مطالب ویژه

سوز سرما دست‌بردار گلستان نیست

پایگاه خبری اولکامیز – افزایش چند درجه‌ای دمای هوای روزهای گذشته، حضوری‌شدن مدارس و ادارات و آغاز فعالیت چند جایگاه گاز طبیعی، ساکنان گلستان را به پایان بحران قطعی گاز امیدوار کرد اما اعلام هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی و ماندگاری هوای سرد، نشان داد استمرار رعایت الگوی مصرف در روزهای سرد پیش‌رو ضروری است.

به گزارش ایرنا، گلستان در سرما و یخبندان هفته گذشته با وجود کمبود گاز ناشی از قرارگرفتن در انتهای خط انتقال و افت محسوس فشار، با قطعی گسترده و فراگیر مواجه نشد و به جز تعداد معدودی از مشترکان، خانه همه ساکنان این استان با گاز طبیعی گرم بود.

روزهای پایانی هفته گذشته دمای هوا در گلستان چند درجه بیشتر شد و گمان می‌رفت که با ادامه‌دار این شرایط جوی، دیگر ضرورتی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز وجود ندارد اما ورود سامانه جدید هوای سرد، نیاز به افزایش آمادگی با موج جدید سرما و یخبندان در روزهای آینده را جدی‌تر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان به ایرنا گفت: بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی دستگاه‌های متولی و مردم استان باید آمادگی لازم برای مواجه با موج سرما و بروز یخبندان در هفته جاری را داشته باشند.

نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با ورود این سامانه سرد و بارشی، دمای هوای گلستان به خصوص در شب افت خواهد کرد و احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی وجود دارد که باید در این زمینه پیش‌بینی لازم در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت : بر اساس پیش بینی هواشناسی دوشنبه و سه‌شنبه شاهد بارش برف و باران در گلستان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از مردم خواست در این مدت از حضور در تفرج‌گاه‌های کوهستانی و تردد غیرضرور در جاده‌های کوهستانی اجتناب کنند.

حاجی‌زاده گفت: باتوجه به پایداری و ماندگاری سرما در گلستان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی ضروری است تا دچار افت فشار گاز در شبکه نشویم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان هم به ایرنا گفت : برای ارائه خدمت بهتر به مردم، امکان ارئه سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت طبیعی در همه مناطق استان فراهم شده و در هر شهرها یک جایگاه برای تاکسی‌ها و آژانس‌ها فعال است.

علی طالبی افزود : حداکثر مصرف گاز گلستان در روز گذشته ۱۳ میلیون مترمکعب بود که طبق پیش‌بینی‌ها این عدد در روز جاری به ۱۲ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی افزود : در حال حاضر به توجه به قطع بودن حدود ۶۰ جایگاه سی‌ان‌جی و تعدادی از صنایع و پاساژها، روزانه حدود ۲ تا سه میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان هم از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبر داد و گفت: در نتیجه فعالیت این سامانه، بارش پراکنده در گلستان خواهد بارید و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

امان‌محمد کمالی اظهار کرد: سامانه سرد و بارشی از امروز (شنبه) آسمان گلستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و فعالیت آن تا روز یکشنبه ادامه دارد.

وی افزود: از روز دوشنبه تا پایان هفته بارش‌های پراکنده و کاهش دما در استان پیش‌بینی می‌شود و انتظار داریم از روز دوشنبه تا پایان هفته بیشینه دما به کمتر از ۱۰ درجه برسد.

به گزارش ایرنا از حدود ۲ هفته قبل به علت فعالیت سامانه سرد و بارشی و رسیدن دمای هوای بخش‌های زیادی از گلستان به زیر صفر درجه، مشکلاتی در تامین و توزیع گاز خانگی در استان ایجاد شد تا جایی‌که مسوولان تصمیم به برگزاری غیرحضوری مدارس و تعطیلی چند روزه ادارات ، قطع گاز برخی واحدهای صنعتی و کشاورزی و جایگاه‌های توزیع گاز طبیعی گرفتند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا