مطالب ویژه

مجروح شدن یک نوجوان در چپرقویمه + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز –  عصر دوشنبه هفته گذشته در روستای چپرقویمه در شمال گنبد با انفجار احتمالا گلوله آرپیجی۷ نوجوان محصل مجروح و به یکی از بیمارستانهای گنبدکاووس اعزام و بستری میشود هم اکنون بعد از سه روز بستری وضعیت جسمانی وی رو به بهبود میباشد.

بنابه اظهارات یکی از اهالی روستا از بستگان نوجوان مجروح شده از قضا نوجوان مجروح شده از شمال روستای فوق گلوله عمل نکرده احتمالا آرپی‌جی ۷ را به منزل میاورد و گلوله یاد شده غلت خورده از ایوان سقوط و منفجر میشود و باعث مجروح شدن نوجوان روستایی میشود.

بنا به اظهارات جمعی از اهالی حدود دو هفته پیش نیروهای مسلح درمراتع شمال روستا مانور چند روزه داشته اند گلوله فوق از محل مانورنظامی یافت شده است.

محل مانور به روستای چپرقویمه نزدیک میباشد و جزو منابع طبیعی و محل چرای دام اهالی روستا میباشد حدود دو دهه پیش با انفجار خمپاره یا …… عمل نکرده در همان محل باعث کشته شدن ۲الی۳ نفر از روستای مذکورشد.

اتحادیه تعاونی های مراتع دعوی حقوقی علیه نیروهای مسلح داشته اند.

گویا قرار بوده محل مانور تغییر یا فاصله قانونی آن رعایت شود.

به نظر میرسد محل مانور حصار کشی و بعداز اتمام منطقه یادشده گلوله های عمل نکرده در محل پاکسازی شود.

ناگفته نماند مراتع مذکور در ماههای از فصل های پاییز و بهار در روزهای تعطیلات محل اطراق شهروندان گنبد و حومه میباشد. روستاهای حاشیه محل مانور نظامی به اهالی خصوصا به نوجوانان و چوپانان و طبیعت گردان به صورتهای گوناگون یادآوری شود گلوله های؛ تانک؛ توپخانه و سلاحهای سنگین دستکاری نکنند بلکه محل را شناسایی و شورای روستا اطلاع دهند تا توسط کا شناسان نظامی جمع آوری یا مفقود شوند.

آنامحمدبیات؛ خبرنگار و عضو خانه مطبوعات استان گلستان _ سوم آذرماه۱۴۰۱

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا