مطالب ویژه

ادله ضعیف پاسخ به مطلب ” مشکلات انتقال ساختمان بخشداری مرکزی گنبد ”      

اصحاب رسانه به همراه کارشناسان فنی از ساختمان فرمانداری سابق بازدید نمایند    

پایگاه خبری اولکامیز – آنامحمد بیات خبرنگار و عضو خانه مطبوعات  گلستان نوشت: هفته پیش در ۸ بند در خصوص مشکلات انتقال ساختمان بخشداری مرکزی به ساختمان فرمانداری قدیم منعکس کردم و در سایت ها و گروه های فضای مجازی گلستان و خارج از استان نشر گردید که بخشدار مرکزی گنبد فعلا رسما پاسخی ندادند!                               

ولی در کانال شوراهای شهرستان گنبد که حدودا۸۰۰ نفر از اعضای شوراها و دهیاران عضویت دارند و غالبا غیر فعال می باشند یکی از اعضای شورای روستای سلاق غایب متنی در حد جوابیه داده اند که در ذیل به نوشتار فوق و نقد آن اشاره میشود:

یک – ایشان تاریخ ساخت هر دو ساختمان فرمانداری قدیم و بخشداری مرکزی را تقریبا برابر اعلام کرده اند ولی به استحکام ساختمان فرمانداری سابق گنبد اشاره ای نداشتند.           

دو – ساختمان بخشداری مرکزی بدون اسکلت و ساختمان فرمانداری قبلی را اسکلت آهنی اعلام کرده اند و استحکام آن را به مهندسین عمران واگذار کرده اند، بنده موافق بررسی فنی ساختمان فرمانداری فوق هستم ولی چرا قبل از باز سازی این کار صورت نگرفته است؟

سه – شورای فوق اذعان داشته اند هیچ هزینه ای از حساب دهیاران برداشت نشده است و اعلام کردند بنا نیست در ساختمان مذکور تعمیرات اساسی صورت بگیرد تنها در حد تعمیر سیمهای تلفن و برق میباشد. کما اینکه ساختمان یاد شده طی چندین روز در حال تعمیر اساسی میباشد اگر به گفته های خود اطمینان دارید با حضور خبرنگاران و حراست و معاونین فرمانداری ویژه گنبد در فرصت مناسب بازدید از محل صورت بگیرد در ثانی بودجه تعمیر ساختمان بزرگ متروکه را کدام مسئول و اداره متقبل میشوند؟       

چهار – عضو شورای سلاق غایب اعلام میدارد همسایگان و ساکنین بخشداری مرکزی به خاطر عدم محل پارک مناسب خودرو اعتراض و مکاتبه کرده اند وی اذعان داشته اند در محل ساختمان فرمانداری قدیم ساکنین کمتری وجوددارد!! و خیابانهای عریضی در اطراف آن وجود دارد، در صورتی که محل بخشداری مرکزی در بلوار عریض ۱۷شهریور واقع بوده و با مراکز پرترافیک فاصله داشته و محل پارک بسیاری دارد و ساختمان فرمانداری قبلی شمال بیمارستان  شهدا در کوچه باریکی واقع میباشد و ساکنین بسیاری در محل یاد شده در آپارتمان های مسکونی سکونت دارند و مشکل ترافیکی بسیار بالایی داشته در شلوغترین نقطه شهری واقع است.     

پنج – عضو شورای سلاق غایب در دفاع از تغییر مکان بخشداری از محل آرام فعلی به نقطه مرکزی شهر را نزدیک بودن به اداره تامین اجتماعی و کرایه یه کورس اضافی تاکسی عنوان کرده اند!

معمولا تاکسیها از فلکه مرکزی و چهارراه میهن تا بخشداری یک کورس حساب میشود البته استعلام ساخت مسکن روستایی تنها از یک اداره نیست که هرکدام در خیابانهایی دور از مرکز شهر البته مسیر تاکسی رو واقع میباشند.                                    

شش – در پایان سخن متذکر میشوم شورای حامی بخشدار به سئوال اصلی بنده همانا تشدید ترافیک شهری پاسخی نداده اند، تنها پاسخ را به کرایه یک کورس اصافی تاکسی بسنده کردند؟! در صورتی که موضوع اصلی با ورود بخشداری در یکی از مراکز شلوغ شهر که تردد حدودا   ۱۴۰ دهیار و  ۴۰۰ نفر اعضای شورای روستا را غالبا با وسیله نقلیه شخصی را به دنبال داشته مشکل ترافیک شهر را دو چندان خواهدکرد با توجه به اینکه جمعیت روستاهای بخش مرکزی حدود ا۱۷۵هزار نفر در ۱۳۸روستا و  ۲۸نقطه جمعیتی زندگی میکنند و جمعیتی عظیم از شهرهای اطراف روزانه به گنبد تردد میکنند شایان ذکر است مشکل ترافیک گنبد در گلستان در مقام نخست قرار دارد. 

هفت – برنامه دولت طی سالهای متوالی گذشته، ادارات را به مکان های کم ترافیک هدایت میکند به عنوان مثال: بنیاد مسکن- جهاد کشاورزی- بنیاد شهید و امور ایثارگران،  تعاون و کار- اوقاف و امورخیریه-انتقال خون، ثبت احوال- میراث فرهنگی و گردشگری-اداره آب- شرکت فاضلاب- دادگستری -شورای حل اختلاف و…….در ضلع جنوب و شرق گنبد واقع میباشند در مراکز شهرها بانکها و مکانهای تجاری بیشترین فعالیت را دارند.                      

هشت – در زمان تصدی یکی از بخشداران اسبق مرکزی گنبد نیز طرح کوچ اداره بخشداری به  ساختمان فرمانداری قبلی مطرح گردید ولی شورای ترافیک گنبد به جد مخالفت کردند در شرایط کنونی بسیاری از مسئولین، کارشناسان اداری و غیرانتفاعی ذی ربط شهرستان با انتقال بخشداری به مرکز شهر موافق نیستند این جابجایی بدون تایید شورای ترافیک معضلات شهررا دوچندان خواهدکرد بخشدار مرکزی و فرماندار ویژه گنبد به موضوع حیاتی پیش رو به مردم و اصحاب رسانه پاسخگو باشند. قطعا امامان جمعه و نماینده گنبد و شخص ا ستاندار این موضوع حیاتی را بررسی نمایند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا