اجتماعی

مصوبه ای بر خلاف تمام مصالح

پایگاه خبری اولکامیز – عطا محمد فروز : هنوز ۲۴ ساعت از اعتراض هماهنگ افکار عمومی به افزایش ۴۰ درصدی کرایه های دهستان آق آباد و بازگشت آن به نرخ های سال قبل نمی گذرد که سازمان حمل و نقل درون شهری گنبد با ابلاغ نرخ های جدید روی مسافربرهای روستایی خودسر را سفید و خود را به عنوان رکورد دار و پیشتاز گرانی ها و تحمیل هزینه های سرسام آور بر مردم شریف گنبد معرفی نمود.

افزایش ۵۰ درصدی یا به قول معروف یک ونیم برابری نرخ کرایه های تاکسی های گنبد از ۲ هزار تومان به سه هزارتومان عملی است که در هیچ قاموسی نمی گنجد و با هیچ مصلحتی تناسب ندارد و فشار بسیار سنگینی را بر اقشار آسیب پذیر جامعه وارد می کند.

باید از آقایان پرسید که چه چیزی در این مدت این میزان گران شده است که مبادرت به این کار کرده اند، مصوبه ایشان علاوه بر بیانیه های استانداری با مشی اعلامی سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت جدید نیز در تقابل است از آن گذشته این مسئله با رویکرد نظام در جهت کنترل قیمت ها هم در تضاد قرار دارد.

حداقل درکنار این افزایش بحث برانگیز تعداد مجاز مسافر را از ۴ نفر به ۳ نفر نیز کاهش نداده اند تا توجیهی از جنس خدمت مطلوبتر و یا ضرورت های کرونایی را ضمیمه ابلاغ نامه خود نمایند.

در پایان باید گفت که آقایان در این مصوبه گویا به غیر از گران کردن کرایه ها به چیز دیگری نیندیشیده اند و ذره ای به مصلحت مردم و تاثیر این مصوبه درخدمات دیگر شهری فکر نکرده اند لذا انتظار از فرماندار محترم به عنوان نماینده عالی سیستم اجرایی کشور در شهر این است که ضمن جلوگیری از اجرایی شدن آن ، مصوبه مذکور را به منظور بررسی بیشتر و تعدیل آن به شورای شهر گنبد برگردانند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا