گزارش

باغ بشارت و طوفان ناخوانده     

دکتر بشارتی فر: توصیه می کنم هر روز برای خواندن کتاب وقت بگذارید

پایگاه خبری اولکامیز – روز جمعه بیست و ششم آبان ماه با هماهنگی لطیف ایزدی، میهمان استاد رجب محمد بشارتی فر در ملک شخصی اش، باغ بشارت بودیم.

جمعی از خبرنگاران و اعضای انجمن جیحون که ۲۰ نفر بودند در این دورهمی حضور داشتند از جمله: آمان محمد خوجملی، لطیف ایزدی، حاجی قربان طریک، اکبر پیرا ،  فرهاد قاضی ، نازمحمد یگن محمدی، فرهاد قاضی ، باغشی بایرام شیرمحمدلی ،  شاحیر حاجی مراد آق و…. حضور داشتند.

ابتدا صبحانه صرف سپس باغشی بایرام شیرمحمدلی با دوتار هنرنمایی کردند و چند قطعه آواز را به خوبی خواندند. گوینده رحیم مرادی بود.

آن گاه  با دوستان گشت و گذاری در باغ بشارت زدیم. باغ بشارت در شمال روستای کورکلی ،سه راهی گرگانرود و چهل چای ، عمارت نوساز دو طبقه داخل انواع باغات خودنمایی میکند .

امکانات فول، طیور سنتی در تورهای مخصوص نگهداری میشود . توقای  محل کشت غلات درسیل اخیر غرق در آب شده بود.  استاد بشارتی فر منتظرند زمین جهت شخم آماده شود تا گندم بکارند.

دکتر بشارتی فر در نشست دورهمی اذعان داشت: تالیفات بسیار دارم اکثر کتابهای من درخصوص روانشناسی  و به زبان فارسی می باشد. من از فروش کتابهایم راضی هستم ولی رکود مطالعه در جامعه به خوبی حس میشود.

رجب محمد بشارتی فر افزود؛ معمولا بخشی از تالیفاتم را رایگان برای اهل کتاب هدیه میدهم.

قبل از صرف نهار که کباب مرغ بود. آمانقلیچ شادمهر نماینده فعلی گنبد در مجلس هم به همراه فرزند کوچک استاد بشارتی فر از راه رسیدند.

ابتدا فرزند ایشان را نشناختم بعد متوجه شدم محمد فرزند رجب محمد آغا بشارتی فر می باشد حدود ۲۵ سال بود ندیده بودم ولی او منو شناخت. لابد پیر شدیم؟! 

بعد از صرف کباب و میوه کمی گفتگو خودمانی در باره مسایل مختلف صورت گرفت تا اینکه مهمان ناخوانده طوفان پرسرعتی از شمال غرب ترکمن صحرا مشاهده تا خودمان را آماده کنیم برای عزیمت به منزل  مهمان ناخوانده رسید .

فورا با حاجی قربان طریک، وهاب سارلی و طریک کوچیک با چراغ روشن ماشین و آهسته به شهررسیدیم طوفانی که قهر طبیعت و حاصل بدرفتاری انسانها با محیط زیست منطقه ترکمن صحرا میباشد .

در ضلع جنوبی استان خبری از طوفان نبود ولی شمال غرب ترکمن صحرا با بدرفتاریهای که با طبیعت بکر میشود حاصل آن چنین طوفانهای وحشتناک بوده و خواهدبود، البته بخشی از طوفان نیز ماحصل ساحل ماسه ای عقب نشینی دریا در شهر کوموش دفه شهرمرزی ترکمن صحرا و اسن قلی حوزه ترکمنستان میباشد.                                   

ختم کلام: از دعوت دکتر بشارتی فر بسیار سپاسگزاریم  دورهمی دوستانه ترتیب دادند و اما وقت آن رسیده با طبیعت آشتی کنیم و در تسطیح مراتع طرحهای زودهنگام، میان مدت و دراز مدت اجرا بشود و باغات بومی و بوته آترپلکس،گز کشت شود.

تعاونی های مرتع داران و علاقمندان و حامیان محیط زیست ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم و با تخریب کنندگان مراتع و جنگلها برخورد قانونی صورت بگیرد و حفظ محیط زیست در بین آحاد جامعه فرهنگ سازی بشود.      

گنبدقابوس:آنامحمدبیات سوم آذرماه

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا