گزارش

گزارشی از محل برگزاری نمایشگاه و غرفه های نوروزی در گنبد

پایگاه خبری اولکامیز- عاشرمحمد رئوفی، خبرنگار: روز یکشنبه  ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ گذری بر محل برگزاری نمایشگاه ها و غرفه های عکاسی پخت پز و غیره در کنار برج قابوس نمودم . پس از گفتگوی کوتاه با غرفه‌داران متوجه شدم که همه از دردهای مشترک رنج می برند. آنان از بالا بودن ورودی که از هر غرفه به مبلغ ۷ میلیون تومان دریافت کرده اند سخن گفتند از طرفی ضعیف بودن برق قطع وصل برق که احتمال سوختن دستگاه ها را هم به دنبال دارد و تاریکی محوطه و نحوه چیدمان جانمایی آلاچیق ها که پشت به جایگاه جشنواره نوروزگاه قرار گرفتند نالیدند.

 نبود شیر آب در نزدیکی غرفه ها یکی از مشکلات دیگر بود که دائماً غرفه داران پخت و پز جهت شستشوی ظروف مسافت طولانی را طی می کنند. غرفه داران آلاچیق ها از برخورد غیر منطقی پیمانکار رضایت نداشتند از ناحیه صحبت ها و برخوردهای پیمانکار در استرس بودند که مبادا وسایل گرانقیمت داخل آلاچیق به سرقت برود چون وی گفته بود نگهداری آلاچیق ها بر عهده خودتان است و فقط در قسمت سازه ها نگهبان می گیریم اما خوشبختانه تا پایان گفتگوی من با غرفه‌داران نگهبان در این محدوده نیز تعریف شده و مسئولیت ها بر عهده نگهبان سپرده شد.

چیزی که مورد توجه مسئولین خصوصاً فرمانداری ویژه گنبد و اداره میراث فرهنگی قرار نگرفته و مرا نگران بر موضوع نمود دو بانوی تحت پوشش کمیته امداد که وعده غرفه رایگان یا نیم بها برایشان داده شده نیز با هزینه ۷ میلیون تومان ورودی و پنج میلیون تومان اجاره آلاچیق و سه نفر همکار ثابت از ۱۰صبح تا۱۰شب با روزانه هرکدام ۱۵۰ هزار تومان در حال فعالیت بودند که نگرانی آنان بر این بود که چگونه می توانند از عهده این هزینه‌ها برآیند.

دیگر غرفه‌داران پخت و پز نیز از ورودی بالا و عدم مدیریت در محوطه پارک قابوس سخن گفتند و اشاره به این کردند که داخل محوطه پارک حدود ۱۰ الی ۱۵ نفر در حال پخت و پز بدون پرداخت ورودی هستند که برای بازار ما بسیار ضرر می رساند و قبلا گفتند که به آنها اجازه فعالیت نمی دهیم اما نتوانسته اند آنها را کنترل کنند.

همگی غرفه داران از تاریکی محوطه و مزاحمت موتورسواران در داخل مجموعه نمایشگاه و شروع نوروز با سه روز تاخیر نیز سخن گفتند و از زیان های مادی برای غرفه داران شمردند . البته هنوز سازه های که قرار بر ایجاد نمایشگاه به غرفه داران دیگر داده شود امروز هم آماده نشده بود که دوسه روز دیگر شروع ماه رمضان نیز خواهد بود و پایبند بودن روزه داران به عبادت موجب حضور کمرنگ مردم میشود و  مشکلات آنان را چندبرابر میکند .

در قسمت اجرای موسیقی در جایگاه تدارک دیده شده نیز مشکلات یکی پس از دیگری از جمله تاریکی محل اجرا , عدم پرداخت دستمزد واقعی به گروه ها خیلی از گروههای هنری شهرستان و استان را با ناراحتی روبرو نمودند. حتی یکی از گروه های سیستانی با مبلغ پیشنهادی پیمانکار از اجرای خودشان صرف نظر کردند و حاضر نشدن برنامه اجرا کنند.

 امید است که مسئولین خدمات سفر شهرستان گنبد کاووس به مشکلات نوروزگاه امسال پارک قابوس را به جد پیگیر شوند تا غرفه داران را از ناراحتی بیرون بیاورند.

صف های طولانی و عدم نظافت سرویس بهداشتی محوطه نیز آزار دهنده است که بایستی شهردار گنبد برای رفع این مشکل اساسی اقدام نماید .

www.ulkamiz.ir

 

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا