مطالب ویژه

حفظ وضع موجود را دریابید، توسعه پیشکش!

مرکز آنژیوگرافی گنبد تعطیل شد

پایگاه خبری اولکامیز – وهاب سارلی، خبرنگار:  بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس که با تلاش و همت کمپین مردمی و مسئولین پس از چندین سال وقفه با کش و قوس های فراوان در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ افتتاح گردیده بود و در روزهای فرد هفته و جمعه‌ها خدمات رسانی میکرد،  در دو روز کاری اخیر خود یعنی یکشنبه ۹ بهمن و سه‌شنبه ۱۱ بهمن تعطیل شده و هیچ خدماتی برای بیماران الکتیو قلبی و بیماران اورژانسی(پرایمری) ارائه نمی‌گردد.

 بر اساس اطلاعات رسیده از منابع آگاه، گویا علت تعطیلی این مرکز ، عدم تهیه لوازم مصرفی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی از سوی ، پیمانکار و مجری بخش آنژیو بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، یعنی شرکت بوستان گستر طبرستان به ریاست دکتر سلامت می باشد.

 این در حالیست که شر‌کت مذکور علی‌رغم اینکه در زمان عقد قرارداد به دلیل حساسیت موضوع و طول کشیدن زمان افتتاح مرکز، امتیازات زیادی دریافت نموده بود، متعهد شده بود که نه تنها مرکز را تعطیل نکند بلکه هیچگونه کوتاهی در ارائه خدمات نداشته باشد!

 حال چند روزی‌ست که تعطیلی این مرکز که منطقه شرق گلستان را پوشش می‌دهد، باعث سردرگمی و مشکلات عدیده‌ای برای بیماران قلبی و خانواده‌های آنان ایجاد نموده است بطوریکه مجبورند برای ادامه درمان عازم گرگان و کردکوی شوند،

خلف وعده‌ای که به همین راحتی جان انسان‌ها را به سخره گرفته است.

 بنا بر تازه‌ترین اطلاعات رسیده تیم مدیریتی بیمارستان، برخی مسئولین شهرستانی و دانشگاه شدیدا پیگیر رفع مشکلات هستند و امید می‌رود این تعطیلی ادامه دار نشده و این مرکز مجددا از آخر این هفته یا اول هفته بعد فعالیت خود را آغاز نماید.

 مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس با تجهیزات کامل طی دو سال فعالیت خود به یکی از فعال‌ترین مراکز آنژیو در منطقه تبدیل شده بود، حال تعطیل شدن آن تنها بدلیل عدم تهیه لوازم مصرفی، چه توجیهی دارد؟!

 از مسئولین و آنان که ادعای دلواپسی گنبد و شرق گلستان را دارند تقاضامندیم جهت حل اساسی این مشکل حیاتی اقدامی عاجل نمایند.

 تعطیلی مرکز آنژیو گنبد با توجه به اینکه این روزها تشکل های مردم نهاد و کمپین‌هایی جهت درخواست تهیه زمین بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گنبدکاووس، که در نتیجه سنگ‌اندازیها و سوء مدیریتها ۸ سال معطل مانده بود، راه افتاده، نمکی‌ست بر زخم بزرگ گنبد مظلوم ما !

 همچنین دو خبر تلخ اخیر این روزها مبنی بر تخریب آب‌بندانهای برخی روستاهای گنبد و اعلام تغییر مسیر راه‌آهن اینچه‌برون_ گنبد_ شاهرود،  به اینچه‌برون_ گرگان_ شاهرود ، که عملی شدن آن، گنبد را بیش از پیش به حاشیه خواهد راند، موجب نگرانی و تالم‌خاطر گنبدی‌ها و شرق‌نشینان استان شده است.

 گویا برخی‌ها خواسته یا ناخواسته برای عدم توسعه گنبدکاووس، کمر همتشان را آنچنان محکم بسته‌اند که حتی در وضع موجود هم نماند، توسعه و پیشرفت این روستای‌بزرگ پیشکش!!

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام . هم اینک مطالعه یادداشت دوستمان جناب سارلی عزیز ، با عنوان ” حفظ وضع موجود را دریابید، توسعه پیشکش”، مقارن گشته با مطالعه کتاب ارزشمند ” مبارزه علیه وضع موجود” اثر سابینه فون دیرکه. این تقارن را به فال نیک گرفته، مختصر نظری بر یادداشت مزبور؛

    آیا وضع موجودی که در گزارش مزبور،تصویر شده ، که حفظ آن را نیز نویسنده غنیمتی برای شهر گنبد می دانند، همان چشم انداز زیبایی است که مسئولین و نمایندگان شهر وعده و وعیدش را در کوی و برزن سر می داده اند؟ تا که در مبارزات انتخاباتی شان سهمی از گوی و از میدان سیاست و صدارت، به دست آورند؟ آیا سهم مردم گنبد از آن همه وعده ها – که تاکنون عملاً محقق نشده، ، و به نظر می رسد ،صرفاً آمال و آرزوهای برجای مانده ای باشد، پلاسیده در ذهن و خیال مردم .- ، همانا ” ترانه های غمگنانه” ای است که در این یادداشت وزین ، سر زده ؟ آخر مردم ما ، چند بار باید در حمایت برای ” بر صدر و مسند و منصب” نشاندن مسئولین نظام و نمایندگان منطقه ” ، آستین همت بالا زنند” .مردم منطقه، چقدر هزینه باید بدهند؟ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا