اجتماعی

نیم نگاهی به شهرداری گنبد و خدماتش

پایگاه خبری اولکامیز – حاج آنه محمد مارامایی: انسان موجودی است ذاتا احساساتی که زمان و زمانه این احساسات را بیشتر مواقع تحت تاثیر خود قرار می دهد.

این روزها که درشهرمان قدم می زنیم گاهی می بینیم که خیابان ها و کوچه های شهرمان آباد گشته اند که همین امر ساده برای انسان کلی شعف وشادی بوجود می آورد.

اما سوالی که پیش می آید اینکه چرا در این مواقع سال بنا به دلایلی که بنده چندان قادر به هضم آنها نیستم اقدامات عمرانی انجام می شود؟

بهرصورت بهتر از این هدایت جوب کوچه هاست که نسبت به قبل تفکر و ایده نابی است .چون در قدیم جوب آبها در وسط کوچه ها جاری بود و کلی دردسر برای عابران و ساکنین محله بود. چرا؟

چون وقتی ماشینی کمی با سرعت عبور می کرد و بنده خدایی قصد رفتن به مراسمی داشت کلی بدنش پر می شد از آب جوبی که ماشین درحال عبور به سویش پرتاب می کرد و کلی مشکلات برای همه بوجود می آمد اما  امروز با فکر منطقی آب جوب کوچه ها را به کناره دو طرف کوچه هدایت کرده اند که این امر هم باعث رضایت رانندگان و هم ساکنین کوچه ها شده است.

اما منظور از عدم هضم برنامه ها در این ایام سال این است که چرا ۷ الی ۸ ماه از سال گذاشته تازه برنامه های عمرانی ایجاد می شود .شاید عواملی چون  انباشت بودجه .مراسم دهه فجر.حسابرسی پایان سال و… در آن دخیل باشد که تحت هر عنوانی هم باشد بهترین خدمات به آسایش و آرامش مردم است و هرکسی این وضعیت را ببیند برای کل مسئولین شهرداری بخاطر توجه به این مشکلات دعاهای خیر می نماید.

بگذریم از شادی و نشاط ساکنین محله، دیگر فواید این امور عمرانی در گسترش ورونق بازارمعاملات است. شاید باور نکنید که مثلا آسفالت و هدایت جوب آب. چقدر در رونق بازار معاملات تاثیر دارند. بخصوص برای کسانی که سرمایه های خود را در خرید و فروش املاک بکار می گیرند .گرچه زرنگی هایی دراین بین رخ می دهد مثلا بازاری که از برنامه های خدماتی شهرداری با نفوذ درمیان کارمندان آگاه باشد ملکی را خریداری مینماید و بعد ازاجرای برنامه عمرانی با چندین میلیون سود می فروشد که با انجام چند معامله اینچنینی در یکسال کم کمش یک میلیارد بدست می آورد.

اگر یک ذره به درآمد حقوق بگیران درسال فکرکنید متوجه منفعت زیاد این بازاریان خواهید شد که درجامعه ما بقول همه پول. پول می آورد.و دیگر تلاش وکوشش و… چندان در گذران زندگی تاثیر زیادی ندارد.

گذشت آن زمانی که می گفتند برو پسرجان پول ونان بازوهایت را بخور.چون دیگر هرچه تلاش بدنی وجسمانی نمائیم .چندان همانطوریکه بالاتر گفتم کارآیی درگذران زندگی ندارد که با یک نگاه سطحی به اطرافیان خودمان متوجه آن خواهید شد.

بهرحال خدا را شاکریم که با این وضعیت اقتصادی مسئولان محترم شهرداری اقدامات عمرانی انجام می دهم ولی یک نکته ، من و خیلی از مردم متوجه انحرافات و کج رفتاریها در اداره شهرداری شده ایم که گفتنش چندان ضرورتی ندارد. اگر نهادهای نظارتی جلوی این امور که کلی برای شهرداری از نظر درامدزایی خسارت دارد بگیرندبهتر خواهد شد.

واقعا هم شهرداری از نظر درآمد نگویم چند برابر ولی حداقل پنجاه درصد درآمدکل شهرداری بیش از این خواهدشد. مثلا چند روزی یک نفری دربنگاه با غرور خاص می گفت: شهرداری به من گفت ۱۲۰ میلیون باید بدهید ولی من آدمش را پیدا کردم ۳۰ میلیون دادم.شاید گفته هایش چندان  دور از واقعیت باشد اما گفتن این جملات در میان مردم کلی عواقب بدی خواهد داشت  و خدا نکرده باعث رونق این فرهنگ ناباب درمیان مردم شود.

خلاصه مطلب اینکه واقعا به عنوان یک شهروندی که عمری از زندگیش را در این شهر گذرانده با دیدن این امورات عمرانی برخود می بالیم آن هم فقط وفقط بدین خاطر که شهرمان همچون شهرههای دیگر درحال پیشرفت وآبادانی است .

به امید روزی که شهرمان حداقل مثل شهر گرگان آباد شود و مردمان الحق برازنده بهترین ها در آسایش و آرامش زندگی کنند‌.

www.ulkamiz.ir   


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ما که تغییر ندیدیم برو گرگان ببین چی شده با چند خیابان روکش کردن هم شد عمران شهر؟مبلمان شهری که دست نخورده و نظافت هم گویا فراموش شده و اما هرچی باشد از شهردار قبلی بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا