یادداشت

یسنای صحرا و یک سئوال

پایگاه خبری اولکامیز – بنیامین خوجملی: این روز ها فضای مجازی یکی از مهمترین ابعاد مدیریتی در اجرا و گزارش برنامه ها و فعالیت ها در بخش های خصوصی و دولتی است .

معمولا قبول مسائل مختلف در فضای مجازی بسته به درک آن اجتماع از مسائل است که در عصر ما هر رشته  تخصصی گرایش خواص خود را دارد که جامعه را به سمت تخصصی تر شدن سوق داده است.

یسنا دیدار کودک ۴ ساله ساکن تمر قره‌قوزی واقع در کلاله که در روز یکشنبه به همراه مادر خود بر سر زمین های کشاورزی روستای یلی بدراق برای چیدن محصولات کشاورزی رفته بود به شکلی ناگهانی گم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به افزایش شمار نیروهای امدادی در عملیات جست وجوی کودک کلاله‌ای، بیان کرد:نیروی جمعیت هلال احمر همراه با ناوگان خودرویی و تجهیزات لازم در منطقه حضور دارند….

معمولا اجرای عملیات های امداد و نجات جزئیات تخصصی دارد که عموم مردم از آن بی اطلاع هستند و رسانه های دیداری و شنیداری در برخی از موارد می تواند تظاهر را به خدمت تبدیل کند .

زمان طلایی در حوادث یکی از مهمترین ابعاد عملیات ها است و استفاده از امکانات در زمان طلایی باعث موفقیت در حوادث میکرد.، در جمعیت هلال احمر کار انجام میشود اما چگونه انجام شدن آن گاها به جان انسان ها را به خطر می اندازد.

حال سوال این است ؟
اگر کودکی ۴ ساله در زمین های کشاورزی که اطراف تپه ماهور ها و رودخانه های فصلی و حفر هاست..
در ظهر روز یکشنبه تا روز سه شنبه و مدت ۷۲ ساعت آیا امکانات کافی بوده
امروز بعد از ۳ شبانه روز کم شدگی تیم های سگ های نجات اعزام شد .
زمانی که بعلت تردد بیش از حد یک های نجات کارایی خود را از دست داده اند
امروز بعد از ۳ روز گشت هوایی با هلیکوپتر انجام شد و جالب این‌جاست که این بالگرد به همراه مستند ساز با دوربین حرفه ای نبوده و حتی فیلم دوربین ها در بالگرد و های شات ها در یک کارگاه تخصصی بازبینی نشده است
این مانند کشیدن خط روی آب است.

متاسفانه تظاهر به کار با قدرت رسانه برای برخی از مدیران شگرد کاری است که به ضرر مردم است
از دست دادن زمان طلایی در اعزام تیم های تخصصی در جمعیت هلال احمر باعث خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد که ابعاد حادثه را به بحران و یا فاجعه تبدیل میکند و مدیران مربوطه با بزرگنمایی برخی از فعالیت ها خود را مبرا از خطا می دانند.

یکی دیگر از ابعاد مهم در زمان طلایی گم شدگی در ساعات اولیه خصوصا شب اول که احتمال زنده ماندن بالا است استفاده از فن آوری دید در شب توسط دوربین دید در شب حرارتی است که هر جنبنده زنده ای را میتوان رصد کرد .

حالا بعد از سه شب هنوز این دوربین ها در منطقه مستقر نشده و همین الان هم اگر مستقر شود
این برنامه ها نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا