گزارش

واکنش فعالین فضای مجازی به گم شدن دختر سه ساله ترکمن « یسنا دیدار »

پایگاه خبری اولکامیز- خبر گم شدن دختر خردسال ترکمن یسنا دیدار در حد فاصل روستای تمر قره قوزی و یللی بدراق از توابع شهرستان کلاله  به سرعت در فضای حقیقی و مجازی پیچید و با واکنش همدلانه  شهروندان و کاربران فضای مجازی همراه شد. همه نگران هستند و به سرنوشت یسنا می اندیشند.آیا وی پیدا می شود؟ آیا زنده است؟ آیا ربوده شده است و دهها سئوال دیگر. 

دکتر ارازمحمد سارلی نویسنده و استاد دانشگاه در این باره در یاداشتی کوتاه با تیتر « تا دیر نشده نگذاریم یسنا به سرنوشت سلاله دچار شود!! » نوشت: خبر گم شدن دخترک کوچولو یسنا دیدار در منطقه‌ی تمرقره قوزی(جاده سمت کلاله- مراوه تپه واقع در شرق استان گلستان)، به سرعت در رسانه ها پیچید، بی درنگ به یاد سلاله جان یلمه  این دخترک اهل گری افتادم که او هم  در ۶ اردیبهشت توسط یک مرد روان پریش ربوده شده، و چند روزی در انبار کنار روستا زندانی و شکنجه شده بود. پس  جسم نحیف آن طفلک معصوم تاب شکنجه وحشیانه آن روانپریش آنرمال را نیاورده قربانی گردید.

اکنون کودک دیگر ترکمن،یسناجان دیدار، چنین وضع نگران کننده ای دارد، اگر جستجو در طبیعت اطراف و اکناف بی حاصل باشد، ممکن است طعمه‌ی دزدان گرگ صفت گشته، در شرایط،سخت با مرگ دست و پنجه نرم می نماید.

لذا از مسئولان بلندپایه‌ی مرتبط استانی و شهرستان بالاخص نیروی انتظامی و دادگستری اداره آگاهی توقع داریم که هرچه سریعتر و بدون فوت وقت با استفاده از تمامی ظرفیت های استان در تفحص و شناسایی، وارد عمل شده جان یک طفل معصوم دیگر را از چنگال اهریمنان و مرگ حتمی نجات دهند.

همچنین از مردم غیور آن سامان درخواست می شود تا با حضور و جستجوی گسترده و دقیق میدانی، هر نوع حرکات مشکوک را زیر نظر گرفته فورا به مسئولین امر گزارش نمایند.

تاکید می نمائیم که معبر و جاده، هرگز محل امنی برای رها کردن بچه ها برای بازی و تفریح نمی باشد.  به امید بازگشت صحیح و سالم این کودک سه ساله به آغوش گرم خانواده دلواپس اش !!

نوری زیتونلی فعال فضای مجازی از گنبد با تیتر « ترکمن صحرا همچنان نگران دختر گمشده » دیدگاه خود را اینگونه به رشته تحریر درآورد: بعد از ظهر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت خبر رسید که دخترک معصوم چهار ساله‌ای بنام “یسنا دیدار” از اهالی تمرقره‌قوزی گمشده‌ است. گویا مادر این بچه مشغول کار در مزرعه نخود فرنگی بوده و دختر بچه هم در همان حوالی مشغول بازی بوده اما بعد از مدتی مادر متوجه غیبت بچه می‌شود و جستجو از همان دقایق اولیه شروع می‌شود اما متاسفانه علیرغم جستجوهای گسترده تاکنون  موفقیتی حاصل نشده و تمام مردم با نگرانی پیگیر این موضوع هستند.

الان دو شب است که یسنا جان بیرون از منزل شب را به صبح رسانده، فکر کردن به این قضیه که او الان چه حال و روزی دارد و اینکه پدر و مادرش در فراق دلبندشان چه لحظات تلخ و جانکاهی را سپری می‌کنند قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. از صمیم قلب آرزو می‌کنیم این عزیز گمشده صحیح و سالم پیدا شده و به آغوش گرم خانواده باز گردد. تقاضا می‌کنم اگر امکان این را دارید به گروههای جستجو در روستای تمرقره‌قوزی بپیوندید از کجا معلوم شاید تقدیر بر این قرار گرفته باشد که این فرشته معصوم که احیانا در میان گندمزارها بر اثر تشنگی و گرسنگی بی‌حال گوشه‌ای به خواب رفته باشد توسط گامهای پر مهر شما پیدا شود. ان‌شاالله.

 

عبدالخالق آدمی شاعر روستاهای نوار مرزی گنبد نیز افکار و احساسات خود را اینگونه مرقوم کرد: با شنیدن این خبر ، همه چیز از یادم رفت. شور و شوق انتخابات ، خنده و مزاح با دوست و رفیق ، تمامی مشکلات روز مره.

گویا قلبم از جای خودش تکان خورده بود. یک لحظه خودم را به جای پدر و مادر این فرشته معصوم گذاشتم، حتی در تخیل هم نتوانستم آن را لحظه ای کوتاه تحمل کنم.

ای کسانی که هر نوع وسیله نقلیه دارید! بشتابید به بیابانها و کوهها و دره ها و دشتها. غم و غصه چندین خانواده را، یک روستا را ، حتی ترکمنصحرای وسیع را اسیر خود ساخته است.

یسنا جان ، کودک چهار ساله، ساکن تمر قره قوزی، گویا در سر مزرعه در حال بازی بوده و در یک لحظه کوتاه از دید والدینش دور شده و هیچ اثری از او پیدا نشده است.

دوستان حداقل دعا کنید این فرشته زیبا ، صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده اش برگشته ، آنها را از نگرانی برهاند. خداوند دعای خالصانه بندگانش را مستجاب خواهد نمود.

بنی آدم   اعضای  یکدیگرند

که در آفرینش  زیک گوهرند

چوعضوی را بدردآرد روزگار

دگر  عضوها   را  نماند  قرار

توکز محنت دیگران بی غمی

نشاید  که  نامت  نهند  آدمی

 عبا آخوند محمد نژاد روحانی فعال ترکمن در فضای مجازی در کانال تلگرامی خود با تیتر «  دختر صحرا امروز هم پیدا نشد » نوشت: علی رغم تلاشهای بسیار مردم و هلال احمر شهرستان کلاله یسنا کوچولو پیدا نشده و همه مارا نگران و ناراحت تر از قبل کرده. متاسفانه مسئولین انچنان که شایسته است در این قضیه ورود نکرده اند و تجهیزات خاصی جهت پیدا کردن دختر کوچولومون دراختیار نگذاشتند.

هلیکوپتر شاید میتوانست کمک موثری در این زمینه باشد که علی رغم تماس با مسیولین این امر تاکنون محقق نشد اما قول دادند تا تعدادی سگ زنده یاب از استانهای مجاور جهت کمک برای پیدا کردن سینا کوچولو در محل حاضر شود. امیدواریم این امر محقق شود.

به همگی شما مردم عزیز و عوامل هلال احمر که شبانه روزی پای کار بودین خداقوت میگیم و از همگی مردم عزیز تقاضا داریم دعا گو باشند تا این طفل معصوم صحیح و سالم به اغوش خانوادش برگردد.

ولی قلیچی از کلاله در صدای صحرا نوشت: جستجو برای پیدا کردن دختر کوچولوی گمشده از روستای تمرقره قوزی همچنان ادامه دارد. متاسفانه دیروز این دخترک معصوم در حوالی روستای تمرقره قوزی گم شده و علی رغم تلاشهای مردم در شب گذشته برای پیدا کردن این طفل معصوم هنوز خبری و نشانه ایی پیدا نشده. همگی دست به دعا برداریم تا بلکه صحیح و سالم به اغوش خانواده اش برگردد و دل خانوادش به ارامش برسد. دوستانی که #هلی‌شات دارن میتونن کمک حال جویندگان باشن .جهت کمک دریغ نکنید

فرماندار کلاله نیز به این حادثه واکنش نشان داد . شیبک در گفتگو با خبرنگاران  بیان کرد: طی رایزنی و پیگیری های صورت گرفته؛ تا ساعاتی دیگر نیروهای کمکی از استان و شهرستانهای گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله ای در منطقه حاضر می شوند.

وی ادامه داد:طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می شود.

شیبک گفت:تلاش ها برای پیدا کردن کودک گمشده  ما با تمام ظرفیت ادامه دارد.

پایگاه خبری اولکامیز از همه مسئولان استانی درخواست می کند که با تمام قوا و جهادی به میدان بیایند و حتی از استان های همجوارکمک بیگرند تا این دختر خردسال هر چه زودتر پیدا شود و به آغوش خانواده بازگردد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ایشالا پیدایش میکنید دست خدا از روش کم نشه ،آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین آمین

  2. با ابراز شادی برای یافتن یسنا.اینکه کودکی سالم و سلامت بدون آب و غذا چهار روز در بیابان آن هم بدون گزیدگی مار،عقرب و دیگر حیوانات وحشی عجیب است زنده ماندنش.این بچه به احتمال زیاد ربوده شده و فرد کودک ربا از ترس آن را دوباره در بیابان رها کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا