اجتماعی

گفتگو با عبدالرحیم دوگونچی فعال اجتماعی – رسانه ای کناره های رود اترک

پایگاه خبری اولکامیز- عبدالرحیم دوگونچی یکی از جوانان پرشور و فعال کناره های رود اترک است. جوانی با تیپ و شمایلی متفاوت و هنری که یادآور حشمت فردوس  شخصیت داستانی سریال تلویزیونی ستایش است. داریوش ارجمند هنرپیشه معروف  به ایفای نقش این شخصیت پرداخته است.

رحیم دوگونچی برای آیادانی و توسعه منطقه با جان و دل می کوشد. بزرگترین دغدغه اش کاهش مشکلات مردم محروم روستاهای نوار مرزی گنبد است. با این کنشگر اجتماعی و فعال فضای مجازی که در انتخابات اخیر با حسن اعتماد مردم داشلی برون بعنوان عضو شورای روستا انتخاب گردید گفتگویی انجام دادیم که در پی می آید :

س – خودتان را معرفی کنید ؟

اینجانب عبدالرحیم دوگونچی متولد سوم خرداد ۱۳۶۷ زاده ی روستای مرزی شوردگش از توابع بخش داشلی برون هستم. دوران ابتدایی را در زادگاه خود و مقطع راهنمایی را در مدرسه شبانه روزی علامه طباطبایی داشلی برون و مقطع دبیرستان را در رشته ی حسابداری در هنرستان سید قطب به اتمام رساندم و همچنین مدرک کاردانی حسابداری را در دانشگاه آزاد گنبد دریافت نمودم.

س – در چه زمینه هایی فعالیت می کنید؟

در کنار فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری و بنک داری ، از سال ۹۶ به عنوان شورای اسلامی روستای شوردگش در خدمت مردم عزیز زادگاهم هستم و برای دوره ششم  نیز با توجه به اینکه محل کارم در روستای داشلی برون می باشد بنا به درخواست اهالی و جوانان پر شور روستای مذکور در روستای داشلی برون کاندید شدم و به پاس اعتماد مردم عضو منتخب شورا شدم.

س – باخبر شدیم که کانال دوگونچی ها را راه اندازی کرده اید؟ در باره ی این کانال و اهدافی که دارید صحبت کنید؟ 

در سال ۹۷ بنا بر پیشنهاد و توصیه ی یکی از بزرگان طایفه دوگونچی در خصوص شناخت شجره و بزرگان طایفه به تحقیق و جستجو در خصوص اجداد و همچنین پراکندگی طایفه ی دوگونچی در ترکمن صحرا برآمدم و به نتایج خوبی دست یافتم و در نتیجه کانال دوگونچی ها را در جهت ارتباط نزدیک و معرفی بزرگان طایفه ایجاد نمودم.

س – به غیر از کانال دوگونچی ها ، دیگر چه فعالیت رسانه ای دارید؟

به عنوان یک دانشجو و جوان ساکن بخش محروم داشلی برون برخود تکلیف دانسته و برای انعکاس مشکلات بخش و در جهت کمک به محرومیت زدایی و نیز معرفی نخبگان و … در سال ۹۶  تصمیم به تاسیس کانال خبری بخش داشلی برون نمودم. در همان سال نیز با پیشنهاد شورای اسلامی بخش داشلی برون برای مشورت و همفکری شوراها و دهیاران، گروه شوراها و دهیاران بخش را ایجاد نمودم و مدیریت آن را به عهده گرفتم.

همچنین از طرف هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان به عنوان روابط عمومی این هیئت در بخش داشلی برون  معرفی شدم و از زمان شروع فعالیت هیئت در بخش در حال فعالیت می باشم.

س – هدف شما از فعالیت رسانه ای چیست؟

هدف اصلی هر رسانه ای طبیعتا اطلاع رسانی هست مخصوصا اخبار بخش اما در کنار اینها انعکاس مشکلات بخش جهت پیگیری مسئولین و رفع مشکلات از اهداف مهم فعالیت رسانه ای اینجانب می باشد.

س – به عنوان شورای منتخب دوره ی ششم روستای بزرگ داشلی برون بفرمایید که مهم ترین مشکلات منطقه چیست؟

بخش داشلی برون با کشاورزی دیم و آبی در وسعت بالا و نیز وجود دام سنگین و سبک نیاز به مدیریت قوی از سوی جهاد کشاورزی جهت بهره مندی از امکانات را بصورت ویژه دارد ، می توان گفت معیشت اهالی جزو اولویت ها و نیز طرح های عمرانی روستای داشلی برون از جمله ( راه ورودی که از وضعیت بسیار بد برخوردار هست، پروژه ی سالن ورزشی روستا که سالهاست نیمه کاره مانده و آب و برق روستا که در فصل بهار و تابستان باعث نگرانی و ناراحتی اهالی می شود ) از برنامه های مهم بنده می باشد.

س – آقای دوگونچی از مسئولین چه انتظاری دارید؟

از مسئولین انتظار داریم داشلی برون را که با دارا بودن چندین اداره ی بخش داشلی برون ، مدرسه شبانه روزی در سطح بخش و به یدک کشیدن اسم بخش بیشتر در منطقه حضور میدانی مستمر داشته و جهت رفع نیازهای اولیه (خدمات بهداشتی و درمانی،ترمیم راه،اب ،ضعف برق و…)اقدام نمایند و در بخش کشاورزی نیز ,سطح خدمات خود را به اهالی و بخش افزایش دهند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا