اجتماعی

روش هایی که دولت برای کسب درآمد بهره می برد

پایگاه خبری اولکامیز – از جمله روش هایی که دولت برای کسب درآمد از مردم به کار می برد دریافت مالیات های سنگین از کسبه و بازاریان و دارایی های مردم و افزایش انواع حق بیمه و ارائه ی خدمات دولتی با دریافت هزینه های سنگین و جریمه کردن های بی حد و حصر بابت تخلفات از قوانین وضع شده برای راهنمایی و رانندگی و ساخت و سازها و دریافت هزینه های هنگفت تحصیل در دوره های کارشناسی و ارشد و دکترای دانشگاه های به اصطلاح غیر دولتی و غیره می باشد.

وضع قوانین برای ایجاد مشکلات مالی برای مردم باعث ناتوانی در رعایت و تخلفات می شود و دولت برای حل مشکل و ایجاد فشار بیشتر به مردم برای رعایت قوانین متوسل به دریافت جریمه یا دیگر روش های تنبیهی می شود .

سؤال اینجاست که چرا دولتها با وجود سرمایه ها و معادن بسیار مملکت،برای اداره ی مملکت به مال مردم چشم دوخته اند؟

چرا برای مردم مشکل تراشی می کنند؟ چرا مانع رفاه و آسایش و آرامش مردم می شوند؟

چرا مشکلات مالی ناشی از عدم ناتوانی در اداره ی مملکت و نیز ناشی از تحریم های اقتصادی را با تکیه به مردم بلکه با له کردن ایشان می خواهد حل کند؟

این چه رسم حکومتداری است که آحاد ملت به جای بهره مندی از مواهب خدادادی موجود در مملکت خود و برخورداری از زندگی مرفه و آرامش خاطر، جان و مال و عمر خود را فدای دزدان و اختلاسگران کنند و رفته رفته در منجلاب فقر و بدبختی و هلاکت فرو بروند؟

در این مدت چهل و سه ساله، با این همه دارایی مملکت چه گلی به سرشان زده اند؟ کدام مشکل را حل کرده اند؟ کجا لبخند رضایت بر لبان ملت نشانده اند؟

زندگی مردم شده سراسر غم و غصه و ترس و وحشت از جریمه شدن یا محروم شدن از حداقل امکانات رفاهی که اگر بیشتر مصرف کنید یا قطع می کنیم یا تصاعدی با نرخ آزاد حساب می کنیم.

اگر موجودی تان در بانک ها فلان قدر باشد فلان کار می کنیم. اگر حرفی بزنید یا کاری که خوشمان نیاید انجام دهید اگر چه حق با شما باشد چنین و چنان می کنیم و هزاران اگر دیگر.

خلاصه تمام عمرمان ضایع شد یا می شود. خواب راحت از ما گرفتند. کار اکثریت مردم شده سگ دو زدن پی لقمه نانی. فقط هنوز برای دریافت حق تنفس اقدامی نکرده اند اگر شرم نکنند راه و چاره ای برای آن هم پیدا می کنند.
خداوند عاقبت همه را به خیر کند .نعوذ بالله.

حاجی محمد باغبانی.فرهنگی بازنشسته.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا