اخبار

ایل گویجی سیل گویجی + تصاویر

پایگاه خبری اولکامیز – عبدالرضا نظری ، حبرنگار :

مرحوم پدرم که ۹۰بهار را با چشمان خود دیده بود تا روزی که زنده بود دایم ضرب المثل های اصیل ترکمنی را چاشنی سخنان خود میکرد.
به یاد دارم آن مرحوم‌ در خصوص ضرب المثل ترکمنی ایل گویجی سیل گویجی گفته بود
اتحاد و همدلی مردم می‌تواند همچون سیل قدرتمند است.

پدرم اعتقاد داشت هرگاه آدم ها برای رسیدن به هدف مشترک درکنار هم قرار بگیرند باهم باشند وبه اجماع کلی برسند. غیر ممکن ها را ممکن می سازند و به هدف خود خواهند رسید

حال با این مقدمه انتخابات مرحله دوم
چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور که در ۱۵تیرماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شد سرانجام مسعود پزشکیان با کسب آرا بیش از ۱۶ملیون رای منتخب مردم برای ریاست جمهور شد.
حال سوال مسعود پزشکیان چطور چگونه پیروز شد؟

با اعلام زمان دقیق برگزاری مرحله دوم انتخابات بلافاصله ستاد های تبلیغاتی هردونامزد به شدت کارهای تبلیغاتی خود را از سر گرفتند از سویی پخش دو مناظره زنده تلویزیونی دکتر پزشکیان و جلیلی تا حدودی انتخاب برای مردم را در دور دوم‌ سهل نمود .

دراین مناظره ها موضوعات مهمی چون سیاست خارجی و اقتصاد و موضوعات فرهنگی و اجتماعی از جمله موضوعاتی بود که مطرح و از دوسو‌ نامزد راه یافته به مرحله دوم بحث وگفتگو‌ شد .

از نگاه نگارنده دراین بین دکتر پزشکیان به دلیل صراحت بیان، ساده گویی. پرهیز از شعارهای غیر عملی و صداقت گفتار با مردم و ودرک درست از مشکلات کشور و . وضعیت معیشتی مردم و هم چنین پرداختن به موضوع عدالت و خواستار توجه بیشتر به اقوام مختلف و اظهار به فاصله و شکاف عمیق فاصله طبقاتی جامعه وتعامل و ارتباط با همسایگان و کشورهای جهان از جمله مواردی بود که با بیان این موارد دکتر پزشکیان مورد استقبال و حمایت مردمی بیشتر قرار گرفت .

هم‌چنین ارایه راهکار علمی مناسب که یکی از آنها بهره متدی از تمام کارشناسان متخصص از تمام اقوام در جایگاه تخصصی خود برای حل مشکلات دیگر موضوعات کلیدی بحث سخنان دکتر پزشکیان بود که در دوره های قبل انتخابات ریاست جمهوری کمتر شنیده شده بود یا به آن پرداخته نشده بود .

از سویی سخنان. دکتر پزشکیان اشاره به اقوام مختلف اقلیتی و پرداختن به مشکلات آنها این موضوع نیز برحسب وفق مراد سیل عظیمی از اقوام مختلف ساکن در کشور از جمله بیشتر ترکمن ها /,,بلوچ‌ها ،/کردها /ترک ها /,وسایر اقوام دیگر با وی همسو و با یک نگاه و درنهایت بیشتر اقوام مختلف به او رأی دادند
از سویی شنیده می‌شد در فلان نقطه فلان کس که ذی نفوذ هست و بر حسب جایگاه سیاسی و منصب خود بطور مستقیم و غیر مستقیم برای رقیب دکتر پزشکیان دست به کار شدند گفته می‌شد آنها تلاش داشتند با استفاده از جایگاه و قدرت خود برای انتخاب ورای دادن به کاندید مورد نظر مردم را با خود همسو کنند
این روند کما بیش ادامه داشت تا دکتر پزشکیان دریک مناظره تلویزیونی این موضوع را صراحتا اعلام بیان کرد
پس از این مناظره فردای آن روز عده ای این اظهارات دکتر پزشکیان را بهانه و از آن خرده گرفتند و سخنان وی را تحریف تا پای متهم کردن نیز پیش بردند
البته با توجه به آمار نتیجه نهایی انتخابات اقدامات آنها هیچ تاثیری در تصمیم طرفداران دکتر پزشکیان نداشت

مشارکت حداکثری مردم در سراسر کشور در دور دوم انتخابات یکی از نکات قوت این انتخابات بود که بیش ۲۴ملیون نفر در پای صندوق های رای حاضر شدند که یک این افتخار بزرگی برای کشور محسوب میشود حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای میتوان به یک سیل عظیم قدرت مند ونیرومند آنرا تشبیه نمود که اگر مردم دراتحاد کامل با همدلی و انسجام در کنار هم قرار قرار بگیرند به موفقیت های بزرگی دست می یابند که نمونه آن مشارکت حداکثری و انتخاب دکتر پزشکیان برخلاف آنچه که دیگران تصور داشتند در نهایت با پشتوانه مردم دکتر پزشکیان با کسب ۱۶۰۳۸۴۴۰۳رای منتخب مردم و ریس جمهور شد.

در پایان به یاد مرحوم پدرم که با تکیه بر ضرب المثل یا همان آتالار نقلی سخن می‌گفت و به ما اتحاد همدلی را سفارش میکرد که نتیجه این اتحاد همدلی مردم را ، دراین انتخابات ریاست جمهوری به وضوح دید براستی که بزرگان ما درست گفتن ایل گویجی سیل گویجی.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا