گزارش

خبرنگاران پیش‌قراولان فرهنگ امیدآفرینی در سفر دولت سیزدهم به گلستان

پایگاه خبری اولکامیز – زهرا قزلسفلی؛خبرنگار: خبرنگاران پیشقراولان خط مقدم همچون دوران دفاع مقدس هستند و به یقین در انعکاس توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی دولت سیزدهم هم با محوریت امیدآفرینی نقش برجسته تری دارند.

سفر رییس جمهور همراه جمعی از اعضای دولت(معاونین و وزرا) به استان گلستان  با هدف حل مشکلات مردم، به دنبال امیدآفرینی و تقویت نشاط اجتماعی در «پایتخت اقوام ایران» بوده و در همین رابطه خبرنگاران به عنوان پیش قراولان و سربازان خط مقدم همراه با مسئولان به مناطق مختلف استان سفر کرده و از نزدیک دغدغه مندی اصحاب دولت را در راستای رشد، توسعه، امید و نشاط  در بین مردم انعکاس دادند.

اصحاب رسانه گلستان طلایه داران همه عرصه‌ها به‌خصوص در انعکاس روایت پیشرفت و توسعه در راستای امیدآفرینی در بین جامعه بوده که باوجود همه سختی‌ها، تلاشگرانه به انجام‌وظیفه ذاتی خود در اطلاع‌رسانی مشغول و در صف اول میدان جهاد تبیین نشستند و بی‌شک دغدغه‌های آن‌ها در انعکاس مدیریت جهادی و هوشمندانه دولت سیزدهم در دومین سفر کاروان دولت خدمت‌گزار و جهادی در روزهای گذشته نقش کلیدی در شور، نشاط و امید سرزمین برادری داشته است.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف بالغ‌بر بیش از ۱۷۰ نشریه نیمی مکتوب، نیمی الکترونیک و پایگاه‌های خبری دارد که در کنار خبرگزاری‌ها به آگاهی بخشی و رفع مشکلات گلستان کمک می‌کنند.

ترانه تازیکه خبرنگار صدا و سیمای مرکز گلستان در این ارتباط در گفت و گو با ایرنا گفت: اصحاب قلم و رسانه گلستان بی شک بازوی اصلی دولت سیزدهم در انعکاس تلاش های رییس جمهور و اعضای دولت برای پیشرفت و توسعه همه جانبه در پایتخت اقوام ایران هستند.

وی اظهار داشت: سال های سال مردم گلستان چشم انتظار بحران خشکی پهنه آبی خلیج گرگان و نجات آن بودند که با حضور میدانی رییس جمهور در نخستین سفر استانی به گلستان در خلیج گرگان و دستور قاطع ایشان این ظرفیت بزرگ استان  را احیا کرده و از خطر خشک شدن نجات دادند و  چشم انتظاری مردم، صیادان و گردشگران پس از چندین دهه در دولت سیزدهم به پایان رسید و لبخند رضابت مردم را در دور دوم سفر شاهد بودند که بی شک اصحاب رسانه در انعکاس قبل و بعد شرایط خلیج نقش کلیدی در امیدآفرینی، شور، نشاط و رضایت مردم ایفا کردند.

وی بیان کرد: بی شک با حضور خبرنگاران مردم در جریان پیشرفت و توسعه استان قرار می گیرند و با انعکاس افتتاح ها و پروژه های مختلفی که دولت سیزدهم پیگیر آن بوده چراغ های امید را یکی یکی روشن می کنند.

تازیکه خاطر نشان کرد: در هر شرایطی در کنار مسئوولان وظیفه اصلی اطلاع رسانی اقدامات دولت سیزدهم بر دوش خبرنگاران بوده و آن ها هستند که مشعلدار فضایی سالم برای اطلاع‌رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و دولت را در سفرهای استانی و غیرآن را فراهم می‌کنند.

 لیلا هاشمی دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی(نسرا) هم در این ارتباط گفت: در دور دوم سفر استقبال پر شور مردم گلستان و امیدی که به حضور رئیس جمهور متفاوت تر از دولت های قبل بود و همه امید کامل داشته که دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات آنها تمام سعی خود را می کند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران با نشر فعالیت های شبانه روزی رئیس جمهور و هیات دولت نقش کلیدی داشته و در این سفر شیعه و سنی اعتقاد کامل داشته دولت فرقی بین مذاهب و قومیت ها نمی گذارد و انعکاس حضور ویژه قویمت های مختلف در استقبال از آیت الله رئیسی این مهم را تاکید می کند.

وی افزود: حتی افرادی که به آیت الله رئیسی رای نداده بودند هم در این گردهمایی حضور داشتند و امید به حل مشکلاتشان توسط دولت سیزدهم بودند و انعکاس خبرهای امیدآفرین توسط اصحاب رسانه استان گلستان این پیوند روشن را رقم زده است.

وی خاطر نشان کرد: در دور دوم سفر هیات دولت اقوام ترکمن خیلی امیدوارتر بوده چرا که از نزدیک گره گشایی در پروژه های مختلف مناطق آق قلا، گمیشان، بندرترکمن و آشوراده را از نزدیک شاهد بودند پروژه هایی که برایشان قابل باور نبود که روزی گره آنها باز شود و انعکاس این پروژه ها توسط خبرنگاران این امید، شور و نشاط را در بین مردم محقق کرده است.

هاشمی تاکید کرد: زمانی که یکی از برادران قوم ترکمن با خوشحالی بیان می کند که اولین بار است که در شهرمان رئیس جمهوری وارد می شود  نهایت امیدواری به این دولت را بیانگر است و به خودی خود دارای ارزش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این ارتباط گفت: محور امیدآفرینی به دست توانمند و اثرگذار اصحاب رسانه و قلم اثرات شاخص و فاخری در بین مردم دارد.

الهام متین اظهار داشت: اصحاب رسانه با تبیین گری، امیدآفرینی در بین مردم استان گلستان ایجاد می کنند و در راستای این مهم جشنواره خبرنگار امیدآفرین از روز سه شنبه شروع به کار کرده و خبرنگاران، روابط عمومی ها و افراد فعال در حوزه خبری با محوریت دور دوم سفر رئیس جمهور می توانند در آن شرکت کنند.

وی بیان کرد: پروژه هایی با محور شهرستانی خیلی مهم بوده که بچه های رسانه باید پوشش خبری دهند و بی شک نگاه آن ها فقط به حلقه اول موضوعات نیست.

وی افزود: علاوه بر پروژه جزیره آشوراده، ابر پروژه های بسیاری همچون نیروگاه برق علی آباد، سد نرماب و پرورش مرغ گوشتی مینودشت را در سطح استان گلستان توسط دولت سیزدهم پیگیری شده است که اصحاب رسانه بی شک در این موضوعات به عنوان حلقه های میانی هم ورود می کنند.

متین بیان کرد: بی شک خبرنگاران تحلیل گر و جستجوگر بوده و در موضوعات مختلف ارائه راهکارمی دهد و افرادی که به موضوعات شهرستانی می پردازند خبرنگاران برتر هستند چرا که  با نشر اخبار کل استان ذائقه مردم را شیرین می کنند.

استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه‌ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسر فعال دارد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا