اجتماعی

ما و آینده کشور

پایگاه خبری اولکامیز – آنه محمد مارامایی : هر انسان میهن پرست و وطن دوستی که شامل اکثریت افراد جامعه هر کشوری میشود در ذات و وجودشان نگران آینده خود و خانواده و درکل کشورشان هستند که آیا وضع کلی جامعه بهتر خواهد شد یا بدتر ؟

این نگرانی های مردم با اعمال روز حاکمان و مسئولان رابطه مستقیم دارد. اگر روند حرکتی حاکمان و مسئولان مثبت باشد. سراسر وجودشان پر از نشاط وشادی وشعف خواهد شد اما اگر روند حرکتی برعکس شود . ناامیدی وجودشان را فرا خواهد گرفت و آروزهایشان خواهد سوخت پس وظیفه حاکمان و مسئولان هر کشوری است که به مردم نسبت به آینده شان امیدواری دهند.

گرچه با گفتن حرف و شعار اکثریت مردم جامعه امیدوار نمی شوند اما وابستگان حکومتی ظاهرا هم شده خودشان را امیدوار نشان می دهند و به اعمال و حرکات حاکمان هورا خواهند کشید که باید حاکمان به این نوع حرکات وابستگان خشنود نشوند و در صورت توان به عمق قضایا فکرکنند.

متاسفانه در کشور ما حاکمان و مسئولان عمیق فکر نمیکنند و خشنود به های و هوی چند نفر می باشند که واقعا درد آور می باشد مثلا همین سفرهای رئیس جمهوری به استان ها که بنده شاهد بودم که ارگان ها و نهادها عشق شان به استقبال حداکثری مردم بوده ، نهادها و ارگان هایی که اگر دقیق به عملکرد آنها بنگریم کلی اشکال در عملکرد آنهاست و یک مقام مسئولی اعم از قوه قضائیه و یا شورای نگهبان و یا مصلحت نظام و….. به عملکرد این نهاد ها و ارگان ها توجه نمی نمایند.

سئوال اساسی که به ذهن بنده همیشه خطور مینماید این است که تا کی این روند حرکتی حاکمان ومسئولان ادامه خواهد یافت؟ آیا کسی و نهادی و….پیدا خواهد شد که به روند حرکتی حاکمان و مسئولان ایراد بگیرد و ذره ایی به دردها ومشکلات مردم اشاراتی کند؟گرچه گاهی جهت فریب مردم افراد و نهادهایی پیدا می شوند و به ظاهر هم شده حرف هایی گفته اند اما امان از ذره ای اقدام عملی.

خوب نتیجه این عملکرده چه خواهد شد؟ آیا حاکمان ومسئولان به عواقب حرف های شعاری خویش فکر کرده اند؟ آری انها بدانند که حرف های شعاری وحرکات احساساتی بدون برنامه نتیجه اش ناامیدی به آینده کشور و سر خوردن مردم به افکار بیگانه ، انجام اقدامات عقده ای وانتقامی نسبت به اوضاع کشور خواهد بود. چون آنها بخصوص جوانان با خود می گویند که حالا که هیچکس در کشورمان بفکر مردم و آینده مردم کشورمان نیستند .

چرا ما حسرت بخوریم؟ بذار ما هم فقط و فقط بفکر منافع خود باشیم ومنافع ملی را اصلا اهمیت قائل نشویم . اینکار مردم بخصوص جوانان برای اینده کشور همچون سم است. آثارش را هم همه روزه شاهد هستیم فرار مغزها، فرار سرمایه های ملی اعم از مادی و معنوی. بعنوان مثال مهاجرت پزشکان، پرستاران ، سرمایه گذاران. و…… که اگر خوب تجزیه و تحلیل شود .

وجدان هر انسان وطن دوستی را تحریک خواهد کرد چون اگر با اعمال ریاضی هم حساب و کتاب نمائیم متوجه می شویم که چقدر سرمایه از بیت المال جهت پرورش آنها هزینه شده است که دراصل این همه نیروهای تعلیم دیده با هزینه های بیت المال باید درخدمت محرومان جامعه ما قرار گیرند اما به دلایل ضعف مدیریت و برخورد های سلیقه ای و احساسی و ….انها مجبور به ترک وطن شده اند که واقعا جای بسی تاسف است .

بعنوان مثال عینی همین خرید املاک در کشور ترکیه که نسبت به مردم کشورهای دیگر ایران مقام اول را همیشه دارد.سرمایه هایی که باید جهت پیشرفت کشورمان در امور زیربنایی مورد استفاده قرار گیرد آن هم در ساختار زیر بنائی اینچنین در کشور بیگانه هدر می رود.

خلاصه کلام اینکه ای حاکمان و مسئولان گرامی کمی در عملکرد وحرکات خودتان اینده نگر باشید . درست است که اکثریت مردم بخاطر وابستگی به دین وائین وترس از اینده بدتر و… چندان اعتراضاتی نمی نمایند. اما بدانید که استانه تحمل مردم بخصوص قشر جوان و تحصیل کرده هم حدی دارد. شاید هم بتوان چند سالی با قوه قهریه بتوان جلوی اعتراضات گسترده مردم را گرفت ولی بدانید که همچون موریانه وحرکات لاک پشتی جامعه درحال گسستن واز هم پاشیدگی است که شاید شماحاکمان ومسئولان بخاطر وابستگی به افکار انقلابی متوجه ان نشوید.

اما بدانید که اثارمخرب وبسیار خطرناک تحولات منفی در نهادهای جامعه بخصوص در روابط خانوادگی ونابهنجاریهای اجتماعی کاملا واضح واشکاربروز نموده است.که اگر کمی در این امور جستجو کنیم امارهای بسیار وحشتناکی مشاهده خواهیم کرد که از علل اصلی ان میتوان به ناامیدی جوانان نسبت به وضعیت اینده نابسامانی های وحشتناک افتصادی که همه امور جامعه را مختل نموده وناتوانی سرپرستان خانواده وحتی سرپرستان شرکت ها و کارخانجات و…. در اداره امورکاملا اوضاع را از هم پاشیده است ای حاکمان ومسئولان جامعه مطمئن باشید در اینده بسبار نزدیکی با بحران های وخیمی کشورمان روبروخواهد شد.

پس باید اموراتی انجام دهید که بتوانید مردم جامعه را نسبت به اینده خوشبین نمائید نه مثل چهار دهه اخیر که بخواهید چرخه معیوب فریب مردم را ادامه دهید و هر دولتی بخواهد با شعارهای توخالی،  مردم و افکار عمومی را فریب دهد با بدبین کردن مردم به دولت های گذشته که بله مشکلات اصلی جامعه ما نبود روسای جمهور انقلابی وو… است .

مردم دراین چهل سال هردولتی و هر حزبی را ازمایش کرده اند  ومیدانند که جریان های حاکم اعم از اصول گرا و اصلاح طلب با مردم  چگونه رفتار می کنند پس ای حاکمان و مسئولان گرامی اوضاع جامعه را درک نمائید که صبر وتحمل مردم هم حدی دارد و بترسید ازان روزهایی که مردم دیگر ذره ایی به حرف ها وحرکات شما گوش ندهند و مثل گذشته بخاطر انقلاب کشور ودین و….مطیع اعمال وحرکات شما نخواهند بود .

الان هم اگر با هوش وگوش ودل به جامعه بنگرید نشانه های فراوانی از وخامت اوضاع خواهید دید که چطور روابط اجتماعی درمیان خانواده ها وجامعه بخصوص جوانان درحال گسستن و ازهم پاشیدگی است که دیگر امیدی به بهبود اوضاع جامعه ندارند.پس ای حاکمان ومسئولان از خدا و مردم بترسید و امورات را تا دیر نشده سروسامان دهید تا رضایت خدا و خلق خدا نصیبتان شود.به امید انروز

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا