اخبار

فرمانده سپاه گلستان: پرونده ۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی مراوه‌تپه بسته شد

پایگاه خبری اولکامیز – فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: پرونده ماموریت پنج ساله قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای اجرای ۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان مراوه‌تپه بسته شد.

به گزارش ایرنا، سردار علی ملک شاهکویی روز دوشنبه در همایش تبیینی به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراوه‌تپه اظهارکرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها که از جمله شاخص‌ترین آن پایدار شدن آب شرب ۲۸ روستا هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مشارکت مردم هزینه شد.

وی با اشاره به خدمات سپاه در ماموریت پنج ساله محرومیت زدایی در مراوه‌تپه، افزود: در عرصه تعلیم و تربیت ۷۰ برنامه داشتیم که شاخص‌ترین آن توزیع هزار بسته نوشت‌افزار است و در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۱۲۰ برنامه اجرا شد که برای شاخص‌ترین آن می‌توان به توزیع ۱۵۰ سری جهیزیه بین خانواده‌ها نیازمند اشاره کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: در عرصه اشتغال و معیشت ۱۱۰ برنامه اجرا شد که شاخص‌ترین آن توزیع پنج هزار بسته معیشتی است و در حوزه سلامت و بهداشت هم ۸۵ برنامه اجرا کردیم که شاخص‌ترین آن توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی محسوب می‌شود.

سردار شاهکویی گفت: با پایان یافتن ماموریت پنج ساله قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مراوه‌تپه می‌خواهیم این ماموریت را در یکی دیگر از نقاط محروم استان انجام دهیم.

وی جهاد تبیین را بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف با هدف امید آفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: مردم باید بدانند که به عنوان مثال سال ۱۳۵۵ ساکنان مراوه‌تپه از کمترین امکانات محروم بودند و امروز وضعیت دسترسی به خدمات عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیربنایی در این شهرستان چقدر ارتقا یافته است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: دشمنان تلاش دارند با پررنگ کردن نقاط ضعف و دروغ پراکنی مانع نشان دادن نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی شوند تا جامعه را ناامید کنند لذا همه افراد صاحب نفوذ، مسوولان، اساتید دانشگاه، حوزویان، فرهیختگان و ائمه جمعه و جماعات وظیفه دارند با اطلاع رسانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی امیدآفرین در جامعه باشند تا جوانان بیش از پیش تشویق به حضور حداکثری در انتخاب اسفندماه و رای دادن به شایسته‌ترین افراد شوند.

سردار شاهکوهی با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان با حضور هشت ساله در جبهه با کمترین امکانات در مقابله رژیم بعث عراق که آمریکا و تمام کشورهای قدرتمند دنیا و حتی کشورهای عربی از لحاظ مالی، نظامی و تسهیلاتی حامی آن بودند، ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به جدا شدن کشورهای همسایه در طول ۲۰۰ سال گذشته از خاک ایران، گفت: مهمترین دستاورد دفاع مقدس این بود که اجازه ندادیم یک وجب از خاک این سرزمین جدا شود و همچنین این جنگ هشت ساله به ما نشان داد که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

فرمانده سپاه نینوا افزود: تمام موفقیت‌های ایران اسلامی ریشه در دفاع مقدس دارد و در جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم و با شکستن ابهت ۲ ابرقدرت غرب و شرق دفاع کردن با کمترین امکانات را یاد گرفتیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا زندگی می‌کنند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا