مطالب ویژه

تحلیلی در مورد دور دوم انتخابات مجلس

آیا مردم کار ناتمام خود را کامل خواهند کرد؟

پایگاه خبری اولکامیز – محمد کاتبی: دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبشهت برگزار می گردد. سرنوشت انتخابات چه خواهد شد؟ قرجه طیار نماینده می شود یا حکیم آق ارکاکلی؟

با توجه به قرائن و شواهد به نظر می‌رسد که این سئوال در اذهان عمومی مطرح است و در حال یافتن جواب هستند!

این دور بی حاصل و کم ثمر نماینده ی تک دوره ای تا کی ادامه می یابد؟ عدم ثبات در مدیریت تا کی؟پوپولیسم تا کی؟

به مدد گسترش رسانه های دیجیتال و بلوغ سیاسی و اجتماعی و کسب تجربه های کافی از انتخابات ادوار گذشته ،مردم گنبد و بخش داشلی برون تصمیم به تغییر رویه گرفته اند و این بار مصمم به تغییرات اساسی و تاریخ سازی در انتخابات هستند ،

به نظر می رسد که بالاخره تابو شکسته می‌شود و نمایندگی مجلس به فرد باتجربه و باسابقه سپرده خواهد شد و قرجه طیار با کسب اعتماد و اعتبار از مردم ،مجددا وظیفه ی سنگین وکالت مردم در مجلس قانونگذاری را عهده دار خواهد شد.

این پدیده از دو منظر قابل توجه است:

نخست آنکه کسب رتبه ی اول در دور اول انتخابات، حکایت از مقبولیت و محبوبیت بالای خانواده ی شهید اترک طیار و در کانون آن مهندس قرجه طیار است و این موضوع مردم‌داری و مردم سالاری نهادینه شده در مکتب طیار را نشان می دهد.

نکته دوم اینکه مردم و بخصوص جوانان از تکرار مکررات و شنیدن وعده و وعید های کاندیداها خسته شده و به دنبال فرد اصلح هستند و دیگر فریب هیاهوی رسانه ای و هیجانات زودگذر را نمی‌خورند و با شعور و آگاهی و شناخت دقیق از وظایف مجلس نمایندگان، به دنبال فردی قانونمند و قانونگذار هستند تا با اصلاح قوانین و مقررات و بهبود آنها ، سهم مردم در تصمیم گیری و تخصیص منابع و اعتبارات بیشتر شود.

علی ایحال نگارنده معتقد است که این سیر تکاملی، کاملا در راستای توسعه ی مدنی و اجتماعی این مرز و بوم به وقوع می پیوندد و هرکسی که مطالبه گر است و دغدغه های مردمی دارد با پیوستن به این موج جدید، ولی قوی و‌ اصیل به گسترش بیش از پیش آن کمک کند. بی تردید با حمایت از طیار می توانیم از فرصت انتخابات بهتر استفاده کنیم و بصیرت و هوشیاری خود را به نمایش بگذاریم و در خدمتگزاری به مردم سهیم باشیم. چنین باد

www.ulkamiz.ir

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا