اجتماعی

پاسخی بر جوابیه اداره کار و تعاون آق قلا

به حاشیه رفتند

پایگاه خبری اولکامیز – شاید نتوانستم به موقع و سریع نسبت به جوابیه اداره کار و تعاون آق قلا اقدام نمایم چون اولا آن درخواستی که اینجانب از آن اداره محترم کرده بودم آن جوابی نبود که عزیزان داده بودند یا حضرات محترم وقت کافی در این خصوص نداشتند که یک مطلب از پیش آماده را به خاطر این که بی‌جواب نمانند برای سایت اولکامیز ارسال کردند باز جای شکرش باقی است و یا عزیزان چیزی در چنته نداشتند فقط بخاطر اینکه اینجانب و دیگر خوانندگان را افرادی ساده پنداشتند و به ارسال آن جوابیه بسنده کرده اند . در هر صورت به اینجانب ارزش قائل شده و جواب دادند به سلامتی آنان دعا میکنم.
 
از اینکه اداره تعاون شهرستان آق قلا جوابیه خود را به سایت وزین اولکامیز فرستادند کمال تشکر را دارم ولی معلوم می‌شود که آن اداره در ارسال جوابیه خیلی تعجیل کردند و فقط بخاطر اینکه از قافله عقب نماند و جواب را سر هم کند و با تصور اینکه مخاطبان یا اینجانب ساده لوح می‌باشیم. هر چند اینجانب شاید ساده باشم ولی مخاطبانی که شما فکر می‌کنید آن طور ساده نیستند، مردم ما آگاه هستند.
 بنده از جواب آنان قانع نشدم و فکر نکنم دوستان عزیز نیز قانع شده باشند. چون سئوال با پاسخ سئوال زمین تا آسمان فاصله داشت و با پوزش عرض می نمایم که به حاشیه رفتند .
همه می‌دانیم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تاریخ ۸ تیر سال ۱۳۹۹پس از تصویب مجلس و تصویب شورای نگهبان در ۱۲ تیر در راستای کوچک سازی با ادغام سه وزارت رفاه و تامین اجتماعی، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت تعاون تشکیل شد.
همانطور که در جواب سئوال تعجیل شده، گویا در انتخاب نام شهر تعاون نیز تعجیل شده است. ای کاش عزیزان اعلام میکردند که این نام چطور و از چه طریق و از ناحیه کدام ارگان منتخب شده است؟ 
کاش از طریق رسانه ها و جراید اعلام می‌کردند و ما هم در مراسم نصب تابلو آن شرکت می کردیم .
گاهی اوقات مرسوم است که فردی یا عزیزی مورد اتهام قرار می‌گیرد بعدا متوجه می‌شوند و یا خودشان فکر می‌کنند که فرد خاطی بی گناه بوده است لذا برای حفظ و برگشت شخصیت فرد، مراسمات را به عناوینی ترتیب می‌دهند تا هم شخص فوق راضی گردد و در میان مردم محبوب گردد .
هرچند این عزیزان از این موردها نداشته باشند ولی حقیقتا در مواردی متوجه شدیم خاطر عزیزان را در استان واقعا می‌خواهند و این عالی است .
امیدوارم حقیقت ها روزی برملا شود.
هدف اداره تعاون و کار سیاست گذاری ،برنامه ریزی راهبری،پایش ونظارت به منظور تنظیم روابط کار مبتنی بر رعایت اصل سه جانبه گرایی ،حفظ و صیانت از نیروی کار، توسعه و توانمند سازی تعاونی ها، ایجاد تعاون در بازار کار و حمایت از پایدار سازی مشاغل و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه های بیمه ای ،حمایتی و توانمند سازی با رعایت اصول جامعیت، کفایت و فراگیری مبتنی بر قانون بیمه گری و حل و فصل مسائل و مشکلات جامعه کارگری ،حمایت از توسعه اشتغال ونیز برقراری نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در چهارچوب ،سیاست‌های کلی نظام و قوانین و مقررات موضوعه می باشد.
با توجه باینکه اداره کار واداره تعاون دو بخش جدا از هم بودند که بعدا با ادغام هر کدام به کارهای قبلی خود عمل می‌نمودند که یکی از وظایف آن تشویق کمک و همکاری در تاسیس و گسترش تعاونی با جلب همکاری و مشارکت عمومی مردم وشورای اسلامی میباشد.کمک به شرکت‌ها در ارائه خدمات حقوقی مالی ،حسابداری وحسابرسی ودیگر اجرای برنامه های ترویج وآموزش تعاون ،ایجاد تسهیلات ،فراهم آوردن موجبات صدور تولید است ویک مورد هم نظارت بر انتخابات شرکت ها وانجمن ها بوده ومیباشد ودیگر موارد ایجاد بسترهای مناسب به منظور تحقق رشد وپیشرفت درابتدای ایجاد بستری مناسب به منظور افزایش بازدهی کار ودر طرف مقابل کاهش نقصان کاری بوسیله افزایش انگیزه در کارکنان و تلاش برای تامین معیشت و فراهم آوردن امکان زندگی راحت فراهم کردن شرایط مناسب برای ایجاد همدلی و همکاری ما بین کارگران و کارفرمایان و دیگری موضوع شکایت کارگران از کارفرمایان .
در ضمن تا یادم نرفته زیرمجموعه های این اداره را اعلام نمایم: مرکز آموزش فنی وحرفه ای، سازمان تامین اجتماعی،مدیریت درمان تامین اجتماعی،صندوق کارآفرینی ،صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،صندوق بازنشستگی،بانک رفاه کارگران،بانک توسعه وتعاون ،و اتاق تعاون.
وقتی نگاه به وظایف سنگین این اداره می کنیم می‌بینیم چه وظایف مهمی را به عهده دارد. بنده به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون شهرستان آق قلا از نزدیک با وظایف وقوانین آن آشنا بوده و وظایف آن  را از نزدیک حس کردم و با شرایط و قوانین آن در حیطه کاری خود زندگی کردم هیچوقت در مدت ۳ ساله دوره خود که به علت کرونا به بیش از ۴ سال هم رسید از اداره کار آق قلا به عنوان راهنما و ارشاد چیزی مشاهده نکردم تنها دریک مورد در طول این چهار سال یک انتخابات برگزار گردید که آن هم به حرف و حدیث  های فراوان و باریک کشیده شد که هنوز موضوع آن ادامه دارد ویا بحث های غیر اداری آن نیز به دادگاه هم کشیده شده است البته نمی‌خواهم وارد مسائل شخصی بشوم  چون بحث یک موضوع عمومی بوده که وارد شدیم چون اگر وارد مسائل شخصی شوم باید با مدرک صحبت کنم چون در این مورد مدرک خاصی به خاطر رفاقت ورئیس بازی جمع نکردم .
همه آگاه هستند ومی دانیم که آق قلا یک شهر اقتصادی در سطح خود میباشد و هریک از افراد و مردم آق قلا به هر نحوی با بازار و اقتصاد در تماس هستند و آشنا به قانون تجارت و کسب وکار .
شهروند آق قلایی وجود ندارد که بی برنامه باشد، از اداره کار سئوال می کنم چه تعداد از شرکت ها و انجمن ها تقاضا کردند و حتی ثبت شدند و در حال حاضر فعالند غیر از کارخانجات و کارگاه های تولیدی که درشهرک صنعتی مشغولند؟
چه تعداد از کارگران در قبال شکایت از کارفرمایان به حق واقعی خود رسیدند؟
چه تعداد از افراد یا شرکت ها از طریق آن اداره جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند؟
تا آنجا می‌دانیم که شرکت ها وانجمن ها هزینه کردند ولی به نام اداره فوق به مقامات بالا رسید حتی یک زمانی فروش کتاب تا آنجا که میدانم به انجمن ها و شرکت ها تحمیل شد از جمله به انجمن رانندگان که مسئولیتش با من بود البته به نظرم  فروش کتاب کار خوبی بود ولی در هر درمورد فروش کتاب همان کتاب هایی بودند که در مرحله اول به فروش رساندند.
شرکت ها و انجمن ها به عناوین های مختلف روزهای ملی و مراسمات را خودجوش بنر و پارچه در سر شرکت ها و انجمن ها می چسباندند و عکس انرا به اداره کار می فرستادیم . حال اداره فوق چه کار می‌کرد نمی‌دانیم.
گاهی اوقات اداره فوق جلساتی می‌گذاشتند و ما خبر نداشتیم ولی بعدا از طرف اداره می‌آمدند که حداقل از انجمن ما امضای حضور درجلسه را می گرفتند.
قصد نداریم معایب را بگوییم .چون گفتنی ها فراوان می باشد. فقط خواستیم تابلویی که نصب شد و آق قلا در مقایسه با شهر های دیگر استان چه امتیازاتی داشت که به عنوان شهر تعاون استان لقب گرفته و معرفی گردیده است ،همین.
بودن شهر نمونه تعاون برای مان افتخار است ولی خواستن و پرسیدن که عیب نمی‌باشد .
شاید قبلا از تردد سواری اداره تعاون در ساعت شبانه روز ایراد می‌گرفتیم اگر واقعا کار انجام شده .دوست داریم شبانه روز ۲۴ ساعته به شبانه روز ۳۴ ساعته مبدل گردد وسواری اداره تعاون در۳۴ ساعته در تردد باشد.موفقیت همه آرزوی ما است.
با احترام : خوجه نظر کلته
www.ulkamiz.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. من کاری به مسائل موجود ندارم
    فقط خواستم به عنوان راننده از آقای خوجه نطر کلته بابت تمامی زحماتی ک تو این چند سال برای جامعه ی رانندگان کشیدن تشکر کنم

    1. باسلام .ازلطف شما ممنون .امیدوارم همیشه موفقدباشید ومافقط انجام وظیفه کردیم وکار شق القمر نکردیم مخلص تمامی رانندگان عزیز وگرامی هستم
      شماعزیزان امانتداران واقعی جامعه هستید شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا