گزارش

گزارش مختصر نشست ادبی انجمن آینا

پایگاه خبری اولکامیز – صالح سخائی : جلسه چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ با حضور جمعی از مشتاقان فرهنگ و ادب در محل اتاق انجمن شعر آینا واقع در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا برگزار شد .

ابتدا از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۵:۳۰ جناب مهندس سعید محمد محمدآلق به بررسی شخصیت اسطوره‌ای “باتئر نپس” در اشعار مسکین‌غئلئچ پرداختند و با استناد به اشعاری از آن شاعر گرانقدر ویژگیهای شخصیتی و قهرمانی باتئر نفس را توصیف کردند.

پس از آن استاد ستار سوقی( که حاضرین در جلسه از حضور ایشان و بازیافت سلامتشان  ابراز خوشحالی می‌کردند،) در باره ویژگیهای شعر امروز و شعر کلاسیک سخن گفتند .

وی در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جلسات انجمن گفتند که این روزها فعالیتهای ادبی به ویژه مختومقلی خوانی بیشتر برای بزرگترها برگزار می‌شود در حالی که نسل جوان امروز از این موهبت کمتر بهره‌مند هستند . در زمانی که ما به انجمن می آمدیم حضور نسل جوان بیشتر بود تا جایی که ما فرصت نقد و بررسی آثار همه آنهارا نداشتیم.

استاد ستار سوقی به نویسندگان و شاعران نسل امروز توصیه کردند: داستانهای کوتاه و اشعار کوتاه هم بنویسید جامعه امروز  فرصت خواندن و حوصله اشعار و یا داستانهای بلند را ندارند . وی با آۇردن مثالهایی از شاعران کوتاه نویس گفت  کوتاه اما پر‌معنی بنویسید .

استاد سوقی در پایان به گردانندگان انجمن آینا نیز توصیه کردند که کاری کنید کسانی که به انجمن می‌آیند از آن بهره‌ ببرند و بهره برسانند.

در ادامه جلسه  استاد ستاربردی فجوری که مهمان جلسه بودند با توجه به کارهای تحقیقی-علمی که در زمینه تاریخ داشتند اطلاعات کوتاه و در عین حال جامعی از مسکین غلئچ ارائه کردند که مورد توجه حاضرین قرار‌گرفت.

در بخش دوم جلسه انجمن شعر زیبایی که خانم منصوره قره‌داشلی تحت عنوان”واطان”  سروده بودند مورد نقد و بررسی قرار‌گرفت و دوستان و اساتید حاضر در جلسه از جمله استاد ستار سوقی ،  استاد محمد شیر محمدلی و  یداله صحنه و دیگر اعضای انجمن ضمن برشمردن نقاط برجسته این شعر رعایت برخی نکات فنی آن را یادآور شدند.

این جلسه پربار حدود ساعت پنج عصر به پایان رسید. / گروه تلگرامی انجمن آینا

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا