یادداشت

یادداشتی از استاد عظیم قرنجیک

به بهانه انتخاب مدیر اولکامیز به عنوان خبرنگار برتر

پایگاه خبری اولکامیز- استاد عطیم قرنجیک صاحب نظر مسائل اجتماعی و از یاران و همراهان اهل قلم سایت اولکامیز به بهانه انتخاب لطیف ایزدی به عنوان خبرنگار برتر توسط موسسه انتشاراتی مختومقلی فراغی در یادداشتی نوشت :

تبریک به جناب آقای ایزدی عزیز ، خبرنگار خستگی ناپذیر

انتخاب شایسته جنابعالی را به عنوان خبرنگار برتر از طرف قاطبه اهل قلم ترکمن تبریک گفته ، تلاش هایتان پرثمر ، قلم تان هرچه سبزتر باد .

و اما چند کلامی در مورد ارزشمندی کار  این قشر از قلم بدستان بی ادعا ؛

خبرنگاران و گزارشگران ، براستی تعمق بخش آگاهی آحاد مردم ، و منابع مهم اطلاع رسانی هستند . اینانند ، که بعنوان منبع تولید خبر ، و در مقام پرسشگران مردم و جامعه ، متولیان امور و متصدیان و مسئولان منصوب و منتخب را به پاسخگویی واداشته ، ضامن سلامت اجتماعی و بقای نظام سیاسی ، در برابر استیلا و استبداد و خودکامگی گشته ، و جلو تمایلات خودمحورانه صاحبان مناصب را می گیرند .

آنچه را که خبرنگاران را مسرّت و رضایتمندی می بخشد ، میزان اثربخشی تلاش آنان در بهبود حال و روز جامعه و گسترده تر شدن دامنه این اثربخشی ها است .

جامعه ای در تمام زمینه ها شکوفا و توانمند است ، که اولاً دست خبرنگاران برای پرسشگری باز ، و ثانیاً ، دست آنانی که پرسشگری خبرنگاران را به چالش می کشند ، بسته تر گردد .

خبرنگاران غربالگران دردهای جامعه هستند ، چرا که آنانند که دردهای جامعه را برای درمان هویدا می کنند و دغدغه رفع این رنج و حرمان جامعه را دارند .

حقوق جامعه آن زمان محقق می شود، که خبرنگاران را مدافعان و مدعیان واقعی و بحق حقوق مردم در جامعه بدانیم ، آنان زمانی حارس و پاس دار سلامت جامعه خواهند بود که، یافته ها و گزارشات خود دا بدون ترس و واهمه ای انتشار دهند، و اگر سهواً اشتباهاتی هم به لحاظ تهیه و نشر خبر داشته باشند ، برخورد با آنان ، جز از راه خبر نباشد و کار به محکمه کشیده نشود .

راه مردم سالاری و دموکراسی ، زمانی پررنگ و رونق و سامان می گیرد ، که خبرنگاران احساس آزادی کنند، و آزادمنشانه ، دغدغه های اجتماعی را گزارش کرده، و منصفانه مسندنشینان رانقد کرده ، مشفقانه و دردمندانه ، مسئولان را، در یافتن راه حل ها و راهکارهای  حل مشکلات جامعه. یاری رسان باشند .

براستی که خبرنگاران مرزبانان آزادی و عدالت و حقوق شهروندی – به مثابه ارکان اولیه توسعه انسانی – و بسان وجدان بیدار جامعه هستند .

دنیای امروز ، دنیایی پرشتاب و پر از رخدادهای غیر منتظره و متعدد است ، و اذهان پرسشگر جامعه نیز نیازمند اطلاعات دقیق و تشنه دریافت پاسخ های سریع، صریح و صحیح اطلاعاتی، از چرایی این رخدادها و رویدادها می باشد ، این زمان است که خبرنگاران با جسارت حرفه ای خود، با حضور در محل رویدادها ، با قلم رسای خود، هنرمندانه گزارشات مستند خود را عرضه داشته و عطش جامعه را – که دانستن حق آنان است – ، مرتفع می دارند .

🌷آقای ایزدی نمونه ای صادق در این وادیات است ، لذا انتخاب بجا و شایسته   ایشان را به جمیع وجدانهای بیدار جامعه، و  مطالبه گران حقوق شهروندی ،آزادی و عدالت، تبریک می گویم .

✴️اندیشه تان پویا، قلم تان سبز و گویا ، گام وقدمتان مستحکم و گسترده تر بادا .

www.ulkamiziran


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا