ورزشی

پایان حسرت گرگانی‌ها در لیگ برتر؛ بوسه شهرداری بر جام بسکتبال

به گزارش پایگاه خبری  اولکامیز به نقل از ایرنا ، جام زرین بسکتبال کشور پس از چند دهه حضور مستمر در سطح اول این رشته، شب گذشته در پایان یک مسابقه خاطره‌انگیز بالاخره به گرگان رسید تا کام ورزش گلستان با قهرمانی در لیگ برتر شیرین شود.

شهرداری گرگان به عنوان یکی از تیم‌های قدیمی و پرطرفدار بسکتبال ایران که از چند دهه قبل به تیمداری در سطح اول این رشته مشغول بوده، شب گذشته و در دیداری که بخش‌هایی از آن به دلیل برخی اتفاقات خاص، جزو صفحات ماندگار لیگ برتر محسوب می‌شود، مهرام تهران را برد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

دست خدا

جذاب ترین صحنه بازی شب گذشته شهرداری گرگان و مهرام تهران، پرتاب سه امتیازی پری پتی در یک ثانیه مانده به پایان وقت چهارم بود که از فاصله حدود ۳۰ متری پرتاب شد و با قرار گر فتن در حلقه، مانع شکست شهرداری شد تا این تیم در وقت پنجم مهرام را برده و به مقام قهرمانی برسد.

لحظه پرتاب این صحنه که در ناامیدی محض هواداران گرگانی رخ داد، به یکی از پرطرفدارترین ویدئوهای منتشرشده فضای مجازی تبدیل شد تاجایی که هواداران گرگانی آن را دست خدا نامیده و به طور تلویحی با گل مارادونا اسطوره فقید فوتبال آرژانتین به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مقایسه کردند.

فرشته نجات گرگانی در بازی فینال در مورد این پرتاب گفت: هیچ کسی جز خدا آن کار را نکرد، من فقط توپ را شوت کردم، کار خدا بود، نه من، حالا خیلی خوشحالم، من در گرگان و ایران اسطوره شدم!

گارد آمریکایی شهرداری گرگان ادامه داد: به محض اینکه دستم به‌توپ خورد شوت زدم، من به خودم گفتم ما به سه امتیاز احتیاج داریم، پس توپ را پرت کردم و گل شد. این شوت به ما کمک کرد که برنده شویم و به آن چیزی که می خواستیم در وقت اضافه رسیدیم. خیلی خوشحالم، که بچه‌ها کارم را تکمیل کردند. آن ها توانستند با مهرام که یک تیم فوق العاده است، بجگند.

کادر فنی و بازیکنان

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی و از امتحان پس داده‌های بسکتبال ایران است که قبل از شب گذشته سه تیم را به قهرمانی لیگ برتر رسانده بود.

نشستن سرمربی تیم ملی بر روی نیمکت شهرداری، جذب بازیکنان خارجی باکیفیت و استفاده از ملی پوشان داخلی، از جمله عوامل اصلی ثبات فنی شهرداری گرگان در ۲ فصل اخیر لیگ برتر به خصوص فصل جاری بود.

گرگانی ها در فصل قبل هم ارایه گر بازی‌های باکیفیت منجر به پیروزی داشتند و فصل را با صدرنشینی دنبال کردند اما شیوع کرونا، منجر به غافل‌گیری مسوولان فدراسیون بسکتبال شد و آنان برای جلوگیری از خطرات ناشی از گسترش این ویروس، لیگ را بدون معرفی تیم قهرمان نیمه کاره به پایان بردند.

تدوام راه نیمه کاره طی شده در فصل قبل با حمایت مالی شهرداری، گرگانی را برای تکمیل و به سرانجام رساندن کار نیمه تمام فصل قبل متحد کرد تا بالاخره شب گذشته ثمره این انسجام فنی و تیمی با بالابردن جام قهرمانی دوستداران این تیم را شادمان کرد.

جای خالی تماشاگران

شیوع کرونا، فدراسیون بسکتبال را مجبور به برگزاری متمرکز لیگ برتر امسال در تهران کرد که یکی از آسیب‌های این شیوه برگزاری برای شهرداری گرگان، محروم شدن آن ها از حضور هزاران هوادار در بازی‌های خانگی بود.

هیاهوی چند ساعته هواداران گرگانی در زمان مسابقات خانگی تیم شهرداری، کابوس همیشگی تیم های میهمان بود که بارها از آن به عنوان برگ برنده این تیم یاد کردند.

برگزاری ناگزیر مسابقات لیگ برتر امسال در تهران، یکی از برگ‌های برنده تیم بسکتبال شهرداری گرگان را از آنان ستاند اما کیفیت فنی بالای تیم با حضور سرمربی تیم ملی و بازیکنان شاخص، مانع از تاثیر نبود هواداران در نتیجه تیم شد.

شاهین‌طبع سرمربی تیم شهرداری پس از کسب عنوان قهرمانی گفت: ما هواداران خود را در سالنی که همیشه پنج تا شش هزار نفر تماشاگر داشت در کنار خود نداشتیم و برای تیم‌های شهرستانی این‌ موضوع سخت است.

خوشحالم که به قهرمانی رسیدیم و این افتخار را به هواداران تیم شهرداری که به صورت مجازی ما را حمایت کردند تبریک‌ می‌گویم.

سلام به آسیا

گرگانی‌ها از همین حالا خود را برای جنگیدن در آسیا آماده کرده‌اند و می‌خواهند از نام و اعتبار این شهر در قاره کهن نیز دفاع کنند.

حداقل انتظار هواداران از مسوولان تیم شهرداری، حفظ کادر فنی و بازیکنان لیگ امسال برای لیگ باشگاه‌های آسیا است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: امیدوارم حمایت مسوولین گرگان ادامه پیدا کند تا در بازی‌های آسیایی نیز بتوانیم کسب افتخار کنیم.

شهرداری و شورای شهر گرگان برای این فصل ۷۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری را برای آرزوی دیرینه هواداران این تیم اختصاص دادند که تجهیز تیم برای حضور در جام باشگاه های آسیا، تقویت تیم، حفظ کادر و بازیکنان فعلی و جنگیدن همزمان در ۲ جبهه آسیا و لیگ داخلی، به اعتباراتی افزون تر از بودجه امسال تیم احتیاج دارد.

دشوار است که پس از کسب قهرمانی لیگ برتر بسکتبال، مدیران شهرداری و شورای شهر از تهیه بودجه مورد نیاز فصل آینده تیم خودداری کنند چرا که مقابله با موج مخالف‌های مردمی کار آسانی نیست.

کابوس خوشحالی در وضعیت قرمز کرونا

دقایقی پس از قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال، هزاران هوادار این تیم به خیابان‌های گرگان آمدند و به جشن و شادی پرداختند.

تصاویر منتشر شده از این شادی شبانه نشان دهنده ازدحام فراوان جمعیت در فاصله زمانی طولانی مدت بود که بسیاری از آن‌ها بدون استفاده از ماسک در حال خوشحالی از کسب این افتخار بودند و شیوه نامه‌های بهداشتی را به چالش کشیدند.

تبریک مسوولان

هادی حق شناس استاندار، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار گرگان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در پیام های جداگانه کسب عنوان قهرمانی تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال را تبریک گفتند.

حرف آخر

یکی از آرزوهای مردم گرگان برای تیم شهرداری، افزوده شدن بازیکنان بومی در ترکیب این تیم است.

اگر چه در ورزش حرفه‌ای، اتکای صرف به بومی گرایی قابل دفاع نیست اما توجه به رده‌های سنی پایه و قراردادن چند بازیکن در کنار ترکیب نامدار و با تجربه تیم، پشتوانه گرگان در سال‌های آینده را تقویت خواهد کرد.

گرگان به تعبیر هواداران تیم شهرداری ” پایتخت بسکتبال ایران” است و وجود استعدادهای فراوان حاضر در تیم ملی رده‌های سنی گوناگون در کنار هزاران هوادار مشتاق، این ادعا را ثابت می‌کند که تمرکز برای شناسایی استعدادهای جدید و فراهم کردن زمینه برای تجربه اندوزی آن‌ها می‌تواند این شهر را به قطب جدید نخبه پروری بسکتبال ایران تبدیل کند.

پری تپی آمریکایی، آلاده آمینو نیجریه‌ای، مایک رستم‌پور بازیکن ایرانی‌تبار اهل آمریکا، نوید رضایی‌فر تنکابنی و محمد جمشیدی شهرکردی، نفرات اصلی بازی‌های اخیر شهرداری گرگان در لیگ برتر بودند که قهرمانی را برای این تیم به ارمغان آورند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا