اخبار

بیانیه دبیرکل «جبهه متحد همدلان صحرا» در خصوص حادثه درگیری هواداران بین دو کاندیدای گنبدی

پایگاه خبری اولکامیز – حادثه زد و خورد بین هواداران دو کاندیدای انتخاباتی سبب شد که دبیرکل «جبهه متحد همدلان صحرا» در خصوص (درگیری هواداران دو رقیب ترکمن) انتخابات مجلس دوازدهم (دور دوم) در شهرستان گنبدکاووس بیانیه ذیل را صادر کند که می خوانید:

  با سلام و احترام

اینجا ترکمن صحراست. اینجا، جاییست که ما می خواهیم، برای آبادانی، عدالت و آزادی و برای رسیدن به وضعیت دموکراتیک در جامعهٔ مدنی ترکمن صحرا، در ایران بزرگ، اظهار وجود نماییم.

بارها اعلام نمودیم که لازمهٔ جامعهٔ امروز ترکمن صحرا، تمرین دموکراسی است.

قرار نیست در انتخاباتی که باید منتج به رسیدن به دموکراسی آرمانی باشد، درگیری صورت بگیرد!..

قطعأ، ما و شما، شاید مسابقه را ببازیم، اما نباید فرهنگمان را ببازیم!..  باید فرهنگ دموکراسی را رعایت نماییم. انتخابات عرصه تقابل بازوها نیست!.. عرصه تقابل افکار و اندیشه هاست!

ما نمی خواهیم که اجتماع ترکمن را تک بعدی تحویل جامعه دهیم… ما باید در تمام گستره ها، در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسوی آینده ای روشن، فعالیت نموده و خود را به خوبی بسان یک طبقه روشنفکر و یک ملت روشنگر نشان دهیم.

کنش اخلاقی راستین، در فدا کردن برخی از میل های فردی برای خدمت به گروه و جامعه نهفته است. ما، باید همانند اتحادی که برای یافتن دختر صحرا «یسنا» با همدلی تکوین و شکل گرفته بود، در عرصه سیاست نیز باید به اتحاد ملی در ترکمن صحرا برسیم و همراه و همگام یکدیگر باشیم. ما، باید انرژی خود را صرف ایجاد یک هیأت اجتماعی واحد و فراگیر در جامعهٔ سیاسی ترکمن صحرا نماییم و به کرامت انسانی همدیگر احترام بگذاریم. لازمهٔ یک جامعه پویا و پایدار، این را می طلبد. پس، انتظار می رود همهٔ ما بیدار باشیم.

با کمال احترام ؛

                 عبدالغفار رادمهر

دبیرکل « جبهه متحد همدلان صحرا »

         ۱۶اردیبهست ۱۴۰۳

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا