تورکمن صحرا

خوجملی: نام خاتمی برای ترکمن ها الهام بخش بود

پایگاه خبری اولکامیز – امان محمد خوجملی فعال سیاسی ترکمن نوشت: از انتخابات چند روز گذشته خاطرات شیرینی دارم. من از طرف ستاد دکتر طیب نازقلیچی رئیس ستاد پزشکیان در گنبد،  مسئول هماهنگ کننده دهستان سلطانعلی(۲۲ روستا) بودم.

از طرف رئیس حزب اتحاد استان گلستان دکتر سبطی هم ماموریت داشتم با روسای ستادهای شهرهای تازه تاسیس کرند و اینچه برون در تماس باشم. کارم راحت بود، من در خانه نشسته فقط با دهیاران و شوراهای روستاها و از هر روستا هم یکی دو نفر از خوانندگان کانالم با تلفن صحبت می کردم. تمام هزینه ام نیز فقط و فقط ۳۰ هزار تومان شارژ تلفن بود همین.

فقط دو بار جهت تحویل پوسترها و بنرهای ستاد اینچه برون، با ماشین خودم به شهر رفتم و به رئیس ستاد اینچه برون تحویل دادم.

به رئیس ستاد کرند هم گفتم پوستر و بنرهای خود را از مسئول ستاد مردمی پزشکیان در گنبد آقای  سیدکلاته تحویل بگیرد.

ستاد مراوه تپه هم گفت همه چیز داریم. زیبایی این انتخابات این بود که هیچ کس تقاضای پول نمی کرد. من به دوستان خودم در تمام روستاهای دهستان سلطانعلی و دیگر روستاها زنگ زدم؛ اگر ماشین لازم داشته باشید ستاد حاضر است ماشین در اختیارتان بگذارد. همه گفتند نه، ما خودمان ماشین داریم. نام خاتمی و اصلاحات هنوز در میان ترکمن ها الهام بخش است.

آنها که می گفتند اصلاحات مُرد، بدانند خاتمی و اصلاحات در میان مردم زنده هستند. در سراسر ایران هم نباشد حداقل در میان ترکمنها و بلوچها زنده است.

در واقع من کار نمی کردم نام خاتمی کار می کرد. باید قبول کرد صداقت و پاکدستی است که قلب انسانها را تسخیر می کند و در آن ماندگار می شود.

اگر خاتمی از جلیلی حمایت می کرد، چنین اتفاقی می افتد؟

هرگز. چون خاتمی و اصلاح طلبان هم می دانند که از چه کسی باید حمایت بکنند.

آیا صداقت، راستگویی، پاکدستی، تدبیر، درایت، سیاست و کیاست پزشکیان می تواند ما را از پیچ تاریخ توسعه نیافتگی ایران عبور نماید؟

با چشمان نگران و پر از امید منتظر می مانیم.

www.ulkamiz.ir

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا