فرهنگی

عرض تسلیت و هزینه های بی مورد

 پایگاه خبری اولکامیز – خلیل یزدانی: وقتی که یکی از اقوام دور و نزدیک کارمند اداره ای فوت می کند از طرف رئیس و کارمندان آن اداره پیام تسلیت مکتوب بصورت ده ها کاغذ رنگی و سیاه سفید – ساده و طرح دار و مصور برای صاحب عزا ارسال و روی سفره پذیرایی داخل چادر عزا- جلو دیدگان مراجعین قرار می دهند و بنرهای چند متری هم به دیوارها نصب میشوند.

چاپ بنر چند متری و کاغذ A4 مسلما هزینه هایی دارد. 

هدف از چاپ اینها چیست؟ 

چرا کشورمان که چندین سال است برنامه اقتصاد مقاومتی را تجربه می کند و  توصیه های اکید برای جلوگیری از اسراف و تبذیر میشود چرا باید برای عرض تسلیت هزینه کرد؟

 در صورتی که با یک تماس کوتاه تلفنی و یا پیامک میشود این مورد را به نحو احسن انجام داد. گذشته از آن  برای تسلیت گویی حضورا هم تشریف می آورند. پس عرض تسلیت مکتوب چه ضرورتی دارد.؟

این همه اسراف و هزینه ها برای چیست؟  مگر اینکه خودنمایی نباشد عقل سلیم اینها را قبول نمی کند.

اداره ها با کمبود کاغذ مواجه هستند مورد داشتیم از ارباب رجوع خواسته شد در مراجعه بعدی با خود بسته کاغذ A4 به اداره بیاورد. هزینه های بی مورد و غیر ضروری و اسراف و تبذیر از ادب و اخلاق خیلی دور است. انصاف رعایت شود.  هزینه های بیهوده بر ادارات تحمیل نشود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا