گفتگو

هنرمند قزاق: برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن بازخورد خوبی خواهد داشت

پایگاه خبری اولکامیز – طاهر جانی، خبرنگار اولکامیز: عصر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه، میدان مختومقلی بندرترکمن محل برگزاری نخستین جشنواره تحت عنوان وحدت و همدلی اقوام در سرزمین برادری خواهد بود. بدین منظور با فیروز بلی از هنرمندان نام آشنای بندرترکمن گفتگویی ترتیب دادیم که از نظر خوانندگان می گذرد.

 نخستین جشنواره وحدت و همدلی با حضور سفرای کشورهای قزاقستان و ترکمنستان به میزبانی بندرترکمن را چگونه ارزیابی می کنید؟

 قدر مسلم برگزاری این جشنواره دریچه ای نو به منظور تبادل میان هنرمندان از دو قومیت متفاوت می باشد و همدلی اقوام را از دریچه هنر به نمایش در می آورد.

حضور سفرای کشورهای قزاقستان و ترکمنستان در این جشنواره از چه نظر حائز حایز اهمیت می باشد؟

 بدون شک مشترکات فرهنگی زیادی در زمینه های فرهنگی- هنری منجمله آواز خوانی، تئاتر، صنایع دستی، تالیف کتاب و…میان سه کشور دوست و برادر به چشم می خورد و می تواند زمینه تبادل فرهنگی با دیگر ملل آسیای میانه را نیز فراهم آورد. قطعا سفرای خارجی با انگیزه و اشتیاق در مراسم جشنواره حضور بهم رسانده و پیام دوستی برادران ایرانی خود را از این طریق به مردم شان ابلاغ خواهند نمود. 

انتظار شما از متولیان فرهنگی استان و کشور چیست؟

ترتیب برگزاری جشنواره اقوام به میزبانی شهرداری و شورای شهر بندرترکمن به روشنی نشان می دهد که هنرمندان تا چه حد در پردازش فرهنگ و هنر از خود رغبت نشان می دهند. تخصیص هزینه های مناسب در خصوص برنامه های مرتبط با فرهنگ و هنر، مطمئنا بازخوردهای مفیدی در جامعه به دنبال خواهد داشت. بنده از مسئولین انتظار دارم بستری فراهم آورند تا هنر بی بدیل اقوام مختلف ایران زمین به مخاطبان و علاقمندان آنها شناسانده شود.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا