اخبار

قرجه طیار در شهرک فرهنگیان چه گفت؟ بخش اول

جایگاه مجلس بستگی به فردی دارد که انتخاب می شود

پایگاه خبری اولکامیز – یکشنبه ششم اسفند ماه نشست انتخاباتی قرجه طیار کاندیدای دوازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور پرتعداد شهروندان گنبدی پس از نماز عشاء در مسجد محمد رسول الله شهرک فرهنگیان برگزار شد.

نماینده مجلس دهم گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همه مسئولان حتی عالی ترین جایگاه نظام که جایگاه رهبری است با رای ملت به صورت غیر مستقیم از طریق نمایندگان مجلس خبرگان انتخاب می شود. رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای  شوراهای شهر و روستا همه از اراده ملت نشات می گیرد. قدر آن را بدانیم .

وی افزود: جایگاه مجلس شورای اسلامی و ابزار و قدرتی که نمایندگان مجلس دارد جایگاهی بلند و رفیع است. ارزش و جایگاه مجلس را اصول قانون اساسی، قوانین جاری کشور، آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برشمرده است. مجلس قدرت و جایگاه والایی دارد. برخی می خواهند جایگاه مجلس را تضعیف کنند. منزلت مجلس بستگی به فردی دارد که به مجلس می رود و امانت را دست می گیرد. آیا نماینده می تواند از ابزارهای قانونی به نخو احسن استفاده می کند؟ آیا حق و حقوق مردم را می تواند بگیرد؟ آیا دردهای مردم را می تواند به گوش مسئولان برساند؟

منتخب مردم گنبد و داشلی برون اظهار داشت: نماینده ای که از منطقه ما به مجلس می رود مسئولیتش سنگین تر است چون مشکلات مختص و خاص خود را داریم. مسئولیت نمانیدگی جزو حق الناس است. خداوند ممکن است از حق خودش بگذرد اما از حق الناس نمی گذرد. اگر تامل کنیم احساس مسئولیت نماینده بیش از گذشته است.  همچنانکه بر گردن نمایندگان حق الناس است بر گردن انتخاب کنندگان هم مسئولیت سنگین است باید تدبر و تامل کنند کسی که نماینده می شود قوی و شجاع باشد دیدگاههای شخصی و گروهی را بر منافع مردم ترجیح ندهد خدای نکرده انسان ضعیف و نالایق را نفرستند قطعا مسئولیت شرعی بر گردن انتخاب کنندگان است.

طیار افزود: مردمی که از اول انقلاب با نظام همراه هستند انتظار دارند که از  شایستگان آنها در مدیریت ها و مناصب مختلف استفاده شود. در همه جا اجازه خدمتگذاری داده شود. برای اولین بار با مسئولین عالی آموزش و پرورش مذاکره کردیم البته مسئولین محلی همراهی کردند و با انتصاب آقای نظرنژاد که یک نیروی شایسته بود بین مردم دلگرمی ایجاد شد. این اتفاق مبارک هم به نفع آموزش و پرروش بود و هم مردم احساس تعلق خاطر بیشتری پیدا کردند.

کاندیدای مجلس دوازدهم افزود: در حوزه اشتغال مشکل داریم. متاسفانه همه خانواده ها با مسئله بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. عقب ماندگی صنعتی در منطقه به بهانه کشاورزی بودن احساس می شود. منطقه ما از صنعت عقب مانده نگه داشته شده است برای رفع آن باید کاری کرد. با  مشورت کارشناسان به این نتیحه رسیدیم که برای جهش اقتصادی به دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون باشیم. با توجه به بسترهایی که دولت برای سرمایه گذاران تعیین می کند سرمایه گذاران سوق پیدا می کند تا در منطقه آزاد سرمایه گذاری می کنند معافیت بیست ساله . سرمایه گذران داخلی و خارجی جذب می شود. عقب ماندگی تاریخی گنبد نگاه ویژه مسئولین را می طلبد. قطعا با منطقه آزاد اینچه برون می توان این عقب افتادگی را جبران کرد. اگر منطقه آزاد افتتاح شود بصورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

قرجه طیار افزود: برای ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون در دوره خدمتگزاری ام، رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، دبیر شورای عالی مناطق آزاد ،  استانداران هست استان و مقامات و مسئولین را به منطقه آوردیم تا از نزدیک پتانسیل ها و ظرفیت های گنبد را ببینند. مسئولین وقت همراهی کردند. مجلس پس از بازدید نظرش  مساعد شد و  منطقه آزاد اینچه برون در دوره ما تصویب شد. اگر به خواست خدا و حمایت مردم فهیم شهرستان بار دیگر به نمایندگی انتخاب شوم برای به نتیجه رساندن منطقه آزاد اینچه برون تمام تلاشم را انجام خواهم داد و این مهم را اولویت خود می دانم.

ادامه دارد

لطیف ایزدی

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا