مطالب ویژه

برد شیرین

آفرین بر تیم ملی ایران

پایگاه خبری اولکامیز – لطیف ایزدی: تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف ولز رفت. تیمی که در بازی قبلی خود با آمریکا مساوی کرده بود.

 در حالیکه ایران در بازی اول خود شکست سختی خورد و ۶ بر ۲ نتیجه را به تیم قدرتمند انگلستان واگذار کرده بود این بار چیزی برای از دست دادن نداشت به همین خاطر از همان دقایق ابتدایی از لاک تدافعی بیرون آمد و تهاجمی بازی کرد .

امروز بازیکنان ایران نسبت به ولز پرنشاط بودند. بیشتر دویدند. بیشتر توپ در دست آنها بود. خطرناکتر ظاهر شدند بیشتر در میدان حریف مانور دادند. انسجام و هماهنگی بیشتری داشتند.

سردار آزمون فوتبالیست تیزپای ترکمن صحرا و قلی زاده بازیکن خوب ایرانی دو بار توپ را به تیرک دروازه زدند. در آن هنگام نفس ها در سینه ها حبس شد و ایران در حسرت گل ماند. در واقع این تیر دروازه بود که حریف را از گل خوردن نجات داد.

ایران که این بار خود را یافته بود. گویی خونی جدید در رگهای بازیکنانش جاری شده و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بود سراپا حمله شد به طوری که بارها دروازه ولز را تهدید کرد و تشویق و تحسین هوادارانش را جلب کرد.  

در اواسط نیمه دوم دروازه بان ولز اخراج شد و  این تیم ۱۰ نفره بازی را ادامه داد. ایران امیدش بیشتر شد و حملاتش افزایش یافت تا اینکه بازیکنان با انگیزه ایرانی مزد و پاداش تلاش های بی وقفه خود را گرفتند و پس از سپری شدن ۹۰ دقیقه در وقت اضافی روزبه چشمی با شوت از راه دور  اولین گل را به ثمر رساند و شادی را به اردوگاه ایرانیان به ارمغان آورد. روزبه این بار بازی ضعیف قبلی خود را جبران کرد.

در دقایقی دیگر رامین رضاییان با پاس گل مهدی طارمی ستاره خوش تکنیک ایران گل دوم را زد و موجی از شادی را در بین میلیونها ایرانی جهان ایجاد نمود.

امروز ایران با بازی درخشان خود همه نگاهها را به خود معطوف ساخت و شگفتی ساز شد. کسی باور نداشت که ایران شش تایی، تیم خوب ولز را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد ولی دیدیم که با همت فوتبالیست های با غیرت کشورمان این غیر ممکن، ممکن شد و بار دیگر ثابت شد که  فوتبال فراتر از پیش بینی ها و حدس و گمان هاست و در آن هر لحظه امکان دارد اتفاقی رخ دهد.

با این برد تاریخی، کام ملت شیرین شد. میلیون ها ایرانی که پای تلویزیون و یا از طریق ماهواره و گوشی به تماشای بازی نشسته بودند و حامی تیم شان بودند شاد و خوشحال شدند. اشک شوق و لبخند و شادی و هلهله سراسر ایران را در برگرفت و خستگی ها از یاد رفت. با این برد خاطره انگیز انرژی مثبت بر این سرزمین رنجدیده تزریق شد.

www.ulkamiz.ir


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا