گزارش

برای نانوایان زحمت کش مشکل تراشی نکنید

فرماندار گنبد پیشنهاد نشست اعضای تعاونی نانوایان و اتحادیه خبازان و جمعی از مالکان نانوایان گنبد را رد کرد؟!

پایگاه خبری اولکامیز – آنامحمد بیات، روزنامه نگار: عضو هیئت مدیره اتحادیه و شرکت تعاونی نانوایان گنبد خطاب به فرماندار ویژه گفت: طی چندین سال کار کردیم تعاونی تشکیل دادیم امکانات مهیا و ماشین های ویژه حمل آرد خریداری کردیم. رانندگان خبره استخدام و ساختمان و امکانات اولیه مهیا کردیم. چرا نهاد، ارگان خاص می خواهند درآمد نانوایان که شرکت آز آن خوشان می باشد مشکل تراشی کنند؟

 حداقل۵۰ نفر از سفره ما نان میخورند این سفره از آن نانوایان است سه ماه درگیر این مشکل هستیم شما به عنوان فرماندار ویژه گنبد بجای حمایت از شرکت نانوایان و اتحادیه خبازان چرا مانع تراشی می کنید؟

نوروزی یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت نانوایان اذعان داشت: متاسفانه مقام ارشد شهرستان به نانوایان علنا توهین میکند از۴۰۰ نانوایی شاید ۱۰ نانوایی خطا نمایند قرار نیست همه مجازات شوند، شما برای هر نانوایی یک بسیجی مامور گذاشتید طی یک ماه نظارت بسیجیان اعلام داشتند هیچ گونه تخلفی بین نانوایان سطح شهرستان گنبد صورت نگرفته است اگر یک اداره، بانک یا ارگانی تخلف کرده باشد کل ادارات، بانکها و ارگانها تعطیل بشوند؟!

اگر نانوایی مرتکب تخلف شدباید تنبیه شود، متاسفانه فرماندار ویژه فقط اتهام می زند، توزیع آرد به عهده شرکت تعاونی نانوایان می باشد و خوب کار میکند با کمال تاسف نماینده عالی دولت در گنبد بنا دارد توزیع آرد را به یک شرکتی از گرگان که هیچ گونه امکاناتی ندارد واگذار نمایند. این طرح از طریق یک ارگان در سطح کشور قرار بود اجرایی بشود ولی این طرح معیوب در هیچ استانی اجرا نشد تنها در گلستان خصوصا گنبد میخواهند به همت استاندار و فرماندار میخواهند به اجرا بگذارند که اعضای باتجربه شرکت نانوایان اذعان می نمایند چنین طرحی بدون امکانات اولیه قابل اجرا نیست.

حجی زاده یکی از اعضای باتجربه شرکت تعاونی نانوایان اعلام داشت: به استانداری مکتوب نامه زدیم شما به عملکرد شرکت نطارت نمائیدو تعهد میکنیم هزینه آن را هم متقبل شویم، شرکت نانوایان در مشکلات مختلف شهر همکاری میکنند در سیل و اعیاد و روزهای مبارک بدون توقع با ارگانها، فرمانداری و مردم متدین گنبد پای کار هستند.

ایشان تاکیدکردند توزیع آرد توسط شرکت نانوایان بدون کوچکترین مشکل توزیع میشود بدون ادله مانع کار آنان نشوید.

عبدالرحیم تیم پرور از اعضای سابق هیئت مدیره شرکت تعاونی نانوایان و یکی از بنیانگذاران اتحادیه خبازان و شرکت تعاونی نانوایان گنبد طی سخنانی خطاب به خبرنگاران گفت: اتحادیه خباران زیر نظر اداره صنعت و معدن میباشد اتحادیه نمیتواند به کار اقتصادی ورود نماید ۱۵شهرستان گلستان هرکدام تعاونی جداگانه دارند توزیع آرد نانوایان کار اصلی شرکت تعاونی میباشد .

وی اذعان داشت درسال۱۳۹۱ اعضای شرکت باهزینه شخصی توزیع آرد بین نانوایان را رسما شروع کردند شرکت کامیونهای دارند که توزیع آرد به عهده آنهاست.

تیم پرور تاکیدداشت: هیچ یک از شرکت‌های باربری قبول نکردندحمل و نقل آرد و توزیع آن بین نانوایان به عهده بگیرند. طی ۱۱ سال توزیع آرد را شرکت نانوایان انجام میدهد و خوشبختانه درتوزیع آن هیچ گونه مشکلی نداریم هرنانوایی طبق قانون آرد خواست دراسرع وقت تحویل میشود و نظارت کافی هم صورت میگیرد. متاسفانه به دلایل مبهم و نامعلوم طی بیش از دو ماه توزیع آرد نانوایان را از شرکت متعلق به آنان میخواهند بگیرند!! با کمال تاسف عده ای با هفت نفر شرکتی تاسیس میکنند و میخواهند توزیع آرد را از دست نانوایان بگیرند؟! شرکت نانوایان برای توزیع هرکیسه ۸ تومان دریافت میکند ولی شرکتی که قرار است جایگزین تعاونی نانوایان بشود به هرکیسه در توزیع ۱۲ تومان نرخ تعیین کرده است شرکت جدیدالورود نیامده ۳۰درصد افزایش حمل و نقل را اصافه کرده است.

در ادامه اکبر عاصفی یکی از رانندگان کامیون که آرد خبازان را حمل میکرد اطهار داشت: به ما مظنون بودند بغل ما یک بسیجی نشاندند. عملا به رانندگان توهین و در امور خبازان کارشکنی میکند رانندگان شرکت نانوایان را دزد خطاب میکند با نظارت بسیجیان نتوانستند چیزی اثبات نمایند کما اینکه با سوار کردن یک بسیجی در ماشین جای یک کارگر را میگرفتن و ما رانندگان مجبور میشدیم با یک کارگر بار را خالی کنیم که زمانبر بود حتی خود راننده یا صاحب نانوایی کمک میکردند تا بار خالی شود.

عاصفی افزود:زمزمه های در کار است میگویند سپاه میخواهد به صنف نانوایان ورود خواهدکرد آیا واقعا سپاه راضی است عده ای بیکار باشند؟ البته آقایان گرگانی ها شرکت تشکیل داده اند لابد بازنشستگان ارگانهای انقلابی و……نیز عضو شرکت جدید الورود میباشد، من بسیار متاسفم چرا فرماندار علیه خباران و رانندگان توزیع آرد علنا موضع منفی می گیرد؟! مهندس دهرویه علنا اعلام میدارد؛ اتحادیه خباران را قبول ندارم!!

در ادامه صفایی یکی از خبرنگاران اذعان داشت: بخشنامه از طریق کارگروه آرد و نان صادرشده است لابد بدون مناقصه توزیع آرد نانوایان را میخواهند از دست شرکت فعلی متعلق به خبازان بگیرند آیا کارها نباید قانونی باشد؟

آن گاه خبرنگار محمود رحیمی پیشنهاد کردند، اعضای ارشد اتحادیه خباران و شرکت تعاونی نانوایان با حضور خبرنگاران با فرماندار ویژه حضوری نشست داشته باشند تا به توافق کلی برسند و همدیگر را توجیه نمایند تا مشکل حاد پیش آمده حل و فصل شود.

#یک اتفاق عجیب: در حین گفتگو بهروز بابایی یکی از خبرنگاران دیجیتالی به فرماندار زنگ زده و گوشی را داد به محمود رحیمی تا پیشنهادش را به دهرویه بگوید ولی فرماندار ویژه پیشنهاد نشست را نپذیرفت.

www.ulkamiz.r


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا