اجتماعی

چرا شورای شهر گنبد سخنگو ندارد؟!

پایگاه خبری اولکامیز – مزدک بهروش، فعال اجتماعی: هر سازمان و تشکیلاتی که عملکردش در معرض توجه عمومی قرار دارد و تصمیماتش در جهت منافع و مضار مردم است، قطعاً می‌بایست خود را موظف به پاسخ‌گویی و ارائه‌ی گزارش به مردم بداند. مخصوصاً نهادی به‌نام شورای شهر، که با رای مستقیم آحاد مردم شکل می‌گیرد و اعضایش برآیند انتخابی مردمی هستند.

شورای شهر #گنبدکاووس، که در دومین سال از ششمین دوره خود قرار گرفته، متاسفانه در طی این ایام از داشتن یک سخنگو که بتواند گزارشات و تصمیمات ماخوذه‌ی شورا را به سمع و نظر مردم برساند، در ضعیف‌ترین جایگاه ممکن قرار دارد.

 اینکه شورای شهری شکل گرفته و اعضای محترم آن کراراً اعلام داشته و می‌دارند که در حال خدمت به مردم هستند، چرا مراتب این خدمت‌گزاری را به سمع و نظر شهروندان نمی‌رسانند؟

چرا شورای شهر مصوبات و اخبار جلسات کمسیون‌ها را بر روی کانال و یا سایت رسمی شورا درج نمی‌کند؟

وقتی در فضای حقیقی شورا و شهرداری، از داشتن یک رسانه عمومی و حقیقی مانند یک بولتن و مجله‌ی خبری که به‌طور مداوم چاپ شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد، محرومند، لااقل در فضای مجازی، می‌بایست حضوری بیشتری داشته باشند.

اما در فضای مجازی نیز کانال تلگرامی شورای شهر تنها با داشتن ۱۸۳ نفر عضو و متوسط بازدید هر پُست تقریبا ۵۰ نفر! عملکرد بسیار ضعیفی را در اطلاع‌رسانی به شهروندان ارائه کرده، که اگر خدمت یا خدماتی هم توسط شورا به شهر و شهروندان ارائه شود، هیچ برنامه‌ی مدونی برای اطلاع‌رسانی آن خدمت از طریق فضای مجازی که مخاطب بیشتری را هدف قرار می‌دهد و سرعت انتقال بیشتری دارد، وجود ندارد.

این عدم علاقه‌مندی شورا نسبت به ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی و فقدان یک سخنگوی مجرب، موجب شده، تا هیچ پل ارتباطی مناسبی بین مردم و نمایندگان‌شان وجود نداشته باشد.

این‌که امروز جامعه در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته و مردم نسبت به عملکرد مسئولین نقدهای جدی دارند، برگرفته از همین خاصیت عدم پاسخگویی مسئولین است.

جای تعجب این‌جاست؛ سوابق و رزومه‌ی اعضای محترم شورای شهر، نشان از تجربه‌ی کلان این عزیزان در ادارات دولتی و حضور در پُست‌های مدیریتی دارد و مهمتر از همه حضور مجددِ برخی از ایشان در جمع اعضای شورا موجب می‌شود تا این توقع حداقلی بوجود آید، که سطح آگاهی اعضای محترم از هر نظر نباید اجازه‌ی وجود چنین نقیصه‌ای را در ساختار شورای شهر بدهد، که تریبون یا سخن‌گویی برای اعلان وضعیت شهر و تصمیمات شهری نداشته باشند.

در بدبینانه‌ترین حالت می‌شود گفت؛ شاید شورا حرفی برای گفتن ندارد، که سخنگویی هم ندارد و یا شاید مردم را شایسته و لایق ارائه توضیحات نمی‌بیند، که هیچ توضیحی هم به مردم نمی‌دهد !

امیدواریم شورای محترم برای پاسخ‌دهی به این سئوالات و دفاع از جایگاه مردمی خود سخنگویی برای خود را برگزیند و مردم نیز بدین واسطه در جریان اخبار دقیق تصمیمات شورای شهرشان قرار گیرند.

به هر شکل، بی‌صبرانه منتظر تغییرات ساختاری در شورای شهر گنبد خواهیم بود!

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا