ورزشی

پرش هشت ساله ورزش گلستان به سمت سکوهای قهرمانی

پایگاه خبری اولکامیز- – ایرنا نوشت  ۲ گل سردار آزمون در مسابقه شب گذشته مقابل بحرین و بازی قابل قبول و منطقی احمد نوراللهی دیگر گلستانی حاضر در تیم ملی، فوتبال ایران را یک گام دیگر به جام جهانی قطر نزدیک‌تر کرد و نشانه دیگری از حرکت رو به رشد ورزش این استان در سال‌های اخیر را به اثبات رساند.

 

ورزش گلستان اگر چه از گذشته‌های دور و در زمان پیوستگی به مازندران، چهره‌هایی در رشته مختلف ورزشی داشت که هر کدام از آن‌ها موفقیت‌هایی هم در عرصه‌های گوناگون ملی و جهانی کسب کرده بودند اما نبود برنامه‌ برای شناسایی هدفمند استعدادها موجب شد تعداد این ستاره‌ها محدود و مدال های آن ها نیز کمتر از حد انتظار باشد.

رضا سوخته سرایی، رمضان خدر، عبدالجلیل گل چشمه، ابراهیم و عثمان سن‌سبلی و چند ستاره دیگر، افتخارات ورزش گلستان به شمار می رفتند که با کسب مدال رویدادهای جهانی و آسیایی، چراغ ورزش گلستان را روشن نگه داشتند.

با وجود ظهور این ستاره ها، جای مدال ها و افتخارات زیادی در ورزش گلستان خالی بود که تعداد زیادی از آن ها با توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به فراهم کردن زیرساخت های انجام ورزش در استان ها، پر شد.

ورزش گلستان در هشت سال گذشته، اولین‌های زیادی را تجربه کرد که برای همیشه در تاریخ ورزش این استان ماندگار شده و نقش زیادی در ایجاد تحول در توسعه ورزش قهرمانی آن داشت.

کسب اولین سهمیه حضور در المپیک، کسب اولین مدال طلای بازی های آسیایی و میزبانی از اولین رویداد قهرمانی آسیا، فقط بخشی از سدشکنی‌های ورزش گلستان طی هشت سال گذشته است که هم نام این استان را در ورزش کشور پرآوازه تر کرد و هم تحرک بیشتری به ساختار ورزش این استان در افزایش پویایی برای توسعه زیرساخت ها و زمینه سازی بیشتر شدن تعداد ورزشکاران بخشید.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در تایید این اتفاقات رو به رشد که همچنان نیز ادامه دارد گفت: به جز سال گذشته که در نتیجه شیوع کرونا، به طور تقریبی همه مسابقات ورزشی ایران و جهان تعطیل بود، ورزش گلستان در سال های ۹۲ تاکنون روزهای خوب و امیدوارکننده‌ای را پشت سر گذاشت.

قاسمعلی برزمینی اظهار داشت: به عنوان نمونه مدال‌های جهانی، آسیایی و بین المللی کسب شده ورزشکاران گلستان در اولین سال شروع فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۴ بود این تعداد در سال ۹۸ با رشد قابل توجه به ۱۹۰ مدال رسید.

وی بیان کرد : همچنین در حالی که تا سال ۹۲ هیچ مسابقه فراملی به میزبانی گلستان برگزار نشده بود در چند سال اخیر این استان میزبان چندین رویداد ورزشی آسیایی و بین المللی از جمله کبدی مردان و زنان، والیبال ساحلی، ووشو و کاراته بود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تعداد اعزام ورزشکاران گلستانی به مسابقات فراملی از ۵۵ نفر در سال ۹۲ به ۱۱۱ نفر در سال ۹۸ رسید که نتیجه این اعزام ها کسب چندین مدال رنگارنگ از مسابقات معتبر بود.

برگزاری دوره‌های آموزشی، تعداد نفرات دعوت شده به تیم ملی رشته‌های گوناگون، تعداد تیم های لیگ برتری و نفرات ثابت عضو تیم های ملی از گلستان طی هشت سال اخیر با رشد محسوسی همراه بوده که بخش زیادی از این اتفاقات مثبت نتیجه احداث بیشتر اماکن ورزشی و گسترش زیرساخت ها است.

افتتاح هتل المپیک پس از ۹ سال وقفه، تکمیل و بهره برداری از دهه ها سالن ورزشی که به صورت نیمه تمام از دهه های قبل به جا مانده بود، افتتاح خانه های ورزش روستایی با هدف کشف استعدادهای جدید،نمونه ای از اهتمام مسوولان گلستان برای افزایش سرانه ورزشی ساکنان استان است.

شیوع کرونا اگر چه خسارت زیادی به ورزش گلستان وارد کرد و علاوه بر تعطیلی چند ماهه صدها باشگاه، تمرینات تیم ها و ورزشکاران را نیز تعطیل کرد اما زیرساخت های مطلوب ایجاد شده در استان موجب شد با کاهش خطرات این ویروس ناشی از رعایت حداکثری شیوه نامه ها، ورزش گلستان بار دیگر خیز آرام آرام خود را برای کسب موفقیت های بیشتر آغاز کند.

حضور ۲ گلستانی به نام های صابر کاظمی و آرمان صالحی در لیگ ملت های والیبال و بخت زیاد آن ها برای حضور در المپیک توکیو، درخشش ادامه دار سردار آزمون گران ترین فوتبالیست حال حاضر ایران و احمد نورالهی در انتخابی جام جهانی، کسب چند سهمیه ورزشکاران جانباز و معلول برای پارالمپیک توکیو، قهرمانی شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال و تلاش ورزشکاران چند رشته از جمله دوومیدانی و قایقرانی برای کسب سهمیه المپیک، بخشی از سند رونق حال حاضر ورزش گلستان است که می تواند ورزش دوستان استان را به ادامه افتخارآفرینی جوانان این سرزمین در عرصه‌های حساس امیدوارتر کند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا