سیاسی

رقابت برای آخرین کرسی مجلس شورای اسلامی در شهرستان گنبد

آلتین آلما آلقیش آل / جواهر نگیر، دعای خیر مردم را بگیر

پایگاه خبری اولکامیز – به قلم رستم جرجانی / خبرنگار و فعال رسانه:

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور و استان گلستان و خصوصا شهرستان گنبد کاووس از ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار گردید که حضور پرشور مردم ولایتمدار گلستانی و به ویژه اهل سنت استان در پای صندوق های رای نشان داد که مردم نجیب و متدین کشورمان، همچنان پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده اند.

انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که سرنوشت یکی از شش حوزه انتخابیه استان گلستان به دور دوم کشیده شد و مردمان شهرستان گنبدکاووس نتوانستند نماینده منتخب خود را بشناسند.

در خبرها آمده بود که، تبلیغات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
طبق اعلام وزارت کشور؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

حوزه‌های انتخابیه گنبدکاووس، تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر و کرمانشاه، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

همانطور که همه می دانیم و آگاه هستیم، برای تکریم و نشان دادن دوستی و محبت هایمان نسبت به یکدیگر راه‌های متفاوتی دارند وجود دارد که حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات یکی از روش‌های احترام گذاشتن به کسانی است که برای خدمت به دیگران کاندید شده و پای به عرصه خدمت گزاری گذاشته اند.

حق رای دادن و سهیم شدن در سرنوشت خود، از دستاوردهای بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی است و حضور در عرصه انتخابات شکرگزاری از این نعمت ویژه خداوند متعال می باشد.

“آتالار نقلی” یا سخنان گهربار یاش اولی ها و ریش سفیدان همواره تاکید بر محبت، همدلی و با هم بودن دارد و نشان دهنده راه و مسیر درست می باشد که این سخنان گهربار بزرگان می تواند چراغ راه منتخبین مردم برای خدمت رسانی بیشتر و همچنین امانت داری از رای مردم باشند که در اینجا جا دارد به دو ضرب المثل ترکمنی اشاره کنم که می گویند:
– آلتین آلما / آلقیش آل (جواهر نگیر، دعای خیر مردم را بگیر)
– آلتی نینگ آغزی بیر بولسه / آسماندا قینی آلار
آلتمشینگ آغزی آلا بولسه / آغزیندا قینی آلدیرار
(اگر شش نفر باهم متحد باشند، به ‌آنچه که در آسمان است دست خواهند یافت
ولی اگر ۶۰ نفر بدون همدلی و هماهنگی برای رسیدن به همان هدف تلاش کنند هرگز موفق نمی‌شوند).

– قربان محمد آخوند اونق عالم بزرگ و شاخص ترکمن صحرا، با تاکید براینکه تنها مسیر رستگاری و تعالی جامعه بشری تاسی و پیروی از آموزه‌های قرآنی می باشد، بیان می کند:
مردم گول هجمه های رسانه ای دشمن را نخورند، زیرا ترفند امروز دشمن منحرف کردن ذهن های جوانان و خانواده ها است تا بتوانند از این طریق به اهداف شوم خود که همان اختلاف افکنی و برهم زدن اتحاد و همدلی و دور کردن دل های مومنین از یکدیگر است، برسند.

– به گفته عبدالجبار آخوند میرابی مدیر حوزه علمیه حامد قره‌تپه بندرترکمن، شرکت پرشور مردم در انتخابات نمایش اتحاد، همدلی، انسجام و برادری مردم ایران است.

– عبدالباسط آخوند نوریزاد امام جمعه گنبدکاووس نیز در خصوص اهمیت انتخابات می گوید:
انتخابات از مسائل بسیار بااهمیت در نظام جمهوری و تعیین سرنوشت ملت است و مردم باید به این تکلیف و حق خود در تعیین سرنوشت اهتمام داشته باشند و با حضور پرشور و حماسی خود در انتخابات، یکبار دیگر دشمنان را مایوس کنند.

– به گفته عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه آق قلا، اگر به آیات قرآن و احادیث پیامبر اکرم (ص) برگردیم همه تاکید بر حفظ وحدت دارند و حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است و این مشارکت پرشور برای نظام اسلامی و کشورمان به ویژه در برهه حساس کنونی و هجمه های بیشمار دشمنان، عزت بخش و اقتدارآفرین خواهد بود.

– ابوبکر آخوند خوجملی امام جمعه نگین شهر نیز با تاکید بر حضور در انتخابات می گوید:
حضور در انتخابات حقی است که از طرف نظام و انقلاب برای مردم گذاشته شده است و طبق آیات قرآن کریم، انتخابات یک وظیفه ملی، الهی و دینی است.

– مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز از آمادگی این شهرستان مرزی برای برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه جاری خبر داده است.

شایان ذکر است که سخنان مسئولان دلسوز، بزرگان و عالمان شاخص ترکمن صحرا این پیام را می رساند که، منتخبین مردم در مجلس امانت دار رای مردم باشند.
نمایندگان و منتخبین باید بدانند بار سنگین امانت را بر دوش دارند و باید از هیچ تلاشی برای مردم دریغ نکنند.

من خودم، طعم فضای انتخابات را با اینکه سن و سال کمی داشتم با کاندیدا شدن پدرم (موسی جرجانی) در انتخابات چهارمین دوره مجلس در فروردین ماه ۱۳۷۱ چشیده ام.

می توان گفت که به طور کلی، ترکمن ها از چهارمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با نامزدی “موسی جرجانی” بطور جدی وارد میدان شدند و پدرم تنها کاندیدای ترکمن در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا بود که فقط یک نماینده داشت، اما از مجلس ششم به بعد سهمیه حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا دو نماینده شد.

موسی جرجانی در انتخابات چهارمین دوره مجلس، به واسطه حمایت قاطع و کامل ترکمن ها و ساکنین گرگان، موفق شده بود دوشادوش حجت الاسلام علوی و حجت الاسلام لیوانی، به رقابت بپردازد ولی در نهایت این حجت الاسلام علوی بود که سهمیه کرسی چهارمین دوره انتخابات مجلس گرگان و آق قلا را از آن خود کرد.

امسال شاهد آن بودیم که برای اولین بار از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، عبدالغفور امانزاده به عنوان یک نماینده ترکمن از شهرستان آق قلا به کرسی بهارستان دست یافت که نشان از همدلی و اتحاد مردمان این دیار داشت و امیدوارم این مهم، منشا خیر و خدمت و منشا برکات فروانی برای مردم منطقه و حوزه انتخابیه خود داشته باشد.

همچنین باید تاکید کنم که بزرگترین ظرفیت شهرستان گنبدکاووس وحدت، همدلی و زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب ساکن در این شهرستان است و تلاش دو نامزد ترکمن در مرحله دوم انتخابات، نویدبخش برگزاری پرشور و باشکوه برای تعیین هفتمین نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی می باشد.

لازم به یادآوری است که شهرستان گنبدکاووس یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و مردم این شهرستان روز جمعه ۱۱ اسفندماه بیش از ۱۳۰ هزار رای به نام ۲۵ نامزد در صندوق‌های اخذ رای ریختند که هیج کدام از افراد نتوانستند حدنصاب لازم برای ورود به مجلس شورای اسلامی را کسب کنند.
بدین تریتب انتخابات شهرستان گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد و طی آن «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا