اجتماعیتورکمن صحراورزشی
موضوعات داغ

والیبال گنبد در سراشیبی سقوط

اینجا ترکمن صحراست،سرزمین اسب،والیبال و دوتار

پایگاه خبری اولکامیز – مزدک بهروش: از آخرین بازی های فصل گذشته که تیم والیبال شهرداری گنبد در آن شرکت نکرد و موجب خسران در این تیم شد مشخص نشد این تصمیم به ظاهر خردمندانه توسط کدام عالم برای این تیم مردمی تجویز شده بود که این تیم را دچار حواشی جدی و بحران های متوالی کرد.

از حذف ناباورانه درلیگ و تحمیل هزینه گزاف بابت خرید سهمیه مجدد تا انتخاب سرمربی جدید همگی استرس ها و ناملایماتی بود که بر این تیم و هواداران مظلومش روا داشته شد. از بزرگترین حواشی و تصمیمات فوق عجیب این تیم در انتخاب سرمربی جدیدش بود،انتخاب اشتباهی که کماکان این تیم را به حاشیه سقوط برده است.

از بین گزینه های مطرح عظیم جزیده یکی از بزرگترین نام هایی بود که کاندیدای مربیگری تیم والیبال شهرداری بود که سابقه مربیگری تیم ملی را هم در پرونده خود داشت اما چون از رانت کافی برای رایزنی برخوردار نبود و اساسا روحیات سازش گری با اهالی غیرفنی و پیشنهادات و شرایط غیر ورزشی آنان را نداشت در اوج شایستگی از این تیم مردمی کنار گذاشته شد و به جای وی دستیارش به این سمت منصوب شد. انتخابی که شاید مدافعین رئوفی نیز یکماه پیش از این انتخاب در خواب هم نمی دیدند.

تصمیمات ماخوده در مدیریت این تیم نشان داد که این تیم با حواشی عجیبی دست و پنجه نرم می کند ولی ظاهرش را شاید بخوبی حفظ می کند اما اخباری که کم و بیش به بیرون درز می کرد نشان می داد تصمیم گیری ها در خارج از زمین و در اتاق فکری تخصصی و اقتصادی خارج از فضای ورزشی تیم یا خارج از فضای اداری شهرداری حوالی بلوار معلم گرفته می شود.

این تصمیم گیران اقتصادی که برخی شان در صنعت خودرو فعال بوده و یار و غار برخی از اعضای محترم شورای شهر هستند عصرها در همان مکان چای و چورک میل می کنند و برای رسیدن به مطامع خویش، مصالح تیم و هوادارانش را زیر پا نهاده و با همراهی یکی از بازیکنان سابق و سرشناس درباره سرنوشت تیم تصمیم گیری می کنند.

اینکه فرزند برومند یکی از اعضای این اتاق فکر در اَرنج اصلی تیم باشد آنقدر ارزشمند بوده است که گویا موفقیت و سرنوشت این تیم آنقدرها اهمیت نداشته است.

مبلغ قرارداد بازیکنان و میزان دریافتی آنان نیز محل بحث فراوان است که بزودی نهادهای نظارتی و مسئول به این مقوله ورودی جدی خواهند داشت. تیم جوانان شهرداری نیز با هزینه ای گزاف و نامعقول به فردی سپرده شده که تنها از لابی با اعضای شورای شهر سود برده و به این درجه و جایگاه رسیده است.

سرنوشت تیم والیبال شهرداری و حواشی مضاعفی که بزودی گریبانگیر این تیم خواهد شد نشان از ضعف مدیریت شهرداری در تیم داری است. شاید شهرداری با این سو مدیریت بدنبال این است که نشان دهد تیم داری برایش مقرون بصرفه نیست و می خواهد آنرا واگذار کند اما فراموش کرده ترکمن صحرا مهد والیبال است و این ورزش جز لاینفک مردم و عاشقان این دیار است.

بد نیست بدانیم عظیم جزیده بعنوان افتخار ترکمن صحرا مدتهاست راهی کشور مغولستان شده است و سرمربی تیم باشگاهی «شانخ ترانس» شده است و این تیم هم اکنون با ۱۰ بازی برده در صدر جدول این کشور ایستاده و منتظر بازی های پلی آف است. جزیده بجز سرمربیگری این تیم باشگاهی، بعنوان مشاور فدراسیون والیبال این کشور در راستای تشکیل ساختار برگزاری لیگ و اردوهای تیم ملی مغولستان نیز منصوب شده است.

تجارب ارزنده جزیده در سالهای اخیر و حضور در دوره های بین المللی از وی مربی حرفه ای و توانمندی ساخت که بسیاری از بازیکنان تیم ملی و تیم های باشگاهی که به تیم ملی راه یافته اند تغییر روش بازی و تفکر حرفه ای گری خود را مدیون سیستم به روز تاکتیکی این مربی لژیونر ساز هستند. ما هیچگاه قدردان ظرفیت های بومی و ملی خود نبوده و نیستیم و هرگز هم از این رفتار عبرت نگرفته و عادت کرده ایم عبرت سایرین باشیم.

وقتی فرزندان برومند خویش را قدر نمی دانیم و طلا را به دست مِسگر می سپاریم قطعا آنسو تر زرگرهایی هستند که قدر زر را بخوبی می شناسند،جزیده همچون گوهری بود که گوهر شناسانی اصیل آنرا قدر دانسته و بدست آورند و برای ما تنها افسوسی بجای ماند که مدیران و تصمیم گیران تیم والیبال شهرداری آنرا رقم زدند.

شک نداریم مسئولان تصمیم گیر در شورای شهر و شهرداری می بایست در پیشگاه مردم پاسخگو بوده و از محضرشان عذر خواهی کنند. آرزوی موفقیت برای جزیده و تیم شهرداری گنبد،بعنوان سرمایه های ترکمن صحرا را داریم.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا