اخبار

حضور برادران مهمینی در چادر عزای ستار سوقی

پایگاه خبری اولکامیز –  دیروز مراسم پنجمین روز وفات ستار سوقی در زادگاهش برگزار شد. تعدادی از فرزندان و نوه های مرحوم حبیب الله مهیمنی از چهره های شناخته شده گرگان برای همدردی و ابراز تسلیت به ترکمن صحرا آمدند و در روستای صحنه در چادر عزای مرحوم ستار سوقی حضور یافتند. 

از عبدالناصر مهیمنی روزنامه نگار پیشکسوت درخواست کردیم که مطلبی و یا خاطره ای در باره زنده یاد ستار سوقی شاعر محبوب صحرا بنویسند وی نیز متن جالب ذیل را فرستاد که می خوانید:

من در اون چادر عزا با اجازه صاحبان مجلس چند جمله راجع به خاطرات دوران کودکی خودم که به این روستاها سفر کرده بودم و آشنایی و روابط و معاملات تجاری مرحوم پدرم و عمویم با خانواده‌های بزرگ ترکمن چند جمله گفتم و همچنین راجع به دوستان خوب ترکمن در دورانی که دانشجوی دانشسرای تربیت معلم در روستای انبار الوم بودم (۵۳-۱۳۵۱) و نیز همکاران خوب ترکمن که من در سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ (مدیریت رادیو تلویزیون گرگان) با آنها همکاری داشتم صحبت کردم و از این گفتم که همکاران من اشعار معلم شایسته، شادروان ستار سوقی را پیوسته در برنامه ترکمنی استفاده می‌کردند و به مختصر شناختی که از آن معلم خادم و مرد شعر و فرهنگ داشتم اشاره کردم و گفتم، و موضوع ساده و روان و شفاف بود.

من توضیح دادم که در سال ۱۳۶۵ فقط چند ماه پس از بازگشت از انگلیس به علت شناخت و رابطه‌ای که با دوستان ترکمن داشتم، بدون آن که خودم درخواستی کرده باشم، و بدون آن که کارمند رادیو باشم، ناگهان به‌ من حکم مدیریت برنامه‌های بخش ترکمنی (برون‌مرزی) را دادند و من به مدت ۳۲ ماه توفیق اجباری به ماندن و خدمت کردن در رادیو و تلویزیون مفتخر شدم.

همه سرمایه‌ و حاصلی که من از دوران خدمت در رادیو دارم دوستی و اعتمادی بود که بین من و همکاران ترکمن ایجاد شد و پایدار ماند.

بلافاصله پس از صحبت من چند تن از حاضران در مجلس یادبود از من تقدیر و تشکر کردند و به ویژه برادر مرحوم سوقی غفار حاجی شوقی که در عکس می‌بینید نزدیک آمد و حدود ۱۰ دقیقه از مرحوم آنه قربان قلیچ‌تقانی هم خیلی ذکر خیر کرد و از این که در باره من خیلی شنیده بود و اکنون از نزدیک مرا دیده ابراز خرسندی کرد و از ذکر خیر برادرش توسط من هم تشکر کرد.

*عبدالناصر، امیر عبدالسلام، عبدالصمد، محمدهادی (پسر عبدالصمد و دانشجوی پزشکی) و‌ پسرعموی ما، حمید مهیمنی (کارشناس بیمه) در چادر مرحوم ستار سوقی حضور یافتند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا