ورزشی

گزارش رقابت سنگین و فشرده دربی والیبال گلستان

پایگاه خبری اولکامیز – شیرمحمد شیروانی: گنبد امیر حسین صداقت را کم داشت واقعیت والیبال ترکمن صحرا عیان شد. به تریج آقایان بر نخورد، کسانی که برای خود جلوه دادن برای افرادی نوشابه باز می‌کنند، میخواهند همچنان، پارو به دست در والیبال باشند تا با این سفره کماکان همنشین باشند.

از هفته ها قبل، هفته نوزدهم به واسطه نبرد دو تیم نماینده گلستان، فضای مجازی را به خود اختصاص داده بود. یعنی نبردهای لفظی و التهابات بازی، تقریبا یک هفته قبل از جانب هواداران دو تیم،که فتیله را فندک زده بودند،شروع شد. حساسیت های کاذب باعث شد تا بازیکنان دو تیم تمرکز کافی نداشته باشند.

باشگاه شهرداری در اقدامی، بلیط فروشی را یک روز قبل شروع نمود. روز مسابقه منطقه مربوط به سالن المپیک مملو از خودروهایی بود که حتی پارک این وسیله ها به پیاده روها نیز کشیده شده بود. چند ساعت قبل از بازی، سالن محقر المپیک عاشقان خود را، به علت ازدحام جمعیتی که برای حمایت از والیبال ترکمن صحرا، به هر طریقی رسانده بودند جای داده بود.

بیرون سالن، صحنه های تلخی رقم زده شد. از هوادارانی که بلیط به دست پشت درب مانده و اجازه ورود داده نمیشد. تا سالنی که راه رفتن در آن، نیز با مشکل مواجه شده بود. البته مسئولی را نمی‌توان بابت بلبشوی والیبالی مقصر معرفی نمود، سالن به اندازه ۱۵۰۰ نفر صندلی داشت و تماشاگر ۴ برابر صندلی به سالن آمده بود این یعنی عملا امکان مدیریت را با مشکل مواجه می نمود اما نقش ماندگار آقای عبدالرحمان گوک (عضو شورا شهر گنبد) که با سماجت خاصی اصرار داشتند، هوادار باید به سالن راه پیدا کند را نمی‌توان فراموش کرد.

سرانجام با همکاری نیروی انتظامی، این خواسته آقای گوک، عملیاتی شد و به یکباره همه وارد سالن شدند فوج فوج دلشیفتگانی که محو تماشای نمایش بازیکنان دو تیم بودند و از بازی پنج گیمه لذت بردند، جلوه خاصی را به بازی داده بود. اما در نهایت رستگاری در گیم پنجم برای تیم نظامی رقم خورد، این تیم که رو کاکُل امیر حسین صداقت میچرخید سرانجام نیز همین بازیکن پشت خط بازی را برای گرگانی ها در آورد.

قصه دردناک این بازی، نبود سالنی بزرگ و مجهز که شایسته این مردم باشد میباشد. همین سالن نیز به یُمن رشادت های شهید اترک طیار و نماینده وقت آقای محمد قلی مارامایی بدست آمده است.

امید که نماینده جدید الورود، برنامه خاصی برای ساخت سالن ۶۰۰۰نفری را در برنامه خود داشته باشد تا هواداران از این وضعیت رقت بار برای تماشای والیبال نجات پیدا کنند.

اما والیبال گنبد در طی چندین سال اخیر که به معدن ساختن بازیکن مشهور بود عملا، این رویه تعطیل شده و به سبب نبود زیر ساخت ها و عدم بهره گیری از پتانسیل های موجود، دست نیاز به بازیکنان نا آماده. مُسن و مدعی دراز نموده، که این ناکارشناسی باعث سرخوردگی برخی از بازیکنان جوان و خلاق در والیبال شده است.

حتی در نیم فصل نیز باشگاه شهرداری، فاقد برنامه مدون برای نتیجه گیری بود. شما دقت کنید شهرداری ارومیه در هفته ششم یا هفتم، تحولات وسیعی در کادر فنی بوجود می‌آورد اما گنبد، در هفته یازدهم سیاست تغییر مربی را اجرا می‌کند و تا سه هفته نیز مربی جدید را مشخص نمی‌کند.

صادقانه بگویم آقای کوزه لی و مجموعه کادر فنی با آنکه نتایج درخشانی را بعد از روی کار آمدن به دست آوردند ولی در هفته نوزدهم، در کوچینگ تیم نتوانستند بازی شطرنج گونه گرگانی ها را کیش و مات کنند.در برابر آبشارهای رعد آسای صداقت میبایستی چیدمان بازیکنان را طوری قرار می‌دادند تا سامان فائزی که یکی از درخشان ترین بازی‌های خود را انجام داد در مقابل صداقت قرار می‌گرفت.

یا ورود یاسین کم، در آرنج اصلی به جای متین تکاور می‌توانست برگه برنده گنبدی‌ها باشد. پاس گرگان بعد از چهار باخت متوالی از هفته پانزدهم تا هجدهم در برابر تیمهایی همچون شهداب یزد، پیکان، گیتی پسند و فولاد سیرجان از روحیه مناسبی برخوردار نبود ولی با پیروزی در مقابل شهرداری گنبد از بحران خارج شد.

کادر فنی گذشته و مدیر عامل تیم با درایت و مدیریت هزینه، قبل از شروع لیگ برتر امسال بازیکنی، همچون اسماعیل مسافر را می‌توانستند به تیم اضافه کنند. در نهایت این بازی نیز همانند بسیاری از رقابت های ورزشی به حافظه تاریخ سپرده شد.

اما قهرمانان این داستان والیبال گنبد در هفته نوزدهم تماشاگران و لیدرهایی بودند که سکوها را در آرامش نگه داشته تا مردم بازی خوب پنج گیمه را شاهد باشند. برخی از تماشاگران نیز باید یاد بگیرند که علاج والیبال گنبد پرتاب بطری آب نمی‌تواند باشد. به سبب حساسیت بازی بهتر بود مسئولان والیبال گنبد از ماه‌ها قبل تقاضای ویدئو چک را به فدراسیون نامه نگاری می‌کردند. اما نحوه قضاوت داور دوم را هیچ وقت نمی‌بخشیم که در پوئن های حساس سوت های لرزان را به صدا در آورد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا