سیاسی

همراه با انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه غرب گلستان

پایگاه خبری اولکامیز – طاهر جانی: بر اساس شنیده های میدانی، برخی از داوطلبین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در غرب گلستان از هم اکنون به طرفداران خود اطمینان می دهند که نامه تایید صلاحیت شان در تهران اوکی شده و جای تعجب است که چرا بر قطعی بودن این مسئله واهی و خیالی تاکید می ورزند!

 بنا بر تجربیات به دست آمده از ادوار پیشین انتخابات، تایید صلاحیت یکی از شروط فعالان انتخاباتی در همراهی با داوطلبان بوده است، اما همانگونه که به دفعات مشاهده شد با وجود تایید اولیه صلاحیت داوطلبین، تعدادی از ثبت نام کنندگان طی غربال نهایی در فیلترینگ شورای نگهبان گیر کرده و بلاجبار کورس رقابت ها را ترک کرده اند!

با استارت دیدارهای چهره به چهره، معدودی افراد ضمن اعلام آمادگی برای رقابت های سنگین اسفندماه، نشست هایی را با نزدیکان خود ترتیب داده اند. فعالان اجتماعی احتمال ثبت نام محمد خواجه شهردار سابق سیمین را قریب به یقین عنوان می کنند. خواجه، دلیل ثبت نام در انتخابات آتی مجلس را ناکارآمدی نیروهای بکار گرفته شده در راس ادارات حوزه دانسته و بر این باور است که در سیاست انتصاب روسای ادارات به اصل شایسته‌ سالاری توجه نشده است. حسین خورشیدی استاد دانشگاه نیز دیدارهایی را با فعالان برگزار کرده و با انجام رایزنی، ارتباطش با مردم محلی را تقویت بخشیده است.

از میان مدعیان نوپا و جوان، اشکان آزاد فر کاندیدای دوره ششم شورای شهر بندرترکمن نیز سودای کسب تجربه در میدان رقابت های مجلس را در سر دارد. این چهره می گوید که حضورش در انتخابات آینده پر قدرت خواهد بود.

در کردکوی و بندرگز، مجتبی جمالی کاندیدای انتخابات یازدهم از حوزه کردکوی که در دروه گذشته از اقبال نسبتا مناسبی برخوردار بود، عدم ورود دیر هنگام به بخش ترکمن نشین را از عوامل عدم موفقیتش عنوان کرده و از ساماندهی ترکیب بدنه تشکیلات خود در طول خرداد ماه خبر داد.

از سوی دیگر رفت و آمد قربانعلی بابایی کاندیدای دوره یازدهم و فرماندار سابق گمیشان به روستاهای ترکمن نشین و از جمله دیدار با فعالان روستای خواجه نفس محسوس بوده است. وی فعالیت هایش را از زمستان سال گذشته آغاز کرده و یکی مدعی مطرح می باشد. همزمان با وی سید جواد حجازی سومین حضورش را با دیدارهای مردمی دنبال می کند. علی رغم آمادگی فعالان برای همراهی با این چهره شناخته شده درخانه تیمی، حجازی کماکان بر ملاقات های موردی اصرار داشته و مشخص نیست که چه زمانی برای یک حضور قوی تر و متفاوت تر از گذشته تصمیم خواهد گرفت!

شنیده های دیگر از ثبت نام احتمالی محمد جواد و طاهره نظری مهر حکایت دارند. در عین حال هنوز هیچ یک از داوطلبین اقدام موثری در جهت جذب فعالان در بدنه تشکیلاتی خود بعمل نیاورده و ترجیحا کارها را به تنهایی پیش می برند. تا به این تاریخ اکثر حدود چهل داوطلب احتمالی حوزه غرب گلستان راجع به تصمیم خود برای ثبت نام در انتخابات اظهار نظر نکرده و یا آنرا رد نمی کنند.

مشخص شدن اسامی در فهرست احتمالی هر چند که موضوعی بدیهی می باشد، ولی این مهم را نیز باید در نظر داشت که زمان طلایی در حال سپری شدن است و احتمال ثبت نام در یکدوره انتخابات به تنهایی نمی تواند به معنای قرار گرفتن در میان چهره های صاحب شانس در ایام پیش رو باشد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا