ورزشی

هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبد آغاز شد

پایگاه خبری اولکامیز- به گزارش  ایرنا هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس عصر امروز یکشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان بدون حضور تماشاگر آغاز شد.

روز نخست هفته هجدهم مسابقات کورس اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس که چند هفته پایانی آن در فصل بهار و تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود، با شرکت ۵۵ راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در پنج دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار متری برگزار شد.

در دور اول روز نخست این هفته اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس ۲ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “بایداق کهری”، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های “یاد دیگچه” و “یلکین امید” به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که به مسافت هزار متر ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) برگزار شد، اسب “مای سان” اول شد و اسب‌های “دایان خان” و “دل تیا” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که در پایان اسب “ماه سوار” با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های “قیرآت” و “آسنسو” به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم روز نخست هفته هجدهم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس که به مسافت هزار و ۲۰۰ متر و ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۶ برگزار شد، اسب “بلوت پایلت” سریع‌تر از خط پایان گذشت و در جایگاه نخست قرار گرفت و اسب‌های “سوژه” و “باسکار” به ترتیب مقام‌ دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس چهار به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب “دینامیت” اول شد و اسب‌های “هج دیت” و “رای خان” به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی روز نخست هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس نیز میان اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون کلاس چهار به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب “هانیل” اول شد و اسب‌های “شین تیا” و “آپاچی” به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

روز دوم این هفته از مسابقات نیز فردا دوشنبه/ ۹ فروردین/ در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس و در هفت دور برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا