گزارش

مراسم فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی قره ماخر برگزار شد

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور : در  داشتن هویت ملی از عوامل مهم ایجاد وحدت در منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی اولکامیز- حجت الاسلام دیلم گفت: داشتن هویت دینی در مقابل هویت مذهبی و همچنین داشتن هویت ملی در مقابل هویت قومی همراه با نقش‌آفرینی علما و نخبگان از عوامل مهم ایجاد وحدت و تقویت در منطقه است.

به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام نور علی دیلم در مراسم فارغ التحصیلی جمعی از طلاب مدرسه علوم دینی انوریه روستای قره ماخر شهرستان گنبد کاووس ضمن ابلاغ عرض سلام و ارادت و تبریک نماینده ولی فقیه در استان گلستان حضرت آیت الله نورمفیدی، محضر آخوند کسلخه مدیر مدرسه علوم دینی قره ماخر و طلاب و روحانیون این مدرسه علوم دینی گفت: دعوت به امت واحده اسلامی دعوت قرآن کریم می باشد و شعار محوری مسلمانان در ادامه راه و روش پیامبر اکرم (ص)، تشکیل تمدن نوین اسلامی است.
وی با تاکید براینکه، تعصبات بیجا و پیش داوری ها و همچنین تحرکات دشمن در زمینه فرقه سازی، مکتب تراشی، تجزیه دولت ها، تحریک قومیت پرستی و اختلاف افکنی عقیدتی در دستور کار دشمن در مناطق الگوی وحدت همچون استان گلستان است، افزود: همه مسلمین با حفظ عقاید و احترام متقابل به یکدیگر باید عوامل درونی و بیرونی فتنه ها را شناسایی کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه، امروز همه مسلمانان نیاز به وحدت دارند تا دشمن نتواند نفوذ کند، گفت: این مهم در صورتی تحقق خواهد یافت که ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل تمدن نوین اسلامی را جدی بگیریم و ید واحده باشیم.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، امروز همه به ویژه روحانیون، نخبگان و اندیشمندان و روشنفکران دانشگاهی و علوم دینی باید هوشیار باشند، تصریح کرد: استان گلستان مامن همدلی، برادری و زندگی مسالمت آمیز است و دشمن نیز همه برنامه ریزی های خود را معطوف چنین فضاهایی می کند تا به این وحدت و همدلی صدمه بزند.
وی با اشاره به اتفاق ناگوار سد گلستان در اوایل سال جاری ابراز کرد: متاسفانه برخی از نخبگان به این موضوع با نگاه مذهبی و قومیتی برخورد کرده و همین امر سبب شده تا دشمن بر نقطه قوت منطقه که همانا محور وحدت بوده دست گذاشته و در شبکه های بیگانه و ضد انقلاب، موضوع را قومیتی و مذهبی برجسته کنند، زیرا اینها افرادی هستند که در اول انقلاب با جنگ های قومیتی و مذهبی موفق نشدند به هدف خود برسند و هرگز هم آرام نخواهند نشست چون اینان دشمنان قسم خورده ایران اسلامی هستند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه، هر جا که اختلافی به وجود بیاید، بوق و تبلیغات دشمن دیده می شود، افزود: برداشت یک سویه از دین و عوامل بسیار دیگر سبب ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان، مذاهب و اقوام مختلف شده و مسیر را برای نفوذ دشمن باز می‌کند.

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: در این خصوص همه بزرگان کشور و استان و خصوصا شخص حضرت آیت الله نورمفیدی در نماز جمعه اعلام کرده و تذکر دادند که پیگیر رسیدگی به موضوع هستند.

وی با تاکید براینکه، همه در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داریم و باید مباحث هویت ملی را بر هویت قومی ترجیح بدهیم، خاطرنشان کرد: باید منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی و قومیتی ترجیح بدهیم و قدردان امنیت، آسایش و آرامش موجود در کشورمان باشیم، امنیت و آرامشی که به لطف خداوند متعال و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب می باشد که ایران اسلامی را در اقیانوس پرتلاطم جنگ و خون ریزی در منطقه، به جلو هدایت می کند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، پیامبر گرامی اسلام (ص) و همه انبیاء و الیای الهی برای سعادت و عاقبت بخیری بشر برای تمام انسان ها دعوت های مختلفی داشتند تا زمینه سعادت را فراهم نمایند، گفت: اولین دعوت پیامبر عظم الشان اسلام (ص) دعوت به توحید و ایمان بوده است.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، دعوت به توحید مهمترین دعوت پیامبر گرامی اسلام برای سعادت انسان مومن است، افزود: آن ایمانی ارزشمند است که هم اقرار به زبان، هم اعتقاد قلبی و هم عمل به ارکان و تاسی به سنت رسول الله و تک تک آیات قرآن کریم داشته باشد.

وی دومین دعوت پیامبر گرامی اسلام برای رسیدن به سعادت انسان و تقویت ایمان را دعوت به علم، تعلیم و تعلم عنوان کرد و افزود: شان و برگزاری این مراسم لبیک گفتن به سنت با عظمت دعوت به علم خداوند متعال است و مسیری که طلاب انتخاب کردند با ارزش و شکوهمند است زیرا که ملائک به استقبال آنها می آیند تا به معراج معرفتی برسند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، سومین دعوت پیامبر گرامی اسلام برای رسیدن به سعادت انسان و تقویت ایمان را دعوت به پذیرش یکدیگر، گفتار نیکو، احترام به مقدسات و سعه صدر بیان کرد و افزود: امت اسلامی با احترام به عقائد یکدیگر، بدون مجادله باید با نیکی و احترام با هم برخورد کنند زیرا در همه رفتار و گفتار و در بیان فرزندان رسول الله و ائمه اطهار (ع) احترام و محبت زبانزد بود و هرگز به خود اجازه توهین و اختلاف نمی دادند.

حجت الاسلام دیلم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خادم طلاب، روحانیون و مساجد و مدارس علوم دینی اهل سنت می باشد، گفت: امروز باید قدردان باشیم، چون نظام اسلامی بستر را فراهم کرده است و بشارت می دهم که رهبر معظم انقلاب نگاه جامع و حمایت ۱۰۰ درصدی نسبت به روحانیت شیعه و سنی داشتند.

وی با تاکید بر اهمیت و پیچیدگی فضای مجازی نیز گفت: امروز مدیران و اساتید مدارس علوم دینی تمام تلاش خود را برای تربیت عالمی صرف کنند که به درد جامعه امروزی بخورد و متناسب با شرایط زمان، در فضای مجازی هم نقش آفرینی داشته باشد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا