ورزشی

والیبال آق قلا در مظلومیت به سر می برد

پایگاه خبری اولکامیز- شیرمحمد شیروانی ، خبرنگار ورزشی  : کانون و مهد والیبال کشور در خاموشی مطلق بسر میبرد. آق قلا با هوادارانی پر شور و مردمانی والیبال دوست بعد از سال ۸۸  که آخرین تیمداری دراین شهر والیبال خیز کشور بود، دیگر روی خوش را به خود ندید.

آخرین سال تیمداری این دیار تاریخی با قدمتی طولانی با حمایت بخش خصوصی (جیحون اگزوز ) و مدیریت مرد نازنین ، حامی بزرگ والیبال ترکمن صحرا یعنی خلیل آل جلیل در رقابت های دسته یک کشوری در سال ۸۸ مربوط میشود.

تاریخ برای آق قلا با آسمانی شدن روح بزرگ حاجی آقی پدر بزرگوار خلیل آل جلیل سخت است که چنین یادگارهایی را بر خود ببیند.

مردمان هنرمند، با هوش که استعدادهای ناب ورزشی را تحویل جامعه داده است.

وقتی میگوییم تاریخ آق قلا انسانهای جنتلمن و قهرمانان بزرگی که بعضا برخی از این عزیزان شهیدان در راه ورزش بودند ، پرورش داده و اسم و رسم خود را جهانی کردند بیراهه نگفته ایم.

زنده یادان خوش گلدی صحنه، غیاث الدین صحنه، میکائیل یلمه که نام این عزیزان بر قلب های هر انسان حک شده است‌. غیاث الدین مرد آرام ، رئوف که بهترین مدافع آسیا لقب گرفت .

ابراهیم سن سبلی  که کاملترین بازیکن نوجوانان جهان را به خود اختصاص داد.این بازیکن دوست داشتنی همراه با عثمان سن سبلی و طواف ایزدی ، چهارمی جهان را فتح کردند.

آق قلا در دو و میدانی، غزال تیز پایی همچون عبدالصادق گرگانی در ۱۰۰ و ۲۰۰ متر را به خود دیده است که در ایران و آسیا آقایی کرد.

در والیبال ساحلی چهره های برتر دنیا را جلوی دیدگان معرفی کرد.

اما چه مصیبتی شده که چرخ والیبال این منطقه در باتلاقی فرو افتاده است. خدا را شکر هر از گاهی باشگاه میدان با مدیریت احمد ایری تک ستاره هایی را به جامعه والیبال تحویل داده است.

یکی از این ستاره که قطعا آخرین آن نیز نخواهد بود صابر کاظمی، پشت خط زن فعلی تیم ملی است که جا پای بزرگان گذاشته است.

در وضعیت فعلی ورزش آق قلا با توجه به زیر ساخت باشگاه میدان که رنسانس نوینی را در نحوه تفکر والیبالی آغاز کرده میتواند ظرفیت بالقوه ای نزد مسئولین و جامعه توپ و تور شود.

فرماندار ورزش دوست حاج غفور غراوی و نمایندگان محترم آق قلا  در مجلس شورای اسلامی برای نجات و زنده شدن والیبال در کنار خلیل آل جلیل و باشگاه میدان در راه اندازی تیم دسته یکی ، میتوانند تلاش گسترده ای انجام داده تا ورزش در این شهر، حیات دوباره ای را به خود ببیند . یا حق

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا