اجتماعی

جلسه هم اندیشی مجریان انتخابات با اصحاب رسانه در  گنبد برگزار شد

پایگاه خبری اولکامیز- نشست هم اندیشی در باره انتخابات با فعالین فضای مجازی برگزار شد. کریمی فرماندار گنبدکاووس در این جلسه گفت : در شهر گنبد ۱۸۰ نفر برای شورای شهر ثبت نام کرده بودند که ۱۹ نفر تایید صلاحیت نشدند و ۲ نفر نیز انصراف دادند و بقیه در عرصه حاضر خواهند بود . البته منتظر نظر هیات نظارت استان هستیم .

وی اضافه کرد : درشهر اینچه برون نیز ۲۰ نفر ثبت نام داشتند که ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند .

در بخش شوراهای روستایی بخش مرکزی گنبد نیز ۱۰۲۵ نفر ثبت نام کردند که صلاحیت ۱۲ نفر احراز نشد .

در بخش داشلی برون نیز برای شوراهای ۳۰ روستا تعداد ۱۹۱ نفر کاندیدشدند که صلاحیت یک نفر تایید نشد و یک نفر نیز انصراف داده است .

فرماندار گنبد کاووس ضمن دعوت مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد اعلام کرد : در انتخابات ۴ سال قبل برای ریاست جمهوری و شوراها ، میزان مشارکت در شهرستان گنبد کاووس ۷۴ درصد بوده و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نرخ مشارکت مردم گنبد ۶۳ درصد بوده است .

کریمی تاکیدکرد : مردم اطمینان داشته باشند که امانتدار رای آنها خواهیم بود و همه مدیران و اهالی رسانه تلاش می کنند تابا تشویق مردم ، انتخاباتی پرشور  همراه با مشارکت بالا در شهرستان داشته باشیم .

🔺سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان نیز در این جلسه ضمن یادآوری نکات قانونی برای رسانه ها ، از کاندیداها و هواداران آنها خواست که فقط در زمان قانونی انتخابات به تبلیغ مجازی و حقیقی اقدام کنند.

وی به مدیران کانال ها و گروه های مجازی یادآور شد که دربرابر تبلیغات خارج از عرف و قانون مسئول خواهند بود و شخص مدیران رسانه های مجازی نوع مطالب دیگران را مدیریت نمایند و در صورت درج مطالب توهین آمیز به کاندیدا، قوم ، مذهب و … بلافاصله مطالب را حذف و شخص بارگذار را از آن رسانه اخراج کنند و مراتب  تخلف را به اطلاع ستاد انتخابات در فرمانداری برسانند .

🔺خلیلی دادستان گنبد سخنران بعدی جلسه بود . ایشان نقش رسانه را آگاهی بخشی به جامعه دانست و یادآور شد: آگاهی بخشی باید به علم منتهی شود نه به شبهه !

برای این هدف نیز رسانه ها باید به قانون مراجعه کنند و همیشه در هر امری ملاک ها را تبیین نمایند و قانون وشرایط را معرفی کنند نه اشخاص را ؛ بلکه وقتی قانون تبیین شد و ملاک ها گفته شدند این اشخاص هستند که باید خود را با قانون و عرف و اخلاقیات تطبیق دهند.

آقای خلیلی از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادگستری شهرستان خبرداد و از مردم و رسانه‌ها خواست ضمن همکاری نزدیک بااین ستاد ، هرگونه تخلف انتخاباتی را به این ستاد اطلاع رسانی کنند تا انتخاباتی پرشور و امن در سطح شهرستان داشته باشیم  .

🔺رئیس اداره اطلاعات گنبد نیز در این نشست ضمن تاکید برتشکیل اتاق شیشه ای انتخابات برای پاسداری از رای مردم ، گنبد کاووس را بهترین شهر از نظر وحدت ، اقتصاد و امنیت دانست .

وی وظیفه مشترک دستگاه امنیت و خبرنگاران را حفظ آرامش جامعه از طریق آگاهی بخشی به مردم دانست و درخواست کرد تا اتاق خبر در فرمانداری ایجاد شود تا اهالی رسانه در پیگیری خبر قبل از انتشار از جزئیات آن باخبر شوند واز این اتاق خبر کمک بگیرند .

وی درپایان درخواست کرد تا مردم شهرستان با حضور در انتخابات امید دشمنان راناامیدکنند. / سلام صحرا

WWW.ULKAMIZ.IR

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا