گفتگو

گفتگو با امیر حسین ایزدی، جوان هدفمند و سختکوش روستای دوگونچی

می خواهم مفید باشم و به مردم خدمت کنم

پایگاه خبری اولکامیز- لطیف ایزدی: به یاد دارم مرحوم گوزل توسلی مادر بزرگ مهربانم، نوه هایش را به نام شخصیت های برجسته به ویژه پزشکان مثلا دکتر مسکوپ، دکتر شیردل ، دکتر قره جه ، دکتر بشر، عالم جان ، خالدجان و . . صدا می زد. او و پدربزرگ باسوادم مرحوم محمدکدخدا ایزدی به علم و دانش و مدرسه اهمیت خاصی می دادند و آرزوی شان این بود که فرزندان و نوه هایشان از نظر علمی رشد کنند و مدارج عالی برسند. 

سال گذشته بود که پسر عمویم امیر حسین ایزدی توانست با تلاش و ممارست مضاعف آرزوی مادربزرگ و پدربزرگ و خانواده و قوم وخویش خود را برآورده سازد و برای ایل افتخار بیافریند.

امیر در خانواده ای بزرگ شد که مهر و محبت، همدلی و پشتکار در آن موج می زند. خانواده ای که می توان آن را خانواده موفق و نمونه دانست. احترام ، همکاری، مطالعه مداوم و کسب تحصیلات دانشگاهی در آن حرف اول را می زند.

عمویم کریم حاجی ایزدی که به او آتلی حاجی می گوییم فرهنگی بازنشسته و موذن مسجد اعظم روستای دوگونچی است. او شش فرزند دارد. محمود، سمیه ، منیره ، ملیحه به عنوان پرستار و . . در بیمارستان اشتغال دارند. فاطمه معلم است و در تهران خدمت می کند و آخرین فرزند هم که امیر حسین می باشد دانشجوی پزشکی گرگان است. کمتر خانواده ای است که همه اولادش به موفقیت برسند. در واقع دعاهای خالصانه عمویم و  زن عمویم مقبول خداوند متعال قرار گرفته است. سید تاج گللجه حق دارد که شاد و امیدوار باشد و بر فرزندانش ببالد و مدام از آنها سخن بگوید.

 با امیر حسین ایزدی که پدرم و بسیاری از اقوام به او « دکتر  » می گویند و یکی از نخبه های ترکمن صحرا  به شمار می رود که آینده درخشانی در انتظارش است در باره راز و رمز موفقیتش در تحصیل به ویژه کنکور سراسری گفتگویی انجام دادیم که در پی می آید:

در کدام مدرسه درس خواندید؟

دوران ابتدایی در مدرسه ابتدایی روستای دوگونچی،دوران راهنمایی خود را در مدرسه نمونه دولتی شهید مطهری آق قلا گذراندم و دوران دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی علامه حلی به پایان رساندم.

معدل دیپلم شما چند بود و در کدام دانشگاه قبول شدید ؟

معدل دیپلمم ۱۹/۴۰ بود و درحال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی گرگان در رشته پزشکی در حال تحصیل هستم.

امیر حسین سال اولی بودی یا پشت کنکوری؟

 اولین سالی بود که در  کنکور شرکت می کردم.

عوامل موثر در موفقیت شما چه بود؟

از عوامل موثر در موفقیتم در وهله اول توکل بر خدا و سپس حمایت های بی دریغ پدر و مادر عزیزم و خانواده ام و تلاش و پشتکار خودم بود.

خانواده چه نقشی داشت؟

خانواده همواره مشوق من در این راه بوده اند و همواره مرا حمایت کرده اند.

مدیران و دبیران در موفقیت شما چه تاثیری داشتند؟

مدیران و دبیران همواره مشوق من بوده اند وتاثیر بسزایی در موفقیت من داشته اند.

مشوق و الگوی تحصیلی شما چه کسانی بودند؟

من با توجه به خانواده ای که در آن متولد شده ام همواره در فضای تحصیلی بوده ام و از همان ابتدا الگویم پدرم و خانواده ام بود. بزرگترین مشوق من پدرم بود.

به هم سن و سالهای خودت که دغدغه کنکور و قبولی در رشته های خوب را دارند چه حرف و سخنی دارید؟

به نظر من بدون توجه به حواشی روی کار خودشان تمرکز کنند و تلاشی مستمر داشته باشند تا بتوانند نتیجه مطلوب را کسب کنند

شیوه مطالعه شما چگونه بود؟ روزی چند ساعت مطالعه می کردید؟

شیوه مطالعه باید مستمر باشد، تایم مطالعه هم باید در حد مطلوب باشد نه خیلی کم و نه خیلی زیاد. در هر شبانه روز حدود ۸ الی   ۱۰ساعت مطالعه می کردم.

به نظر شما مطالعه دروس عمومی و تخصصی چه تفاوتی دارد؟

دروس تخصصی نسبت به دروس عمومی سخت تر هستند و البته شیرین تر، دروس تخصصی باید دقیق تر و با تایم مطالعه بیشتر و کیفیت بیشتری خوانده شود.

امیر، به دانش آموزان کنکوری چه توصیه ای دارید؟

توصیه من به بچه های کنکوری این است که ابتدا به خدا توکل کنندو بعد تلاشی مستمر داشته باشند.

به نظر می رسد که استفاده زیاد از گوشی های اندروئید وقت دانش آموزان را هدر می دهد شما چگونه بر این مسئله فائق آمدید؟

 همواره به هدفی ک داشتم توجه میکردم و این باعث می‌شد که زمان استفاده از موبایل را به حداقل ممکن برسانم.

فرمودید برای موفقیت  تلاش مستمر داشته باشیم این نکته مهم را کمی باز کنید دانش آموزان از کجا شروع کنند و چگونه درس بخوانند تا از سد کنکور بگذرند ؟

تلاش مستمر یعنی با برنامه ریزی دقیق روزانه ساعات مطالعه خود را ثبت کرده و تلاش کنیم آنرا ارتقا دهیم و این کار را روزانه انجام دهیم  دانش آموزان پایه های پایین‌تر درس های خود را خوب بخوانند تا به درک عمیق تری از مفاهیم درسی برسند بچه های کنکوری هم باید با تست زنی فراوان به تسلط کافی برای پاسخ دهی به سوالات برسند

خواندن نماز و پایبندی به آداب و احکام اسلامی تا چه حد می تواند در موفقیت دانش آموزان نقش داشته باشد؟

خواندن نماز باعث آرامش ذهنی من میشد و این مسیر طولانی و دشوار را برای من آسان تر کرد

مهمترین آرزوی شما چیست؟

مهمترین آرزوی من این است که حالا که گام در این مسیر گذاشته‌ام بتوانم از طریق این علم به بشریت و بخصوص به جامعه و مردم خودم خدمت کنم.

از اینکه به سئوالات خبرنگار اولکامیز پاسخ دادید تشکر می کنم

من هم از شما سپاسگزارم.

www.ulkamiz..ir

 

 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا