گزارش

اردوی یک روزه رامیان

پایگاه خبری اولکامیز – حاجی نظر آق بندئی: روز جمعه اول صبح بعد از تهیه چند قرص نان برای صبحانه اهل منزل و آماده نمودن صبحانه که متوجه شدم دوست بزرگوارمان آقای آمان محمد خوجم لی تماس بی پاسخ داشته مجددا با ایشان تماس گرفتم و خوشحال ازاین که اول صبح صدای دوستمان را می شنیدم بعد سلام و احوالپرسی از من بعنوان مهمان به اردوی یک روزشان دعوت کردند با خوشحالی پذیرفتم البته مطمئن بودم اهل منزل مخالفتی ندارند و خودشان برنامه داشتند .

در میدان انقلاب اقای آنه محمد بیات و در میدان چای بویین بزرگواران دیگر از جمله آقایان آمان محمد خوجملی ،علی کیان ، وهاب سارلی ،عاشر محمد رئوفی ،یحیی یاری و کامبیز قوجق نژاد حاضر بودند و به سمت رامیان حرکت کردیم .
البته تدارکات اردو توسط آمان محمد خوجم لی انجام شده بود.

با گذر از شهر رامیان به سمت مسیر فرعی و عبور از پلی که در زیر آن قطره ای آب جریان نداشت در منطقه ای که دوران دبیرستان و سالهایی که به عنوان کار آموز طرح کاد برای تزریق واکسن به دامداری های اطرف با لندرور های اداره دامپزشکی گنبد در سال های ۶۲که اکثر شهرهای اطراف زیر نظرش بود رسیدیم البته منظره متفاوت با گذشته بود .
کم آبی، عدم حضور دامداران به تعداد زیاد ،کاهش پوشش گیاهی نسبت به قبل و ساخت و ساز جدید شاهد این تغییرات بود .

بعد استقرار در محل مورد نظر و چینش زیر انداز و سایر وسایل آقای خوجملی مشغول روشن کردن آتش و بارگذاری چای آتشی (قالاو) شدند و به محض جوش آمدن بنده مشغول دم کردن چای و سایر دوستان وسایل صبحانه را آماده کردند. البته کتری دوستان بر روی آتش با حرارت دسته آلومینیومی بوده و ذوب شده ، همین که دوستان مشغول صرف صبحانه بودند آقای یاری مشغول به سیخ کشیدن کبابی و آقای خوجملی مشغول پخت بودند که برای سایرین سئوال برانگیز بود .

لازم به ذکر هست که هوا مساعد بود و اطراف ما تعداد دیگری خانواده آمده و هر کدام مشغول کاری بودند در میان صرف صبحانه و کباب هر کدام از دوستان به مزاح سخنانی به میان می آوردند من که اولین حضورم در جمع اینچنین بزرگواران بودم ساکت ترین هم بودم .

بعد صرف صبحانه و کباب دوستان در خصوص وضعیت کنونی کشور و انتخابات آینده نظرشان را گفتند نکاتی که بعضی از دوستان فرمودند قابل تامل و آموزنده بود .

همچنین اقای خوجملی دو مورد داستان ترکمنی را تعریف کردند که آقای علی کیان هم با دقت گوش می دادند .

صرف مستمر چای آتشی و در کنار آن تخمه دور سفید انرژی بخش نشست بود و همچنین هندوانه شیرین میامی که توسط آقای علی کیان تهیه شده بود شیرینی پایان مجلس و تهیه تصویر و گزارش توسط  آقای رئوفی با توصیف مناظر اطراف و آرزوی دیدن آنها برای سایر همشهریان این اردوی یک روزه را کامل کرد .
۲۵ شهریور ۱۴۰۲

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حاج اقا مارامایی سلام . از شما با این سن و سال و سابقه کار فرهنگی خیلی عجیب است که با اب و تاب رفتن به پیک نیک و خوردن کباب را تعریف می کنید . انشااله نوش جان شما و دوستانت باشد ولی حاجی اقا یادت باشد بین ما ضرب المثل هست ایان ایچنان اوزینکی / گورن اشدانی بیزیمکی / لطفا یک خورده هم به فکر ان خانواده هایی باشید که با نان و پنیر و نیمرو و کرتب و… گذران می کنند . البته ضرب المثل فارسی هم داریم که می گوید دارندگی و برازندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا