مطالب ویژه

محور جشنواره اقوام گلستان توجه به اقتصاد صنایع دستی است

پایگاه خبری اولکامیز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: رویکرد پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به میزبانی این استان توجه به اقتصاد صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدجواد ساوری روز یکشنبه در نشست خبری اظهارداشت: ۱۴ دوره گذشته این جشنواره فقط در ظاهر با عنوان بین‌المللی برگزار می‌شد اما برگزاری آن هیچ عایدی برای گلستان نداشت.

وی بیان کرد: جشنواره پانزدهم در کنار تلاش برای گسترش فرهنگ‌ و خرده فرهنگ‌های اقوام ساکن گلستان، به دنبال رونق اقتصاد اقوام به ویژه در بخش صنایع دستی است که تحقق این هدف می‌تواند گره‌ مشکلات اقتصادی بیش از ۳۷ هزار هنرمند صنایع دستی گلستان را باز کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در جشنواره امسال هر روز یک وزیر میهمان گلستان خواهد بود که امیدواریم از این ظرفیت رشد و رونق استان و جذب اعتبارات استفاده کنیم.

ساوری ادامه داد: در کنار حضور میهمانان ملی و وزرا، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این جشنواره دعوت شده تا از ظرفیت حضور آنان برای ایجاد زیرساخت‌های پایدار به ویژه در حوزه صنایع دستی استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برای این که بتوانیم همگام با توسعه زیرساخت‌ها به مبحث علم و فناوری در حوزه صنایع دستی و صادرات محصولات این حوزه تمرکز شویم از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های این حوزه از طریق پارک علم و فناوری استان دعوت شده تا در نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: در بازاریابی نتوانستیم محصولات صنایع دستی گلستان را ارائه کنیم که در این زمینه، بخش خصوصی و دولتی مقصر هستند و اکنون نیاز است رسانه‌ها در حوزه استفاده از صنایع دستی برای مردم فرهنگ‌سازی کنند.

وی اظهارداشت: برای جشنواره امسال ۱۹۸ غرفه درنظر گرفته شده که شامل ۱۰ غرفه روستایی، ۱۵۰ غرفه صنایع دستی و ۳۸ غرفه بوم‌گردی و سیاه چادر اقوام است.

ساوری گفت: همچنین در بخش موسیقی آئینی و آداب و سنن اقوام، ۲۱ گروه اجرا خواهند کرد که هفت گروه شامل کتولی و سیستانی (هر کدام ۲ گروه)، ترکمن، بلوچ و قزلباش از گلستان هستند.

ساوری یادآور شد: در این جشنواره مراسم جشن ازدواج ۱۴ زوج برگزار خواهد شد که برای حمایت از آنان یک سری جهیزیه به ارزش هر جهیزیه ۷۰۰ میلیون ریال به آنان اعطا خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران با هدف نشان دادن توانمندی استان و وحدت کم‌نظیر اقوام ایران زمین از ۱۷ تا ۲۱ آبان به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار می‌شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا