ورزشی

پیروزی شیرین تر از چکدرمه ترکمنی

پایگاه خبری اولکامیز – شیرمحمد شیروانی: هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال کشور سرانجام بغض گنبد ترکید. در روز آفتابی و دلنشین پایتخت و سرزمین والیبال کشور در سالن المپیک گنبدا این شهر مظلوم، ودلربای کشورمان که مردمانی صبور و زحمتکش را در خود جای داده و پایتخت والیبال و سوار کاری را با خود یدک می‌کشد، پذیرای گیتی پسند اصفهان بود.

اما این بار تیم شهرمان بر روی نیمکت، بدون رحمان رئوفی هدایت میشد.نماینده گنبد که بعد از برد مقابل ش. ارومیه در هفته سوم هرگز رنگ پیروزی در گنبد را ندیده بود، سرانجام طلسم شکست و عروسی به کوچه گنبدی ها آمد.

حس هلهله و شادی در سالن المپیک را نمی توان وصف نمود،از هوادار دوست داشتنی بگیر تا پیشکسوتان والیبالی که از اقصی نقاط استان خود را با هر زحمتی بود به این بازی رسانده بودند.

جنگندگی پا پس نکشیدن، میل به پیروزی، ترمیم دفاع عقب زمین، و حملات جسورانه بر روی تور، دریافت اول بهینه علی الخصوص از سوی حمید محمد آلق (لیبروی ریز نقش و با اخلاق) و البته هدایت هوشمندانه از روی نیمکت و کمک های فرهاد قائمی در انتقال تجربه های ناب خود بر جوانان باعث پیروزی دلچسب ش. گنبد شد.

حالا تعداد برد های گنبد به عدد سه رسید، ولی هنوز راه طولانی داریم تا خود را از انتهای جدول جدا کنیم. بدین منظور لازم میباشد که بازیکنان گنبد تمرینات و ریکاوری خوبی را پشت سر گذاشته و زندگی حرفه ای را مد نظر قرار بدهند.

اما عبدا… آذر بعد از اتمام هفته دوازدهم در اقدامی حرفه ای، رعایت منش پهلوانی و اخلاقی، طی مصاحبه ای بیان نمود که این پیروزی را به رحمان رئوفی تقدیم میکنم. و در ادامه گفتگو اظهار داشتند که بنده برای یک الی دو بازی به عنوان سر مربی در خدمت تیم هستم و برای بازی‌های بعدی نمیتوانم این مسئولیت بزرگ را عهده دار شوم.

اما فارغ از این حرف و حدیث ها باشگاه جلسه کارشناسی شده با هدف گذاری برای بازی‌های آینده، با یونس قلیچ نیازی داشته باشد. شنیده ها حاکی از آنست که او سودای رفتن از گنبد، را سر داده، البته یونس بازیکن جوانی است و در این راه سخت والیبال لازم است از هوادار تا مدیر باشگاه، این بازیکن خلاق را مورد حمایت پیش از پیش قرار بدهند تا یونس با ذهنیت جدیدی به میدان بیاید و حریفان را مورد تاخت و تاز خود قرار دهد.

لازم به ذکر است یونس با عِرق به گلن اوجاها با الگو برداری از بازیکنان گذشته و حال، و به خاطر والیبال ترکمن صحرا که بابت پاسداری از این میراث نسل‌هایی متشکل از بازیکن، مربی و هوادار،و رسانه، هزینه هایی را تقبل نموده اند،در خدمت جامعه والیبالی باشد.

از زحمات میکائیل عزیزمان نیز که بواقع زحمات زیادی را در هفته دوازدهم علیرغم پاس‌های کج دارو مریض پاسور اصلی گنبد متحمل شدند، قدر دانی میکنیم. امید است دیگر بازیکنان جوان در والیبال عملکرد تاجر را الگو قرار داده چرا که میکائیل به مدت چندین سال میباشد که نگذاشت قطر پاسور گنبد زنگ تفریح حریفان باشد.

از فرهاد قائمی حمایت گسترده را انجام بدهیم زیرا شخصیت و تجارب بین المللی این بازیکن در حیطه توپ و تور نیاز مبرم والیبال گنبد است.در پایان به این نکته بسنده میکنم که سازمان لیگ برای بازی‌های گنبد سوت به دستان ماهر و با تجربه ای را بکار گمارد. زیرا که در هفته دوازدهم با سوت های ناقص داور اول و دوم خصوصا در گیم سوم و چهارم میرفت که این بازی دچار حاشیه های گسترده ای شود منتها با درایت قائمی و تماشاگران قائله ختم به خیر شد.

داوران به یاد داشته باشند که سالن المپیک در جریان بازی، همانند انبار باروتی است که هر لحظه با سوت اشتباه داور ممکن است اتفاق ناخوشایندی بیافتد و سازمان لیگ در چیدمان داوری برای گنبد وسواس بیشتری را مد نظر قرار بدهد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا