فرهنگی

گزارش عبدالرحیم نیازی ساعی از فعالیت های کانون بازنشستگان فرهنگی گنبد

پایگاه خبری اولکامیز- عبداللطیف ایزدی: عبدالرحیم نیازی ساعی مسئول کانون بازنشستگان گنبد در دومین اردوی کانون  که به فرهنگیان اهل قلم اختصاص داشت گفت: کانون بازنشستگان را کمیته بندی کردیم تا کارها بهتر انجام بگیرد. کمیته سلامت را راه اندازی کردیم که آقای محمد بهکه مسئولیت آن را بر عهده دارد. این کمیته جهت عیادت از بیماران فرهنگیان بازنشسته ایجاد شد. از بیماران عیادت می کنیم و از طرف کانون کارت هدیه می دهیم برای این کاراز خیرین کمک میگیریم. آنهایی که بیماری مزمن دارند را به خیرین معرفی کردیم آقای هاشمی ( ارم ) یکی از خیرین ماست.

وی افزود: دومین کمیته گردشگری می باشد که آقای مدد مددی مسئولیت آن را بر عهده دارد. این دومین برنامه گردشگری کانون در سال جاری است اردوی اول را در خالد نبی برگزار کردیم که در این جا از همکاری آقای حمیدزاده تشکر می کنیم . در این اردو که به مقصد جنگل گلستان انجام شد آقای نوروز محمد رجبی همکاری لازم داشتند که از ایشان هم تشکر می کنیم. گاهی اوقات دولت سوبسید می دهد هتل مجانی است تا زمان کرونا می فرستادیم ولی از کرونا به بعد قطع شد. دی ماه شروع می شود ۷۰۰ هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان دولت کمک می کند. این امتیاز برای اعضای کانون در نظر گرفته شده است.

مسئول کانون بازنشستگان فرهنگی گنبد افزود: کمیته سوم را به نام کمیته اهل قلم نامگذاری کردیم که مسئولیت آن بر عهده خود بنده اشت. این کمیته در نظر دارد آثار نویسندگان و شاعران را که از نظر مالی مشکل دارند به چاپ خواهد رساند منتهی با این شرط که بعد از فروش به ما هزینه انجام شده را عودت بدهند تاکنون دیوان گوگجه یلمه را چاپ کردیم. در چاپ این کتاب آقای حاج نورجان آق ، آقای صالحی و داوود تجدد یلمه فرزند گوگجه یلمه همکاری کردند. در این کتاب در وصف برخی از روحانیون گوگ آخوند، یارجان آخوند، ساری ساتاللاق و . .  اشعاری سروده شده است. مولف این کتاب بنده هستم و برادرم حبیب نیازی ساعی تایپ آن را بر عهده گرفتند. در اینده چوبلاما اثر مهندس شاهین فر را می خواهیم چاپ کنیم قرار است دیوان مختومقلی را از روی نسخه دست نویس منقشلاق و ملا نفس را  هم منتشر کنیم.  در شعر منقشلاق که قدیمی ترین نسخه دست خط نزدیک به عصر و زمانه مختومقلی است شامل ۲۲۴ شعر دارد. اما نسخه خطی ملا نفس علاوه بر ۲۲۴ شعر نسخه من قشلاق ، ۱۸۴ شعر دیگر هم دارد.

مدیر کانون بازنشستگان فرهنگی از برگزاری جشنواره شعر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: قرار است فراخوان جشنواره شعر کودک و نوجوان را در روزهای آتی اطلاع رسانی کنیم. این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود و علاوه بر شاعران کشورمان، شاعران ترکمنستان و افغانستان را نیز برای شرکت دعوت می کنیم. در کنار این مراسم، دکلمه خوانی شعر کودکان و نوجوانان را هم خواهیم داشت. تصویر سازی اشعار توسط کودکان و نوجوانان هم از بخش های دیگر مسابقه خواهد بود. مهلت ارسال تا ۱۵ اسفند ماه می باشد و قرار است به نفرات برگزیده در دوم فروردین ۱۴۰۲ در مزار مختومقلی فراغی جوایزی نفیس اهدا نماییم.

 

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و درودبر شما
    شماره ی تماس آقای عبدالرحیم نیازی ساعی را لازم داشتم . چگونه می توان با او تماس گرفت ؟
    در ضمن ایمیل من کار نمیکنه چون سالهاست که با آن کار نشده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا