یادداشت

اخلاق و انتخابات

پایگاه خبری اولکامیز-  احمد ایگدری*: ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به روزهای پایانی خود نزدیک میشود، منتهی -مع الاسف- همانگونه که انتظار می‌رفت در روزهای پایانی ایام انتخابات شاهد بی اخلاقی آشکارتری از رقیب طیار هستیم. روند در پیش گرفته شده علیرغم انکارهای مکرر رقیب طیار چون دم خروس بیرون زده است که اکثریت فعالین اجتماعی و رای دهندگان اتخاذ چنین روشی از سوی ایشان را محکوم کرده اند.

البته انکارهای بعدی نیز  وقتی آفتاب آید و دلیل روز شود برای بسیاری از عقلا و صاحبان اندیشه به نوعی آب در هاون کوبیدن خواهد بود. بلاشک اتخاذ چنین روشها و طرق ناصوابی الگو و رفتارهای غلط انتخاباتی در ذهن جوانان و نوجوانان شرکت کننده ایجاد خواهد بود که آثار سوء چنین رفتارهایی در دوره های آینده ظاهر خواهد شد.

تاریخ قضاوت خواهد کرد که مورث بی اخلاقی های شکل گرفته در مرحله ی دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبد رقیب به اصطلاح جوان طیار بوده است. اگر چه همگان معتقدند که شاید در روزهای آتی و حتما در دوره های آتی انتخابات بی اخلاقی صورت گرفته علیه طیار و یارانش چونان بومرنگی بسوی رقیب جوان ایشان باز خواهد گشت.

علی ای حال علیرغم بی اخلاقی هایی که در روزهای گذشته از هواداران منسوب به تیم انتخاباتی رقیب طیار مشاهده شد، رسیدن به منزلگاه مجلس برای ایشان بسی بعید است چه آنکه اولین شرط مقبولیت و محبوبیت بین مردم داشتن منش و اخلاق جوانمردانه و داشتن مرام پهلوانی است.

تاریخچه ی بی اخلاقی ها شکل گرفته علیه طیار و تیم انتخاباتی وی در فضای مجازی شکل گرفت، هواداران رقیب طیار در یک محاسبه ی غلط در این اندیشه بودند که با ایجاد دو قطبی کاذب میتوانند فضای انتخابات را به نفع کاندیدای خود برگردانند. لذا با تفکر خدشه وارد کردن به آبرو و عزت جمعی از انسان های خادم و شریف اطراف طیار شروع کردند و در ادامه نوک پیکان زهر آلود بی اخلاقی در پیش گرفته را به آبرو و شرافت نوامیس مردم تسری دادند، با این امید واهی که می توانند طرفداران طیار را به مقابله به مثل وادار نمایند.

اما سکوت همراه با بردباری و نجابت طرفداران طیار در برابر رقیب از پیش بازنده ای که اخلاق را در این ماراتن باخته بود بهترین مصلحت بود. اما یحتمل برای رقیب طیار توهم قدرت ناشی از تکیه زدن بر صندلی نمایندگی حد و مرزی نداشت.

علی الظاهر مردمان حوزه ی انتخابیه تا روز بیست و یک اردیبهشت ماه شاهد قسمت های دیگری از سریال های مذبوحانه و مذمومانه خواهند بود ،

در یوم گذشته یکی دیگر از بی اخلاقی های منسوب به طرفداران رقیب طیار بوقوع پیوست. رخدادی که متعاقب آن انکار همیشگی رقیب را در پی داشت. گویا پاشنه آشیل رقیب طیار همواره بر انکار می چرخد. لاکن نحوه ی وقوع حادثه که در  دهستان فجر ، روستای قوینلی گدایجه چماق به دستان و شعبان بی مخ های رقیب طیار با ایجاد بلوا سعی در ایجاد مانع برای رویش و خیزش های طرفداران طیار داشتند به گونه ای بوده است که جایی برای انکارهای بعدی باقی نمی گذارد.

لذا این بار انکارهای همیشگی رقیب طیار پشیزی برای جامعه ی رای دهنده نخواهد داشت.

اما سخن نیکویی است که می گویند :« هر شری با خیری همراه است» بلاشک  روی دادن چنین حوادث و وقایع تلخی تلنگری برای رای  دهندگان خواهد بود. جایی که جامعه ی رای دهنده با مقایسه در عالم انتزاع میتوانند به حقایق و وقایع سودمندی دست یابند چه آنکه در یک طرف انتخابات کسی ایستاده است که جایگاه نمایندگی را فرصتی برای اصلاح و پیشرفت حوزه میداند، کسی که با کوله باری از تجارب ریز و درشت دوره ی نمایندگی خود و مجموعه ارتباطاتی که از سابق در حوزه ی مجلس و خارج مجلس کسب کرده است می تواند با رایزنی ها و چانه زنی های گسترده فرصت های بی بدیلی از رشد سخت افزاری را در حوزه انتخابیه گنبد فراهم کند.

در طرف دیگر رقیب طیار است کسی که از ابتدای ورود به وادی کاندیداتوری با اتخاذ مجموعه ای از بی اخلاقی های صدرالذکر این سیگنال را به سطح حوزه مخابره کرده است که صندلی نمایندگی را فرصتی برای رسیدن به قدرت می داند ، کسی یا کسانی که برای رسیدن بر اریکه ی قدرت حتی حاضر به رعایت  حرمت آبروی مومن که حرمت خون شهید را دارد، نیستند .

فلذا این افراد چگونه صالح و اصلح برای زمامداری امور مجلس خواهند بود ؟!

جایگاه مجلس، جایگاه قانونگذاری و احترام به قانون است و کسی که خود به بی قانونی و حرمت شکنی دامن می زند لیاقت تصاحب این جایگاه را نخواهد داشت.

ترسم نرسی به کعبه ،ای اعرابی / کاین ره که تو میروی به ترکستان است.

*وکیل پایه یک دادگستری ،کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بی اخلاقی های منتسب به هواداران و شخص رقیب آقای طیار نیاز به ارائه مدرک دارد. بنابر این لازم است جناب آقای وکیل مدارک خود را به صورت آدرس سایت ها و کانال های فضای مجازی در زیر نوشته خود ارائه نماید تا از این طریق هیئت منصفه که مردم باشند به قضاوت درست دست پیدا کنند.

  2. آقای ایگدیری! اشاره شما به بیت «ترسم نرسی به کعبه ،ای اعرابی / کاین ره که تو میروی به ترکستان است.» توهینی است به تورکان از جمله به خودتان یعنی تورکمنهاست. یعنی راه کعبه راه بهروزی و صلح بوده وراه ترکستان راه هرج و مرج و کشت و کشتار؟!!— لطفا از عباراتی مانند ترکتازی و از این قبیل سامرامالار/ هذیانات ضد تورکمنی استفاده نفرمائید.
    دوست شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا