سیاسی

نمایندگان اهل سنت مجلس و انتخابات دوازدهم

پایگاه خبری اولکامیز – طاهر جانی: تنها یکسال و  اندی دیگر تا موعد انتخابات آتی مجلس باقی مانده و عملکرد بهارستان نشینان مورد ارزیابی مردمی قرار دارد که وعده های آنها را در جریان انتخابات یازدهم باور و به ایشان رای اعتماد داده اند.

تفاهنامه میان نمایندگان و موکلین حوزه های انتخابیه بنابر بر ایجاد توسعه و آبادانی اقتصادی در ضمن حل بسیاری از مشکلات ریز و درشت بسته شده است، اما به کثرت اتفاف افتاده که برخی نمایندگان ورود به انتصابات دولتی را در اولویت برنامه های خود گنجانده و سر مسئولین را تا حصول خواسته هایشان به اصطلاح کچل کرده اند.

این موضوع باعث نارضایتی مردم و بویژه فعالان انتخاباتی شده و هرگونه واکنش را به سربزنگاه وعده می دهند. از این رو گمان می رود بحث چرایی دخالت نمایندگان در انتصابات محلی به سرفصل مهمترین گفتگوهای میان مردم و کاندیداهای مجلس دوازدهم بدل شود.

در مناطق اهل سنت نشین کشور که همواره مشارکت بالایی در انتخابات ها از خود نشان داده اند، عنصر رسانه در غالب خبرگزاری های رسمی و کانال های محلی با مشارکت نیروهای فعال میدانی و مشاورین اتاق فکر بیشترین نقش را در پیروزی یک کاندیدا ایفا می نمایند، لذا آن دسته از نماینده هایی که قصد کاندیداتوری مجدد در انتخابات را دارند ابتدا باید بتوانند دخالت در انتصابات دولتی و حواشی مشابه را برای مخاطبین رسانه های جمعی توجیه کنند و اینکه چرا وقت شان را به جای صرف امور مفید به نامه نگاری های جناحی و پافشاری های گروهی معطوف کرده اند.

نکته مهم تر حجم بالای تصاویر اقدامات متعدد در کانال های مربوطه برای جلب توجه مردم است که هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم تصاویر و عبارت ها نیز برجسته تر به نظر می آیند. اکثر جمع فراکسیون اهل سنت مجلس فعلی در زمان تبلیغات رسمی و غیر رسمی بیشترین وقت را به نشست و برخواست با مردم با همراهی اصحاب رسانه تنظیم کرده بودند، لیکن از زمان ورود به مجلس حتی نیمی از یک سوم این زمان را نیز به بهانه داشتن کار و مشغله زیاد در برنامه نگنجانده اند.

لاینحل ماندن موضوع ساماندهی کولبران در غرب کشور، رسمی نشدن گمرک های شوشمی و ثلاث باباجانی در حوزه اورامانات به رغم پاره ای صحبت های بعمل آمده برون مرزی، رکود ملال آور اقتصادی مرز اینچه برون، وعده های عملی نشده راجع به ایجاد بازراچه مزری گمیشان با حسنقلی در ترکمنستان، طرح روی کاغذ مانده انتقال آب دریای عمان به بلوچستان در شرایطی که بسیاری روستاهای حوزه خاش کماکان از کم آبی مفرط رنج می برند، عمری که از ساکنین آن نواحی مرزی در صف های طولانی سوخت به هدر می رود، نبود هیچ راهکار مناسب برای جایگزین کردن کسب درآمد حاصل از حمل سوخت های قاچاق بر در حالی است که در حوزه چابهار تجهیز بیمارستان امام علی جزو انتظارات کهنه شده به حساب می آید.

گمرگ دوقارون در مرز تایباد پتانسیل بالایی جهت تبدیل به منطقه آزاد گردش گری دارد، لیکن اقدامات در این زمینه نیز به نتیجه مطلوب و نهایی نرسیده است. اخیرا چند نماینده اهل سنت نشر دیدگاه هایشان در خصوص مسائل روز را متوقف و ورود همه جانبه به عرصه اطلاع رسانی را به شاید وقتی دیگر موکول کرده اند! به تازگی نیز مخاطبین فضای مجازی اهل سنت کرد از حضور میدانی یک نماینده حوزه پس از یک فصل انتظار به وجد آمده اند!

در این نوشتار کمال بی انصافی است که حسن توجه و همکاری معدود نمایندگان اهل سنت در آمادگی پاسخ به سوال اصحاب رسانه، باز نگه داشتن گروه تلگرامی به جهت انعکاس انتقادات و انتظارات مخاطبین و همچنین شرح اقدامات بعمل آمده در کانال های وابسته نادیده گرفته شود، اما جمیع جهات ضرورت بازنگری انتخاب اصلح در کارزار آینده را به ذهن می رساند.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام علت جذابیت موضوع انتصابات به نادیده گرفتن اصول قانون اساسی از طرف حاکمیت است که با بیش از چهل سال از انقلاب در نقاط سنی نشین حق شهروندی که یکی از آنها مشارکت در حکمرانی و انتصابات است که به عنوان مثال در منطقه شهرستان سکونت خود یعنی شهرستان گنبدکاووس چرا حتی یک نفر ترکمن در مسند فرمانداری و یا مدیریت شبکه بهداشت و درمان و بخشدارمرکزی نمی نشیند و با بیش از ۶۰ درصد اهل تسنن در این منطقه چرا این حق مسلم نادیده گرفته می شود بلاخره تمام فرایند اجرایی عمران و آبادانی و حل مسائل منطقه نیازمند مدیر دردمند و آشنا به منطقه را می طلبند و باید حاکمیت در عمل موضوع اتحاد و وحدت را در این موضوع نشان دهد تا فرایند مطالبه ها ارتقا یابد و تازمانی که این بی اعتمادی ادامه یابد شعار وحدت شعاری بیش نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا