یادداشت

مرحله دوم انتخابات و نقش تحریم کنندگان

پایگاه خبری اولکامیز – یحیی یاری، فعال اجتماعی: با توجه به نزدیک شدن مرحله ی دوم انتخابات که در روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار خواهد شد. با دوگزینه ی مشارکت و یا تحریم مواجه و روبرو هستیم.

در این حیث و بابت می توان اصلاح طلبان و تحریم کنندگان را دو طیف و یا جریانی با نظراتی از جهاتی تقریبن مشابه و نزدیک بهم دانست و تفسیر کرد. هر دو جریان در نقد و انتقاد از وضع موجود کشور حاکمان سیاسی فعلی را در اداره ی امورات سیاسی جامعه و سیاست خارجه، اقتصاد و غیره ناتوان و ناکارآمد تشخیص داده و در جواب (نه )گفتن به حاکمان فعلی مشترک و معترض اند.

اصلاح طلبان بر این نظرند که با مشارکت در این دوره از انتخابات و با رای دادن به دکتر پزشکیان که فردی صادق،پاکدست و توانمند می باشد با ورود به بدنه ی قدرت و با نجات کشتی در حال غرق شدن،فرمان ناخدای کشتی را حداقل به سوی ساحلی آرام هدایت نمایند.

سکانداران فعلی که با کج فهمی و با عدم توجه و اعتراف به اشتباهات گذشته ی خویش که جامعه ی ایران را از لحاظ اقتصادی،سیاسی و جامعه ی جهانی به انزوا رسانده و نیز بر سیاست های غلطشان همچنان پای می فشارند و کشور عزیزمان ایران را در چند قدمی جنگ و جنگ افروزی قرار داده اند.

به نظر می رسد تحریم کنندگان در دیدگاه و تحلیل خود هیچگونه ابزاری برای باز داشتن حاکمان در ادامه ی روند ناکارآمدی نداشته و با عدم مشارکت خود راه و مسیر را برای جریان اقتدارگرا و جنگ افروز باز و مهیا می کنند.

بر ملت ایران است که برای آخرین بار قدمی دوباره برداشته و بخت خود را بیازمایند ،از تحریم کنندگان نیز انتظار می رود ،با بازنگری به تاریخچه ی دولت های گذشته،دوران دولت اصلاحات را که با فریاد گفتگوی تمدن ها و تنش زدایی با زبان دیپلماسی نرم فریاد صلح و دوستی با جهانیان را آغازید.

با نگرش و تحلیل صحیح از اوضاع جامعه ی کنونی ایران چه از لحاظ داخله و خارجه با توجه به نتایج انتخابات مرحله ی اول با حدود ۶۵درصدی نارضایان و مخالفان داخلی ،هیچ نیروی بیرونی نمی تواند اوضاع نابسامان و در حال نابودی و چندرغاز مانده برای ادامه ی بقایمان را سامان بخشد.

این را باید درنظر داشت برخی از سیاستمداران و سیاست گذاران خارجه و سواستفاده کنندگان دوست نما در کمین نشسته و می خواهند سرنوشتمان رابه گونه ای که خود می خواهند تعیین و تفسیر نمایند.
تا دیر نشده به خود آییم و برای نجات کشور عزیزمان ایران قدمی دوباره برداریم.

سرنوشت را باید از سر نوشت
شاید این بار کمی بهتر نوشت
برفراز قله باور سفر کن
بال خود را باز تر کن
همچو حافظ پایکوبان و غزل خوان
لشکر غم را بسوزان
در فلک سقفی نمان…

به امید پیروزی✌🏻

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا