گفتگو

فریدون مسکین کلته : تا روزی که زنده هستم مردم را می خندانم

پایگاه خبری اولکامیز – عبدالرضا نظری: در یکی از روزهای هفته گذشته برای اختتامیه یک مراسم در گرگان واقع در تالار فخرالدین اسعد گرگانی رفته بودم، حاج «فریدون کلته» سرپرست گروه طنز آلادا در بیرون از تالار در محوطه فضای باز در حالت نشسته دیدم، به نظرم رسید که خسته باشد خودم را نزد هنرمند طنزپرداز ترکمن رساندم.

با خوش رویی با این حقیر احوال پرسی کرد. می خواستم خودم را معرفی کنم گویا از خبرنگار بودنم اطلاع داشت و به قول خودش مطالب و نوشته هایم را در نشریات زیاد خوانده و اسمم معرّف حضور این بزرگوار بود.

بدون مقدمه درخواست مصاحبه با این هنرمند کردم با استقبال گرم قبول کرد. خود را «فریدون مسکین کلته» متولد ۱۳۵۸ فرزند «بهرام گلدی» ساکن شهر بندر ترکمن معرفی کرد که دارای مدرک دیپلم علوم انسانی نظام قدیم می باشد.

به گفته این هنرمند ترکمن؛ کار تئاتر و بازیگری را بعد از اتمام خدمت سربازی از سال ۷۸ شروع کردم و بازیگری به صورت طنز را تا به امروز ادامه می دهم و تا روزی که زنده ام مردم خودم را می خندانم. با شناختی که از چهره این بازیگر داشتم از کم شدن وزن این هنرمند از خودش سوال کردم این هنرمند پاسخ مرا به اینگونه داد که مشکلات و سختی های زندگی از یک طرف و از طرفی از وجود مشکلات ریوی و داخلی خود برایم بیان کرد، سخت نگرانش شدم.

این هنرمند ترکمن صحرا چند سالی است به خاطر مشکلات و عفونت داخلی ریوی رنج می برد که این عارضه باعث کم شدن وزن و لاغری این هنرمند محبوب ترکمن صحرا و استان گلستان شده است.

در پایان این گفتگو و گوش کردن حرف و درد دل های این هنرمند و کار یادداشت برداری از مطالب این هنرمند با گرفتن چند عکس یادگاری با این هنرمند خداحافظی کرده و شهر گرگان را به مقصد روستای محل زندگی ترک کردم.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا