان است ..

تیم می برد یک عده مربی را به دوش می گیرند و یک عده ماتم .

در این جا ذکر یک نکته لازم است مربیان بومی ما هیچ کدام برتری خاصی نه از لحاظ پرستیژ نه از لحاظ فنی نه از لحاظ سواد دانشگاهی سواد اجتماعی چربش محسوسی نسبت به یکدیگر ندارند اما قطعا هیچ وکم کاستی را حتی نسبت به مربیان طرازاول ایران هم ندارند. سوء برداشت نشود و گزگ به دست عاشقان مربیان غیر بومی ندهد با این تفاوت که پشت چنین مربیان پر سابقه ،مدیران قوی حضور دارند و صد البته حمایت کاملی را از مربیان خود انجام می دهند و تماشاگر پر شوری هم مثل گنبد ندارند تا نظیر پیمان اکبری که فراغ بال، بالغ بر ۱۵ سال است که در عرصه مربی گری ایستاده است با دو جین کمک مربیان و بازیکنان طراز اول ودر تیمهای متمول و سرمایه دار و اسم و رسم دار او نیز گاهی دچار شکستهای فاحشی می شود .

شاید در برهه ای از زمان موقق شوند ودر برهه ای دیگر شکست بخورند اما درگنبد دعوا بر سر ملافه ملا شدت گرفته است هر گروه ا یی از تماشاگران خواستار حضور مربی و بازیکن نورچشمی خود هستند . و معضل دیگر والیبال گنبد تحمیل بازیکنان از سوی افراد خاصی است که خود اولین مصیبت برای مربیان تیم والیبال گنبد است و تحمیل بازیکن اولین استارت حاشیه ها را دامن می زند و مربیان وقت را با کوهی از انتقادات روبرو می کنند .

چند وقت پیش یکی از دوستان و همکلاسی قدیم ام که الان دکترا صنایع نساجی را داره ویکی از پیشگامان این صنعت بزرگ در کشورمان است و در ضمن عاشق والیبال و اهل مطالعه ودانش وپیگیر جدی والیببال ترکمن صحرا است نظری جالب در مورد رحمان رئوفی داشت و از نجابت و مرام رحمان گفت و گفت نجابت و این رفتار او باعث شکستش خواهد شد.

فردا نیز روز بازی با پیکان تهران است . تیم ما اسیر حاشیه بسیار است اما والیبال گنبد با تمامی دلخوریها وشکستهایش باز هم درلیگ نفس می کشد . شمشیرها انتقادها تیز و برنده شده است . تحمل چنین فشاری برهرتیمی کشنده وزوال کننده است .. و این چرخه تکرای سی و دو ساله ای است که هر سال با پایان لیگ به امید سال آینده می مانیم و هر سال مایوس ونا امید تر از گذشته به امید فردای روشن می نشینم که دیر و یا زودخواهد امد چون ۱۶ بازیکن از صجرا در تیمهای دیگر لیگ ایران حضور دارند.

سه شنبه بیست ویکم آذر ماه هزاروچهار صد ودو
عبدالجلیل امانی نژاد گنبد کاووس

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام. حتما در جریان هستید تیم متمول کاله آمل عطای تیم داری والیبال را به لقایش بخشید … حال می بینیم بعد از قطعی شدن سقوط تیم والیبال گنبد به دسته پائین تر ، رفته اند امتیاز یک تیم دیگر را گرفتن و بعدش هم دیده می شود تیم والیبال امسال از همان هفته شروع بازی ها خوب جا نیفتاده و قس علیهذا لذا اگر فضولی نباشد چرا این قدر اصرار برای تیم داشتن در لیگ والیبال را داریم ؟ آیا نمی شد هزینه های مربوط به والیبال را در دیگر رشته های ورزشی انجام می گرفت ؟ در هر حال صلاح مصلحت مملک خویش ، خسروان دانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا